Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Ei jente anmeldte nettopp en god venn av meg for noe han ikke gjorde. Han er nå frikjent og jeg ønsker å slenge en melding i tryne på hemne som får henne til å føle seg dritt. 

Er det mulig å bli anmeldt for trakassering eller noe om jeg sender en hissig melding? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke være et bedre menneske og la det være?

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du sende henne melding? La det være.

Anonymkode: c98ae...4d5

• Liker 5
Skrevet

Det er mulig å bli både anmeldt og straffet for det ja. Det spørs bare alvorligheten av hva du sender, og om du gjør et mønster av det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg..

Anonymkode: 717d8...180

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, draug 75 skrev:

Det er mulig å bli både anmeldt og straffet for det ja. Det spørs bare alvorligheten av hva du sender, og om du gjør et mønster av det.

Én melding bryr ingen seg om. En engangsforeteelse er ikke trakassering. Men greia med å synke ned på samme lave nivå er bare latterlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trusler er ikke ok. Men drittslenging og stikk er innafor. 

Anonymkode: b7181...9c0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trusler er ikke ok. Men drittslenging og stikk er innafor. 

Anonymkode: b7181...9c0

Er det ikke bedre å heve seg over det og vise seg som et bedre menneske?  Hva godt og givende kommer ut av drittslenging?

• Liker 10
Skrevet

Jeg kunne jo latt være ja, men da hun har ødelagt min hverdag det siste halve pret pga denne anmeldelsen, ønsker jeg at hun skal føle seg litt dritt om hva hun har gjort også, så gjør hun kanskje ikke slikt igjen, med mindre hun faktisk har en ordentlig grunn. Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal la en person ( som synes det er greit å anmelde folk og prøve å ødelegge livene deres for noe de ikke har gjort bare så hun selv kan tjene litt erstatningspenger på det) komme seg unda med dette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sandra20 skrev:

Jeg kunne jo latt være ja, men da hun har ødelagt min hverdag det siste halve pret pga denne anmeldelsen, ønsker jeg at hun skal føle seg litt dritt om hva hun har gjort også, så gjør hun kanskje ikke slikt igjen, med mindre hun faktisk har en ordentlig grunn. Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal la en person ( som synes det er greit å anmelde folk og prøve å ødelegge livene deres for noe de ikke har gjort bare så hun selv kan tjene litt erstatningspenger på det) komme seg unda med dette

Trodde det var en god venn av deg som ble anmeldt jeg? Kanskje du er en sur kjæreste? 

Anonymkode: 6ffd2...acb

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Sandra20 skrev:

Men dette må hun leve med for resten av sitt liv. Uansett hvor hun går, uansett hva hun gjør, uansett hvor hun snur og vender seg, samme hvor mye hun kanskje kan komme til å ønsle å skru tiden tilbake for å endre sin handling  - så vil dette alltid ligge i henne og være noe hun aldri vil få gjort noe med. Man kan bare håpe at hun selv innser hva hun faktisk har gjort og av seg selv endrer noe i seg slik at hun aldri gjør det igjen.

Det er ikke din jobb. Og en melding fra deg kan virke mot sin hensikt. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle som blir anmeldt på beviselig falskt grunnlag burde anmelde den som leverte den falske anmeldelsen. På meg virker det som veldig få folk som anmelder på falsk grunnlag får noen reell straff. I utgangspunktet burde straffen være like streng som den offeret deres ville fått dersom de hadde blitt dømt pga den falske anmeldelsen. Det er jo faktisk like ille både psykisk og for livet generelt dersom man f.eks. blir anmeldt og dømt for voldtekt uten å ha gjort det. Atpåtil vil det nesten uansett skade den som blir feilaktig anmeldt, fordi en del folk vil tvile på deres uskyld uansett. Så om jeg var deg ville jeg oppfordret han som ble anmeldt på falsk grunnlag om å anmelde den som anmeldte han.

Anonymkode: b7e83...47f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da er du ikke noe bedre enn henne.  Om han er frikjent så får vel ikke hun noen erstatningspenger heller.

Anonymkode: 5e5bd...f1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sandra20 skrev:

Hei, 

Ei jente anmeldte nettopp en god venn av meg for noe han ikke gjorde. Han er nå frikjent og jeg ønsker å slenge en melding i tryne på hemne som får henne til å føle seg dritt. 

Er det mulig å bli anmeldt for trakassering eller noe om jeg sender en hissig melding? 

Falske anmeldelser er straffbare å levere. Du blir du selv anmeldt. 

Ellers er det normalt å roe seg ned og å ta en prat med politiet dersom noe eller noen plager deg. Ofte kan det være nok at en person med hensynsløs oppførsel får en telefon fra politiet. 

Anonymkode: fcec1...aee

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som blir anmeldt på beviselig falskt grunnlag burde anmelde den som leverte den falske anmeldelsen. På meg virker det som veldig få folk som anmelder på falsk grunnlag får noen reell straff. I utgangspunktet burde straffen være like streng som den offeret deres ville fått dersom de hadde blitt dømt pga den falske anmeldelsen. Det er jo faktisk like ille både psykisk og for livet generelt dersom man f.eks. blir anmeldt og dømt for voldtekt uten å ha gjort det. Atpåtil vil det nesten uansett skade den som blir feilaktig anmeldt, fordi en del folk vil tvile på deres uskyld uansett. Så om jeg var deg ville jeg oppfordret han som ble anmeldt på falsk grunnlag om å anmelde den som anmeldte han.

Anonymkode: b7e83...47f

Takk! Eneste til nå som faktisk er på min side og ser hvorfor jeg ønsker hun og skal lide. Dersom vi ikke gjør noe som helst, så kan hun finne på å gjøre noe slikt igjen, da hun ikke får noen som helst konsekvens, takk for at du er enig

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sandra20 skrev:

Ta deg en lang løpetur, så kan vi snakkes. Du er overgiret. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en lang løpetur, så kan vi snakkes. Du er overgiret. 

Haha takk du, kan ikke du ta deg en ny runde på forumet, så ser du etter et forum der de spør etter din mening? Spørsmålet mitt var et ja eller nei spørsmål 😊 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sandra20 skrev:

Hei, 

Frikjent eller er saken henlagt? Var det noen rettsak? Man er ikke blitt frikjent med mindre en dom i en rettsak har foreligget. 

Anonymkode: acb77...821

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Frikjent eller er saken henlagt? Var det noen rettsak? Man er ikke blitt frikjent med mindre en dom i en rettsak har foreligget. 

Anonymkode: acb77...821

Han er frikjent 

Skrevet

Med mindre du er like idiot, så ser jeg ikke noe grunn til å synke ned på samme nivå som de mindre smarte. De smarte taper alltid dumskapens kamp.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...