AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Jeg sliter med å relatere meg til folk rundt meg og det plager meg veldig. Jeg har alltid slitt sosialt og har sosial fobi, men til tross for dette har jeg klart å fungere til en viss grad. Jeg studerer og jobber. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg sliter med å vite hvordan jeg skal oppføre meg rundt kollegaer, de jeg studerer med og vanlige folk jeg møter ute. Jeg har noen kollegaer som jeg kommer godt overens med fordi vi klaffer med en gang, men for det meste har jeg problemer med å vite hvordan jeg skal oppføre meg mot andre. Jeg føler at det ofte blir litt kleint, at jeg kan være avvisende, at jeg kan mumle når de stiller meg spørsmål, jeg kan bli oppfattet som søt og lett å tråkke på i starten, men jeg er egentlig langt ifra dette. Jeg er egentlig veldig selvstendig, har sterke meninger og liker at jobben gjøres ordentlig, men jeg tørr ikke å vise fram denne siden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke denne delen av personligheten min uten at folk skal hate meg for deg. Jeg tror dette fordi erfaringen min er at folk liker den personen som er søt og aksepterer alt, og ikke lager noe styr. Så til dere som sliter/har slitt med dette, noen kloke ord som kan hjelpe meg? Anonymkode: b4574...d1e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Du er for mye i ditt eget hode. Prøv å flytte fokuser på personen/ene du snakker med, på samtalen, og ikke så mye på hvordan du tror du oppfattes. Du kan ikke styre det uansett, og mest sannsynlig så vil ikke kollegene dine ha noen sterke følelser om deg uansett. Jeg småprater med kollegene mine daglig, og det er jo enkelte jeg kommer bedre overens med enn andre. Men jeg driver ikke og analyserer personlighetene deres slik du tror de gjør om deg. Anonymkode: e3074...857 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Hvis du klarer å være søt og morsom samtidig som du deler de sterke meningene dine, tror jeg du vil bli tatt godt i mot. Anonymkode: 122a6...b08 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du klarer å være søt og morsom samtidig som du deler de sterke meningene dine, tror jeg du vil bli tatt godt i mot. Anonymkode: 122a6...b08 ... Anonymkode: b4574...d1e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er for mye i ditt eget hode. Prøv å flytte fokuser på personen/ene du snakker med, på samtalen, og ikke så mye på hvordan du tror du oppfattes. Du kan ikke styre det uansett, og mest sannsynlig så vil ikke kollegene dine ha noen sterke følelser om deg uansett. Jeg småprater med kollegene mine daglig, og det er jo enkelte jeg kommer bedre overens med enn andre. Men jeg driver ikke og analyserer personlighetene deres slik du tror de gjør om deg. Anonymkode: e3074...857 Ja, jeg vet jeg overtenker. Jeg vil bare bli flink på å komme overens med folk på et profesjonelt nivå. Jeg vet bare ikke hvordan 😔 Anonymkode: b4574...d1e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 På 3.7.2019 den 15.08, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å relatere meg til folk rundt meg og det plager meg veldig. Jeg har alltid slitt sosialt og har sosial fobi, men til tross for dette har jeg klart å fungere til en viss grad. Jeg studerer og jobber. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg sliter med å vite hvordan jeg skal oppføre meg rundt kollegaer, de jeg studerer med og vanlige folk jeg møter ute. Jeg har noen kollegaer som jeg kommer godt overens med fordi vi klaffer med en gang, men for det meste har jeg problemer med å vite hvordan jeg skal oppføre meg mot andre. Jeg føler at det ofte blir litt kleint, at jeg kan være avvisende, at jeg kan mumle når de stiller meg spørsmål, jeg kan bli oppfattet som søt og lett å tråkke på i starten, men jeg er egentlig langt ifra dette. Jeg er egentlig veldig selvstendig, har sterke meninger og liker at jobben gjøres ordentlig, men jeg tørr ikke å vise fram denne siden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke denne delen av personligheten min uten at folk skal hate meg for deg. Jeg tror dette fordi erfaringen min er at folk liker den personen som er søt og aksepterer alt, og ikke lager noe styr. Så til dere som sliter/har slitt med dette, noen kloke ord som kan hjelpe meg? Anonymkode: b4574...d1e Ja jeg vet åssen det er. Folk legger meg for hat fordi jeg ikke er den søte lille jenta de tror de kan tråkke på og gjøre hva de vil med. Spesielt menn og eldre damer har jeg fått mye ufortjent dritt fra helt uten grunn de siste åra. Jeg setter krav og grenser som er normale og sunne, folk krever alt av deg, men de klarer ikke å levere tilbake. Også øser de ut mot deg hvor dårlig du er fordi du stiller de til veggs. Folk er søppel og jeg vil være alene. Vet aldri når noen vil angripe meg. Klarer ikke å finne en snill og oppegående mann engang, så nå takker jeg for det sosiale. Anonymkode: 1085c...d90
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 På 3.7.2019 den 18.14, AnonymBruker skrev: Hvis du klarer å være søt og morsom samtidig som du deler de sterke meningene dine, tror jeg du vil bli tatt godt i mot. Anonymkode: 122a6...b08 Nei, kanskje hos normale folk, men ikke alle. Sånn er jeg, men blir lagt for hat, og det av fremmede som jeg ikke har gjort noe og stortsett de jeg innleder et kjæresteforhold med. Eller de som «liker» meg eller jeg «liker». Det er et eller annet som skjer i huet på de mannfolka siden de må behandle meg som skikkelig dritt når de får følelser for meg. Hvorfor kan de ikke bare la meg være og ikke plage meg? Er vel bedre å ta ansvar for livet sitt og behandle folk med kjærlighet. Har ikke dette problemet med stabile folk med alt på stell i livet. Anonymkode: 1085c...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå