Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #1 Skrevet 4. mai 2005 Hvordan løser dere dette? har dere et A4 hefte som det kan legges flere sanger inn i? binder dere noe av det sammen, eller er alt løst? Jeg har bare vært i et bryllup så jeg har ikke peiling :o
Trampe Skrevet 4. mai 2005 #2 Skrevet 4. mai 2005 Vi skal lage hefter som inneholder flere sanger og bordplassering - alt er ikke fastslått enda. Heftene er vel helt vanlige - med forside, bakside og sangene inni? Ingenting skal være løst, da blir det lett tull og ark overalt. Er ikke sikker på om jeg skjønte hva du mente...?
tommeline Skrevet 4. mai 2005 #3 Skrevet 4. mai 2005 Tror vi kommer til å ha a4-sider. Forsiden blir vanlig papir eller litt stivere. Disse hefter vi sammen på et vis. Enten med stift i det ene hjørnet, eller å lage hull med hullemaskin og knyte arkene sammen med sløyfe. Har sett det bli gjort sånn flere steder.
Gjest gjest2 Skrevet 4. mai 2005 #4 Skrevet 4. mai 2005 For at sangehftet ikke skal ta for stor plass på bordet skal jeg brette A4 ark i lengderetningen, og ha tekst på begge sider.
smilepia Skrevet 4. mai 2005 #5 Skrevet 4. mai 2005 Hei gjest2. Når du gjør slik, legger du det opp slik at det blir som en bok (teksten går ned ene halvsiden og over på neste halvside. Altå at teksten ikke henger på greip når du printer ut, først når du setter sidene sammen) - eller begrenser du tekst til å bare ta en slik halv side?
Gjest gjest2 Skrevet 5. mai 2005 #6 Skrevet 5. mai 2005 Når jeg skriver tekstene inn i word deler jeg siden i to spalter. En spalte utgjør en side i sangheftet. Hver sang (dersom de ikke er for lange, vel å merke) skrives på en spalte, dvs at pr ark er det plass til to sanger.
maki Skrevet 5. mai 2005 #7 Skrevet 5. mai 2005 Når jeg skriver tekstene inn i word deler jeg siden i to spalter. En spalte utgjør en side i sangheftet. Hver sang (dersom de ikke er for lange' date=' vel å merke) skrives på en spalte, dvs at pr ark er det plass til to sanger.[/quote'] pr side av arket mener du vel? 4 sanger pr ark, hvis ingen er forlange?
Tinema Skrevet 5. mai 2005 #8 Skrevet 5. mai 2005 Vi kommer nok til å ha forside, bakside og alle sangene i midten, A4. Regner med at for at de ikke skal ta så stor plass på bordet, at vi kommer til å rulle dem sammen (til et rør) og binder et silkebånd omkring. Det blir det samme båndet som er i invitasjonene og på bordkortene. Tror det blir bra jeg
Gjest ikke lenge til Skrevet 5. mai 2005 #9 Skrevet 5. mai 2005 jeg har brukt a4 ark som jeg bar brettet og inni der har jeg lagt meny, bordplassering ect. Jeg sydde alt sammen på symaskin og det er veldig bra. Det holder godt, ser bra ut og ikke minst det er praktis og hodler atl på plass og får ikke de brettene på arkene.
Scaramouche Skrevet 5. mai 2005 #10 Skrevet 5. mai 2005 For at sangehftet ikke skal ta for stor plass på bordet skal jeg brette A4 ark i lengderetningen, og ha tekst på begge sider. Sånn gjør vi også
Lille smurf Skrevet 5. mai 2005 #11 Skrevet 5. mai 2005 Har også tenkt å lage hefte, men hva gjør dere med sanger som kommer i siste liten??? Vet at mange steder har folk tatt med sanger samme dag...legger dere disse da bare ved siden av??? (selv om jeg håper på minst mulig sanger, synes heller det er koselig med tale )
Annie78 Skrevet 5. mai 2005 #12 Skrevet 5. mai 2005 Ordner dere sangene selv? Hva med de sangene dere selv ikke skal se før de skal synges? Vi tenker å overlate dette til toastmaster og forlovere, og bare lage forsiden og eventuelt annen info selv... Det med symaskinen var en god ide... Syr du med vanlig tråd og nål?
Gjest gjest 2 Skrevet 6. mai 2005 #13 Skrevet 6. mai 2005 MAKI: Ett A4 ark brettes 1 gang i lengderetningen og det blir plass til 2 sanger pr ark. Dermed blir heftet like langt som et A4 ark, men halvparten så bredt.
maki Skrevet 8. mai 2005 #14 Skrevet 8. mai 2005 gjest 2 jeg skjønte det, jeg gjør det også slik. Men jeg har tekst på begge sider av arka mine. Så det blir som å bla i en bok. Var ikke sikker på om du hadde skrevet feil, eller om du gjore det på en annen måte enn meg
Snutus Skrevet 8. mai 2005 #15 Skrevet 8. mai 2005 Ordner dere sangene selv? Hva med de sangene dere selv ikke skal se før de skal synges? Vi tenker å overlate dette til toastmaster og forlovere' date=' og bare lage forsiden og eventuelt annen info selv... Det med symaskinen var en god ide... Syr du med vanlig tråd og nål?[/quote'] Jeg sydde invitasjonene våre. Jeg brukte vanlig nål og tråd. Det ble kjempebra.
Spirito Skrevet 8. mai 2005 #16 Skrevet 8. mai 2005 Har også tenkt å lage hefte' date=' men hva gjør dere med sanger som kommer i siste liten??? Vet at mange steder har folk tatt med sanger samme dag...legger dere disse da bare ved siden av??? (selv om jeg håper på minst mulig sanger, synes heller det er koselig med tale )[/quote'] Er det ikke ganske frekt å komme med sang samme dag da? :o Eller er det bare jeg som synes det?
Gjest filledåkka Skrevet 9. mai 2005 #17 Skrevet 9. mai 2005 Jeg bare lurte på hva dere gjør med tanke på alt det dere ikke vet på forhånd av sanger og innhold i heftet? Vi har ingenting enda, utenom meny og bordplassering da...
Snutus Skrevet 9. mai 2005 #18 Skrevet 9. mai 2005 Jeg bare lurte på hva dere gjør med tanke på alt det dere ikke vet på forhånd av sanger og innhold i heftet? Vi har ingenting enda, utenom meny og bordplassering da... Dersom det kommer noe i siste liten kommer vi til å rulle det sammen og knyte et silkebånd rundt. I heftet vi skal lage blir det nok bare meny, bordplassering og litt om hver gjest.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #19 Skrevet 9. mai 2005 Vi satte sanginnleveringsfrist og frist for å skrive seg på talelisten i invitasjonen.
Gjest filledåkka Skrevet 9. mai 2005 #20 Skrevet 9. mai 2005 Men hva med sanger som kommer i siste liten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå