AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Har nettopp sett filmen Lords of Chaos. De driver med selvskading så blodet spruter, kirkebranner, drap, selvmord, hater alle og elsker døden osv. De kan ikke være friske. Anonymkode: a98ae...b2f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Slike ekstreme mennesker finner man i alle miljøer, det er ikke spesielt for svartmetall-miljøet. Anonymkode: ee873...79e 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Uff, filmen ser også ganske teit ut "I thought you were true Norwegian black metal.." "I invented it!" Anonymkode: ee873...79e
Leifr Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Det var noen få som holdt på sånn. For 25 år siden. De fleste som holder det gående med den slags musikk nå er helt vanlige folk. Svært få som driver med musikk på heltid. Ellers har de helt vanlige jobber. Ofte familie og greier. 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Kristne, muslimer og katolikker er psyke mennesker. Anonymkode: ffc3a...57f 2
panzerpølsa Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du finner ikke sånne folk i gamingmiljø. Folk med disse mentalitetene søker nettopp miljø der mye av sykdommen deres blir ansett som normalt. Anonymkode: d8f17...458 Nei, i gamingmiljø driver de mest med skoleskyting og slike ting. Mye bedre. 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, du finner ikke sånne folk i gamingmiljø. Folk med disse mentalitetene søker nettopp miljø der mye av sykdommen deres blir ansett som normalt. Anonymkode: d8f17...458 Sier du at ingen gale, voldelige mennesker spiller videospill? Jeg skal si deg at det er ekstremt lite vold og drap i metal-miljøet, black metal er en bitte liten del av miljøet, og den filmen handler om noe som skjedde på 90-tallet. Så vidt jeg vet har det ikke vært noen slike saker med svartmetallere etter det. F.ex. har politiet i Haugesund sagt at det er aldri så rolig i Haugesund som når Karmøygeddon er, som er en metal-festival, og selv har jeg lite betenkeligheter med å gå fra Rockefeller til bilen om jeg har parkert litt unna når Infernofestivalen er. Finnes det metal-folk i gatene er jeg trygg. Dette er ordentlige mennesker, tryggeste stedet å være i byen er nettopp på disse festivalene og på (black)metal konserter, det er aldri bråk. Anonymkode: ee873...79e 13
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 Ja den linken funket jo ikke spesielt bra. Jeg prøver igjen, dette er politiet om Karmøygeddonfestivalen: https://www.facebook.com/kennethbjornsen/videos/10205833487215867/ Anonymkode: ee873...79e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Psykisk syke mennesker finner du i alle leire. Og det virker på meg som at mange av dem tiltrekkes det som er ekstremt. Enten det er crazy hårfarger, piercinger i alle retninger eller metalmiljøet. Du finner dem også innen mange religioner. Gjerne blant de mer ekstreme der og. Men metalfolk i seg selv er ikke psykisk syke. Ei heller black metal som kanskje er det mørkeste av metal. Liker selv mye i sjangeren (men ikke black) og har vært på konserter opp gjennom. Roligere gruppe mennesker tror jeg ikke finnes. De går for å nyte musikken og alkoholen er bonus. Mens andre går for å drikke seg drita mens musikken er bonus. Litt satt på spissen, og ingen regel uten unntak osv, men ja. Lite slåsskamper og problemer. Anonymkode: 5aab5...1d9 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 Jeg var på en metallkonsert i Tyskland for mange år siden. 60.000 tilskuere på en konsert og jeg svimte av midt i folkehavet. Fikk umiddelbart hjelp av de som sto i nærheten (folk jeg ikke kjente) og ble lempet over et gjerde til «røde kors». Har også vært på andre festivaler, med «vanlige folk» og opplevd å nesten bli trampet ihjel i et mye mindre folkehav da jeg fikk et illebefinnende. Anonymkode: 1a54b...cbf 9
atropos Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 Jeg er metaller. Gift, tre unger og psykisk stabil 😂 mange av vennene mine er også metallere. De fleste av de er nå gift og har barn. Alle har jobb og mange høyere utdannelse. Blant gjengen vår er en lege, to regnskapsførere, tre lærere og et par sykepleiere. Barna mine liker «oksemusikk» 🤘 men hører selvsagt på barnesanger også. Freddy kalas og sånn dritt får de slippe. Mitt inntrykk av miljøet er at de er snille som lam hele gjengen. Og ja, noen som sliter er det jo der, men det vil det nok være i de fleste miljøer. 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 Trodde «alle» visste at metalheads er de greieste folka 😄 Blackmetalfansen trenger som regel aller mest en klem, snilleste menneskene jeg treffer. Sjekk f.eks. ut MAB - metalheads against bullying. Anonymkode: b7969...b99 9
Jadzia Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 Jeg kjenner jeg savner miljøet av å sitte og lese debatten her... Det er noen år siden jeg var innenfor, men møtte mange flotte folk i min tid der. Så sosiale, hyggelige og inkluderende alle sammen nesten. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 De fikk ikke lov til å bruke musikken til noen av bandene i filmen, alle ba dem om å drite og dra. Dette er en video fra Varg Vikernes fra før filmen var ferdig, vet ikke hva han mener nå men tipper han er ikke mere positiv (han skulle ikke se den heller). Han sier de har ikke snakket med noen av dem som de portretterer i filmen og at boka som filmen er basert på er dritt. Jeg er enig bare etter å he sett traileren til filmen. Anonymkode: ee873...79e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var på en metallkonsert i Tyskland for mange år siden. 60.000 tilskuere på en konsert og jeg svimte av midt i folkehavet. Fikk umiddelbart hjelp av de som sto i nærheten (folk jeg ikke kjente) og ble lempet over et gjerde til «røde kors». Har også vært på andre festivaler, med «vanlige folk» og opplevd å nesten bli trampet ihjel i et mye mindre folkehav da jeg fikk et illebefinnende. Anonymkode: 1a54b...cbf Dette sier alt egentlig. Anonymkode: ee873...79e 3
absinthia Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du finner ikke sånne folk i gamingmiljø. Folk med disse mentalitetene søker nettopp miljø der mye av sykdommen deres blir ansett som normalt. Anonymkode: d8f17...458 Du finner ekstreme folk i gamingmiljø, jeg må få minne deg om at ABB var en fyr som satt på rommet og gamet døgnet rundt i perioder. Denne filmen er ikke en dokumentarisk film og den inneholder ikke bare fakta. Denne filmen handler om en gjeng ungdommer der tilng gikk litt over styr og tilfeldigvis drev disse også på med metal. Det kunne ha skjedd i et annet miljø. Kanskje du heller burde sett denne: Jeg tenker at historien ville vært annerledes, dersom Pelle ikke hadde opplevd å være fysisk død, som barn og at de andre hendelsene ikke hadde skjedd, dersom ungdom ( og politiet) på 80/90 tallet hadde vært like oppdatert på hva en bør gjøre dersom noen sliter psykisk. Ekstreme folk tiltrekkes gjerne ekstreme ting, det kan være ekstrem musikk, ekstremsport eller andre ekstreme miljøer. Nå er det også slik at de fleste som tiltrekkes denne musikkformen, er ganske vanlige mennesker. I følge forskning gjort av en forsker ved navn North, er folk som hører på metal og de som hører på klassisk musikk, svært like personlighetsmessig, men de som likte klassisk var gjennomsnittlig eldre og hadde litt bedre råd. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 35 minutter siden, AnonymBruker said: De fikk ikke lov til å bruke musikken til noen av bandene i filmen, alle ba dem om å drite og dra. Dette er en video fra Varg Vikernes fra før filmen var ferdig, vet ikke hva han mener nå men tipper han er ikke mere positiv (han skulle ikke se den heller). Han sier de har ikke snakket med noen av dem som de portretterer i filmen og at boka som filmen er basert på er dritt. Jeg er enig bare etter å he sett traileren til filmen. Nazisten og jødehateren Vikernes tar jeg ikke alvorlig. Anonymkode: a98ae...b2f
Gjest Raggy Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 (endret) 37 minutter siden, absinthia skrev: Du finner ekstreme folk i gamingmiljø, jeg må få minne deg om at ABB var en fyr som satt på rommet og gamet døgnet rundt i perioder. Denne filmen er ikke en dokumentarisk film og den inneholder ikke bare fakta. Denne filmen handler om en gjeng ungdommer der tilng gikk litt over styr og tilfeldigvis drev disse også på med metal. Det kunne ha skjedd i et annet miljø. Kanskje du heller burde sett denne: Jeg tenker at historien ville vært annerledes, dersom Pelle ikke hadde opplevd å være fysisk død, som barn og at de andre hendelsene ikke hadde skjedd, dersom ungdom ( og politiet) på 80/90 tallet hadde vært like oppdatert på hva en bør gjøre dersom noen sliter psykisk. Ekstreme folk tiltrekkes gjerne ekstreme ting, det kan være ekstrem musikk, ekstremsport eller andre ekstreme miljøer. Nå er det også slik at de fleste som tiltrekkes denne musikkformen, er ganske vanlige mennesker. I følge forskning gjort av en forsker ved navn North, er folk som hører på metal og de som hører på klassisk musikk, svært like personlighetsmessig, men de som likte klassisk var gjennomsnittlig eldre og hadde litt bedre råd. Enig i det du skriver. Disse guttene så jo at adferden dems tiltrakk seg oppmerksomhet og for dem var nok all pr god pr samtidig som at grenser var til for å brytes. Norsk black metal er en stor eksport "vare vi bør være stolte av! De fleste i rock og metal miljøet er hyggelige folk, etter mange år på festivaler og konserter har jeg aldri opplevd noe annet en fine folk og minnerike musikkopplevelser. Endret 3. juli 2019 av Raggy
Pragmatiker Skrevet 4. juli 2019 #20 Skrevet 4. juli 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier du at ingen gale, voldelige mennesker spiller videospill? Jeg skal si deg at det er ekstremt lite vold og drap i metal-miljøet, black metal er en bitte liten del av miljøet, og den filmen handler om noe som skjedde på 90-tallet. Så vidt jeg vet har det ikke vært noen slike saker med svartmetallere etter det. F.ex. har politiet i Haugesund sagt at det er aldri så rolig i Haugesund som når Karmøygeddon er, som er en metal-festival, og selv har jeg lite betenkeligheter med å gå fra Rockefeller til bilen om jeg har parkert litt unna når Infernofestivalen er. Finnes det metal-folk i gatene er jeg trygg. Dette er ordentlige mennesker, tryggeste stedet å være i byen er nettopp på disse festivalene og på (black)metal konserter, det er aldri bråk. Anonymkode: ee873...79e Selvfølgelig er det rolig i Haugesund, når alle skal til Karmøy.... halllllllloooooooooo!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå