AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #21 Skrevet 4. juli 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig med de som sier at det å gå for et liv i Åsane blir føre med seg mye irritasjon i Fløyfjellstunnellen. Det er mange av oss som bor i Åsane, og det er bare et fåtall ganger i året at noe skjer i tunnellen/området rundt som fører med seg køer. Ser ikke for meg at det gir mer irritasjon enn bybanen, som også av og til stopper opp. Jeg ville sjekket hvilke reisetider en ender opp med ved å bo begge steder. Bybanen tar lang, lang tid. I Åsane går det flere steder ekspressbusser til sentrum, blant annet fra Tertnes og Flaktveit. Anonymkode: a91d7...a94 Merkelig da at jeg har kolleger som kommer for seint flere ganger i mnd fordi det var trøbbel i tunnellen, eller som maser om å gå før tiden fordi tunnellen er stengt/har bare ett felt og de må rekke bhg/sfo... Bybanene tar for øvrig ikke lang tid, og den går selv om trafikken ellers står. Anonymkode: e14a1...917 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #22 Skrevet 4. juli 2019 Ville gått for Fana, mer sentralt, enklere å komme seg til byen osv. Synes det er koseligere også, men det er jo mange fine steder å bo i/rundt Bergen. Hvis dere har bil, burde du også sjekke hvor dere skal bo i forhold til bompengeringen. Anonymkode: 7d7d2...e94
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #23 Skrevet 4. juli 2019 Kan anbefale Bønes. Gode bussforbindelser, fine turområder (Langeskogen, Kyrkjetangen, Gullsteinen, Løvstakken osv.) rolig område og lett å komme seg diverse steder. Bønes er for det meste et boligområde (mest eneboliger og rekkehus, et par lavblokker) med flere matbutikker og skoler, men det tar ikke lang tid å komme seg steder med kulturelle tilbud. 15-20 min med buss til sentrum, ca. 10 min med buss til Fyllingsdalen. Har man bil tar det heller ikke lang tid å komme seg til Nesttun, da er det rundt 10 minutter med bil. Anonymkode: 01b58...7fd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #24 Skrevet 4. juli 2019 Jeg hadde heller gått for Minde eller Kronstad. Når det gjelder Minde hadde jeg valgt den siden med bybanen/Leaparken/Nymark, altså ikke opp mot Løvstakken. Anonymkode: 4cb63...ed7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #25 Skrevet 4. juli 2019 Jeg må få legge inn et godt ord om Fyllingsdalen. Det grenser til Fana, og er nærmere sentrum. 10 min med bil eller kollektiv til byen. Snart kommer bybanen hit og, den bygges nå. Fyllingsdalen er en veldig grønn bydel, med mange parker, fine vann og turområder i skog og på fjell. Også stort kjøpesenter med mange butikker, kafeer og restauranter. Er selv vokst opp i Fana, men trives mye bedre i Fyllingsdalen. Lykke til med flytting, hvor enn det blir til 🌷 Anonymkode: d45e2...107 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #26 Skrevet 4. juli 2019 Har ikke egen erfaring, men de sier at Fyllingsdalen har best kommunikasjon i ALLE retninger av alle bydelene. Veisystem, busser og snart også bane. Ellers vil jeg si at Fyllingsdalen er temmelig trist, med alle blokkene. Hadde ikke gått for Fana, det er for mye avstander og der er det definitivt trafikk som står i stampe. Trafikken har kanskje kommet seg, etter at en del av trafikken er sluset via Fyllingsdalen. Laksevåg er fint, samme med Minde, Wergeland og oppi der. Sandviken er også fint, men stort rotte problem. Det er absolutt ikke alle steder i Åsane som er like bra. Rolland feks ville jeg ikke bodd. Anonymkode: 036ef...d9c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #27 Skrevet 4. juli 2019 Jeg har barn, og er selv oppvokst i Bergen. Om jeg skukke flyttet ville ejg valgt å bosette meg i Fana, Ytrebygda eller Åsane. Jeg ville holdt meg langt unna andre steder som er nevnt her. F. Eks. Loddefjord, enkelte plasser i Fyllingsdalen (finnes fine steder der også) og Sandviken/Minde. Men det kommer an på hvilken type liv man ønsker for seg selv og barna. For min del er det viktig med gode barnehager og skoler. Jeg ønsker ikke et miljø med mye narkotika osv. Anonymkode: 1065a...b7b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #28 Skrevet 4. juli 2019 På 3.7.2019 den 20.54, AnonymBruker skrev: Har dere tenkt på Arna? Du tar tog til Bergen sentrum på 8 minutter, ingen forsinkelser. Etter jobb kan du ta deg en fjelltur rett utenfor stuedøren. Det er et godt tilbud av fritidsaktiviteter: Fotball, håndball, friidrett, svømming, speideren, dans, musikkorps +++ For ikke å snakke om alle de kjekke folkene som bor der. 😉 Anonymkode: 06cfc...d48 Smaken er som baken! Jeg er oppvokst i Arna og syntes det er et skikkelig drittsted. Det regner hele tiden, lite butikker, stadig buss for tog, dårlig miljø generelt, håpløst å få barnehageplass. Fana-området er greit, særlig Bønes, Søreide og Hjellestad. Åsane er også fint, men Fløyfjellstunnelen kan fort bli et problem. Om du vurderer enda lenger nord går det hurtigbåt fra Knarvik til sentrum! Anonymkode: 9ba5d...b80
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #29 Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Smaken er som baken! Jeg er oppvokst i Arna og syntes det er et skikkelig drittsted. Det regner hele tiden, lite butikker, stadig buss for tog, dårlig miljø generelt, håpløst å få barnehageplass. Fana-området er greit, særlig Bønes, Søreide og Hjellestad. Åsane er også fint, men Fløyfjellstunnelen kan fort bli et problem. Om du vurderer enda lenger nord går det hurtigbåt fra Knarvik til sentrum! Anonymkode: 9ba5d...b80 Om man smører seg med tålmodighet til dobbeltsporet er ferdig, så kommer Arna til å bli en veldig sentral bydel. Enig i at det er lite butikker, men Øyrane Torg har planer om utbygging, noe som sårt trengs... Nå holder de jo på med ny restaurant med skjenkeløyve og uteservering, så det er et steg i riktig retning😜 Hva mener du med dårlig miljø? Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Anonymkode: 4450b...617
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #30 Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Smaken er som baken! Jeg er oppvokst i Arna og syntes det er et skikkelig drittsted. Det regner hele tiden, lite butikker, stadig buss for tog, dårlig miljø generelt, håpløst å få barnehageplass. Fana-området er greit, særlig Bønes, Søreide og Hjellestad. Åsane er også fint, men Fløyfjellstunnelen kan fort bli et problem. Om du vurderer enda lenger nord går det hurtigbåt fra Knarvik til sentrum! Anonymkode: 9ba5d...b80 Bønes hører til Fyllingsdalen Anonymkode: d45e2...107
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #31 Skrevet 4. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bønes hører til Fyllingsdalen Anonymkode: d45e2...107 Og Søreide og Hjellestad hører til i Ytrebygda bydel Anonymkode: 1065a...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå