AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Det frister med en hund nummer 2. Mest fordi hund nr 1 ikke fungerer noe særlig til de aktivitetene jeg har lyst å holde på med. Det er helt klart en hund jeg har lært masse av, men jeg føler for å starte litt fresht med en rase som egner seg bedre. Men, jeg er usikker på om jeg er klar for to hunder. Hvor mye merarbeid er det? Er det dobbelt opp? Hund nr 1 får jo tur og litt kose-trening. Anonymkode: 8e0ad...88d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Hvor gammel er hund nr. 1? Har du tid og mulighet for å starte opp med valp? (Uten at den må være alene?) hvis svar er over 2 år og ja, så kan du tenke på det. Blir ikke dobbelt med jobb med 2, da mye kan kombineres. Kostnader dobles da! Anonymkode: 8deb6...ea7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er hund nr. 1? Har du tid og mulighet for å starte opp med valp? (Uten at den må være alene?) hvis svar er over 2 år og ja, så kan du tenke på det. Blir ikke dobbelt med jobb med 2, da mye kan kombineres. Kostnader dobles da! Anonymkode: 8deb6...ea7 Hund 1 er 3 år. Jeg tror jeg har tid, er jo at det er snakk om prioriteringer, men denne gangen skal valpen tas med overalt slik at sosialiseringen og miljøtreningen blir mer vellykket! Anonymkode: 8e0ad...88d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 Er ikke dobbelt opp, litt mer tid, men samtidig enklere siden den eldre lærer opp valpen og. Miljø og sosialisering er mest arv og medfødte disposisjoner, har ikke hunden tilbøyelighet til å bli usikker og redd slikt så blir den skjeldent det. Bruk tid på valg av foreldredyr framfor å forsøke å hjelpe gener etterpå. Vanlig feil om man har hatt en som er veik på slikt, så bruker man for mye tid og til tider setter så mye fokus på det at man skaper et problem på neste i forsøk på å unngå det. Anonymkode: 570ef...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå