AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Seriøst jeg virkelig hatet jobben min, jeg orker ikke mere. Jeg har i flere år søkt andre jobber uten hell, skal satse på å komme inn på høyskole om 1-2 år. Men greia er st jeg orker ikke mer, bokstavelig talt. Hva gjør jeg? Føler meg fanget i engen situasjon som jeg ikke kommer meg ut ifra. Blir deppa, ligger bare i sengen hele dagen og orker ikke å stå opp og ser mørkt på alt:( Vet ikke hva jeg skal gjøre. Klarer ikke å holde ut i den jobben i 1-2 år til og er avhengig av inntekt dessverre. Har noen sparepenger som kunne lønnet meg i et halvt år ca, men ikke mere. Kjenner meg så fortvilet. Anonymkode: 223ad...ed5
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Du sykemelder deg ikke fordi du hater jobben. Å hate en jobb er ikke å være syk. Søk ny stilling. 22
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 10 minutter siden, Tøytigern skrev: Du sykemelder deg ikke fordi du hater jobben. Å hate en jobb er ikke å være syk. Søk ny stilling. Men jeg har søkt jobber og får ingen ny dessverre:( Anonymkode: 223ad...ed5
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men jeg har søkt jobber og får ingen ny dessverre:( Anonymkode: 223ad...ed5 Men det å hate jobben er ingen sykdom. 23
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Du sykemelder deg. Så sier du opp når du har fått maks sykepenger etter et år. Gå til legen, fortsetter du sånn kommer du til å møte veggen og få enda verre funksjonsedsettelse. Sykmeldinger er mer enn bare bakterier og virus. Anonymkode: a1af8...827 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 Depresjon er en sykdom. I verste fall til og med en dødelig sykdom. Kom deg til legen og rådfør deg om hva du bør gjøre ut fra helsen din, før du blir verre. Anonymkode: ce80f...e3a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sykemelder deg. Så sier du opp når du har fått maks sykepenger etter et år. Gå til legen, fortsetter du sånn kommer du til å møte veggen og få enda verre funksjonsedsettelse. Sykmeldinger er mer enn bare bakterier og virus. Anonymkode: a1af8...827 Takk gud for innstramminger i velferden når slike kommentarer kommer. Bare synd dere utgjør en fare for dem som virkelig er syke og trenger bistand. Sykemelding kan man få, men man har ikke rett på sykepenger pga man hater jobben eller har konflikter på jobb. Vedkommende får si opp, søke dagpenger og ny jobb. Tafatt generasjon. Anonymkode: fa49d...c40 28
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk gud for innstramminger i velferden når slike kommentarer kommer. Bare synd dere utgjør en fare for dem som virkelig er syke og trenger bistand. Sykemelding kan man få, men man har ikke rett på sykepenger pga man hater jobben eller har konflikter på jobb. Vedkommende får si opp, søke dagpenger og ny jobb. Tafatt generasjon. Anonymkode: fa49d...c40 Dette. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk gud for innstramminger i velferden når slike kommentarer kommer. Bare synd dere utgjør en fare for dem som virkelig er syke og trenger bistand. Sykemelding kan man få, men man har ikke rett på sykepenger pga man hater jobben eller har konflikter på jobb. Vedkommende får si opp, søke dagpenger og ny jobb. Tafatt generasjon. Anonymkode: fa49d...c40 TS skriver jo at hun blir depp. Altså deprimert. Depresjon er så vidt jeg vet en sykdom. Anonymkode: a1af8...827 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sykemelder deg. Så sier du opp når du har fått maks sykepenger etter et år. Gå til legen, fortsetter du sånn kommer du til å møte veggen og få enda verre funksjonsedsettelse. Sykmeldinger er mer enn bare bakterier og virus. Anonymkode: a1af8...827 Hater sånne holdninger hos folk! Kunne bare den norske stat «sykmeldt» seg fra kravstore utnyttere som er så slitne, synes alt er så tungt og kommer til å møte veggen om de ikke får det som de vil. Anonymkode: 9a691...f66 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depresjon er en sykdom. I verste fall til og med en dødelig sykdom. Kom deg til legen og rådfør deg om hva du bør gjøre ut fra helsen din, før du blir verre. Anonymkode: ce80f...e3a Å hate jobben er drikke depresjon. For et slag i ansiktet til de som er deprimerte. Hadde personens alternativ vært å gå uten lønn, så hadde den nok holdt ut. Men fordi den kan få av andres skattepenger, så er det ikke noe insitament for å stå ut med ubehag. Anonymkode: 3fa2f...de4 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS skriver jo at hun blir depp. Altså deprimert. Depresjon er så vidt jeg vet en sykdom. Anonymkode: a1af8...827 Å si selv at man er depp har svært liten diagnostisk verdi, det er ikke et diagnosekriterie. Hva skal vi med psykologer og psykiatere om alle bare kan diagnostisere seg selv. Jeg sykemelder meg btw i morgen fordi jeg har litt bronkitt, host, host.. Anonymkode: 3fa2f...de4 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depresjon er en sykdom. I verste fall til og med en dødelig sykdom. Kom deg til legen og rådfør deg om hva du bør gjøre ut fra helsen din, før du blir verre. Anonymkode: ce80f...e3a At man sier man blir «depp» av jobben betyr ikke at man er deprimert. At man hater jobben betyr ikke at man er deprimert. At man er ikke tror man klarer jobben betyr ikke at man er deprimert. At man er lei av jobben betyr ikke at man er deprimert. At man blir sliten av jobben betyr ikke at man er deprimert. Depresjon er én av de mest brukte unnskyldningene late, kravstore, utnyttende og egoistiske mennesker tyr til. Anonymkode: 9a691...f66 6
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å hate jobben er drikke depresjon. For et slag i ansiktet til de som er deprimerte. Hadde personens alternativ vært å gå uten lønn, så hadde den nok holdt ut. Men fordi den kan få av andres skattepenger, så er det ikke noe insitament for å stå ut med ubehag. Anonymkode: 3fa2f...de4 TS skriver jo at hun vurderer å si opp, så det er ikke nødvendigvis slik at hun holder ut.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: TS skriver jo at hun vurderer å si opp, så det er ikke nødvendigvis slik at hun holder ut. TS spør også om hun skal sykmelde seg. Derav reaksjonene her. Anonymkode: 9a691...f66 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 Jeg er faktisk deppa ja. Det svinger. Sliter også med selvmordstanker i perioder. Ser mørkt på alt. Begynte for 3 år siden med en dyp depresjon da. Lå i senga i 4 mnd uten å stå opp. TS Anonymkode: 223ad...ed5
Måbarefåsiat... Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: TS skriver jo at hun blir depp. Altså deprimert. Depresjon er så vidt jeg vet en sykdom. Anonymkode: a1af8...827 Selvdiagnostisering gjelder ikke. Dessuten sykemelder man seg ikke, legen sykemelder. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 5 minutter siden, Tøytigern skrev: TS skriver jo at hun vurderer å si opp, så det er ikke nødvendigvis slik at hun holder ut. Det er trygdeordninger for de som sier opp også.. Anonymkode: 3fa2f...de4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk deppa ja. Det svinger. Sliter også med selvmordstanker i perioder. Ser mørkt på alt. Begynte for 3 år siden med en dyp depresjon da. Lå i senga i 4 mnd uten å stå opp. TS Anonymkode: 223ad...ed5 Ja, riktig. Selvfølgelig. Klassisk KG at man legger godt på uti tråden når man møter motbør. Anonymkode: 9a691...f66 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #20 Skrevet 3. juli 2019 Diagnostisering er opp til legen tenker jeg, ikke en selv eller folk her på KG. Synes du skal bestille time hos fastlegen og fortelle akkurat hvordan du har det - og selvsagt være helt ærlig. Så kan legen vurdere om du har en depresjon og eventuelt hvilke tiltak som kan gjøres. Du bør ikke dra til legen «for å få sykemelding», men «for å bli utredet og få hjelp for sin situasjon». Du har det jo helt klart ikke bra, og da må man prøve å gjøre noe! Anonymkode: b76b0...64a 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå