Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal sende en avsluttende melding til en venn som har ghostet meg, der jeg ønsker vedkommende alt godt, men fordi jeg ikke hører noe fra hen, velger jeg å ikke prøve å nå hen mer. 

Har i ghosting perioder tidligere, sendt meldinger og snap innimellom, da hen har sagt at hen ikke gjør det fordi hen vil kutte kontakten, men fordi alt er vanskelig. Jeg har da prøvd å forklare at det allikevel oppfattes slik og at det er vondt for den som stenges ute. 

Men nå må jeg ta hensyn til meg selv, og avslutte vennskapet, siden jeg ikke orker måneder med den type behandling mer. Men personen skylder meg også en del penger, så jeg lurer på om jeg skal skrive at jeg sender en påminnelse om skyld på Vipps i tillegg på meldingen, eller om jeg bare skal drite i det? (Vet jeg aldri får pengene tilbake uansett)

Anonymkode: e8874...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send bare en forespørsel på summen i vipps. Trenger ikke forklare noe mer. Gjeld er gjeld. Og fortsett og send forespørsel i vipps om du blir avvist. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Du vet du aldri får pengene igjen, er du helt sikker? Hvor mye penger er det snakk om?

Hvis det er lite penger det er snakk om, og du vet du ikke får de tilbake, du vil ikke ha noe mer med ham å gjøre, da råder jeg deg til å la det ligge. Ikke kontakt han mer i det hele tatt. Hvorfor skal du gi en avsluttende melding til ham? Det kan vel likså godt han gjøre. Så hvis han kontakter deg, kan du da sende den avsluttende meldingen.

Endret av exictence
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, exictence skrev:

Du vet du aldri får pengene igjen, er du helt sikker? Hvor mye penger er det snakk om?

Hvis det er lite penger det er snakk om, og du vet du ikke får de tilbake, du vil ikke ha noe mer med ham å gjøre, da råder jeg deg til å la det ligge. Ikke kontakt han mer i det hele tatt. Hvorfor skal du gi en avsluttende melding til ham? Det kan vel likså godt han gjøre. Så hvis han kontakter deg, kan du da sende den avsluttende meldingen.

Det er nesten 8000,-. Da vi hadde jevnlig kontakt sa jeg det var greit at hen betalte tilbake litt og litt. Men etter at periodeghostingen startet, har jeg ikke sett en krone.

Har vurdert å ikke sende noe melding, og bare fortsette med null kontakt selv. Men kjenner på et behov for å gi beskjed på en skikkelig måte. Eller kanskje det kun er for å prøve å få en reaksjon😖Vet ikke helt, rett og slett. Det føles bare så fælt å bli behandlet slik av en person jeg trodde var en nær venn.

Skrevet

Ville sendt vipps-krav. 8000 hadde ikke jeg hatt råd til å bare la gå i hvertfall. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tenker kanskje at grunnen til at du blir ghostet er at denne personen ikke har tenkt, eller mulighet, til å betale pengene tilbake. 

Anonymkode: 50582...177

• Liker 14
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker kanskje at grunnen til at du blir ghostet er at denne personen ikke har tenkt, eller mulighet, til å betale pengene tilbake. 

Skulle til å skrive akkurat det samme selv. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har hatt mye kontakt etter det med pengene. Det har heller ikke vært oppe som et tema de siste gangene vi møttes. Dette fordi jeg vet at økonomien ikke gir rom for tilbakebetaling nå. Men jeg har minnet hen på det muntlig et par ganger for lenge siden.

Skrevet
1 time siden, gurine skrev:

Send bare en forespørsel på summen i vipps. Trenger ikke forklare noe mer. Gjeld er gjeld. Og fortsett og send forespørsel i vipps om du blir avvist. 

Dette.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjenner på et behov for å gi beskjed på en skikkelig måte.

Men føler du at du skylder han det? Jeg liker også å gi svar/beskjeder på en ordentlig måte. Men her er det jo han som unngår selv å ta kontakt. Hvis du il gi ham en grei beskjed, kan du vente med det til han har kontaktet deg, sånn at du kan svare ham.

Men siden han skylder deg såpass mye, kan du sende et krav om vennligst å betale det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt noen avsluttende melding, bare et vipps krav. Siden du vet at økonomien er dårlig, og dere har vært enig om at det kan betales tilbake over tid, hadde jeg bedt om delbetaling. Hvis dere har en avtale om hvor mye/når hadde jeg sendt krav i forhold til denne. Hvis dere ikke har en konkret avtale hadde jeg sendt et krav jeg trodde det var realistisk at vedkommende kunne klare, ut fra det jeg visste om vedkommendes økonomi. Så hadde jeg skrevet i meldingen at det var snakk om delbetaling, og hva resterende gjeld ville være. (presisere at det gjelder etter at dette kravet er betalt, så det ikke kan misforstås). 

Jeg ville fortsatt å sende kravet med jevne mellomrom til det ble betalt. Hver gang et krav ble betalt, ville jeg ventet en mnd før jeg sendte krav om neste delbetaling. 

Når det er han som ghoster deg fortjener han ikke noen avsluttende melding, og jeg ville vertfall ikke sendt en sånn før du har fått pengene dine, fordi jeg tror det da er enda mindre sannsynlig at du får dem tilbake. 

Anonymkode: 55049...1ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Off, ja, jeg får vel kun sende Vipps melding, men regner med at da blir jeg blokket over alt, også på Vipps, så jeg gruer meg. 

Sannsynligheten for at jeg hører noe, når jeg ikke prøver å nå hen, er forsvinnende liten uansett. Er bare så trist og leit at dette vennskapet renner ut i sanden på en sånn måte. 

Men å oppleve denne feige behandlingen i lange perioder, har tatt så mye krefter, at det er på tide å vise at det ikke aksepteres mer, selv om jeg så gjerne skulle ønske at det ordnet seg. Jeg må bare innse at jeg ikke er verdt en skitt fra denne såkalte vennen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg først funnet ut om de 8000 i seg selv er grunnen for ghostingen. Hvis vennen din sier at alt er vanskelig for tiden, så kan jo økonomien være en stor del av det. 

Kommer jo an på hvor nære venner dere var og hvor mye du egentlig ønsker å beholde hen som venn. Noen venner er kanskje verdt å droppe de 8000 for, mens andre ikke. 

Anonymkode: 3d0f6...f9b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var deg så ville jeg først funnet ut om de 8000 i seg selv er grunnen for ghostingen. Hvis vennen din sier at alt er vanskelig for tiden, så kan jo økonomien være en stor del av det. 

Kommer jo an på hvor nære venner dere var og hvor mye du egentlig ønsker å beholde hen som venn. Noen venner er kanskje verdt å droppe de 8000 for, mens andre ikke. 

Anonymkode: 3d0f6...f9b

Takk for svar. Hadde vi fortsatt å være venner, uten ghosting, hadde jeg sannsynligvis gitt F i pengene, spesielt pga personens økonomi. Hadde i hvertfall kunnet si at hen ikke skal stresse med det, før hen ev har mulighet til å tilbakebetale. 

Men nå når jeg tydeligvis ikke er vennematerial lengre, føles det så feigt og svakt å ikke be om at personen gjør opp for seg. 

Hvordan vil jeg oppfattes hvis jeg er like taus tilbake? Vil jeg da være en svak person som godtar å bli behandla stygt, og tillater noen å få ‘glemme’ det de skylder, i tillegg til at jeg alltid har stilt opp ved behov? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har laget flere tråder om deg og denne mannen som stadig vekk ghoster deg. Ha litt stolthet, altså ikke send den avsluttende meldingen. Svaret vil mest sannsynligvis være taushet fra han uansett, så legg han bak deg for godt. 

Anonymkode: 5392d...ba1

• Liker 3
Skrevet
På 3.7.2019 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Det er nesten 8000,-. Da vi hadde jevnlig kontakt sa jeg det var greit at hen betalte tilbake litt og litt. Men etter at periodeghostingen startet, har jeg ikke sett en krone.

Har vurdert å ikke sende noe melding, og bare fortsette med null kontakt selv. Men kjenner på et behov for å gi beskjed på en skikkelig måte. Eller kanskje det kun er for å prøve å få en reaksjon😖Vet ikke helt, rett og slett. Det føles bare så fælt å bli behandlet slik av en person jeg trodde var en nær venn.

Å gi slik skikkelig beskjed vil bare såre og Evt skape masse meldinger frem og tilbake med forklaringer osv. Ville ikke skrevet en avsluttende melding når du allerede føler deg ghostet. Hev deg over det  

Men 8000 er mye penger. Ville heller meldt om at du ønsker å få tilbake pengene nå og be hen om å lage en realistisk plan og vippse deg månedlig på lønningsdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at 8000 kr er mye penger, men dette er ikke noe du får tilbake uansett. Jeg er litt usikker på hva jeg ville ha gjort. På en måte vil en slik forespørsel nok være en sikker måte til å sette en strek over vennskapet slik at du kan gå videre med ditt. Det er kjipt å bli blokkert, men da har du kanskje fått et litt mer endelig svar? Samtidig kan du jo ignorere han tilbake, men da sitter man kanskje igjen med den følelsen av å bli tråkket på? 

Jeg tenker at du får gjøre det som du tror du kommer best ut av i etterkant. Både pengene og vennskapet er nok tapt, så det handler jo da mest om hvordan du selv tar det. 

Anonymkode: 93c0d...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Forslag: send vippskrav på 200,- og skriv "1. avdrag, nedbetaling av gjeld. Håper alt er bra med deg ". Så får du håpe hn betaler. 

Så fortsetter du med en 200lapp i mnd frem til pengene er nedbetalt. 

Ikke avslutt vennskapet hvis du egentlig ikke ønsker det. Men distanser deg emosjonelt, sånn at du ikke blir så såret. 

Anonymkode: ee384...f71

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...