Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men Nav maser om jobbsøking, men jeg kan ikke både gå skole og jobbe. Det har jeg ikke kapasitet til. Hva gjør jeg?

Anonymkode: ca3a9...60b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som jibber og går skole samtidig. Hva er det som gjør det vanskelig for deg? 

Anonymkode: 17bf9...73b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange som jibber og går skole samtidig. Hva er det som gjør det vanskelig for deg? 

Anonymkode: 17bf9...73b

Jeg har mann og barn og vil ha tid til dem også.

• Liker 1
Gjest Fjeud
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mann og barn og vil ha tid til dem også.

Det er problemfritt, slutt å motta støtte fra Nav og ta studielån.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fjeud skrev:

Det er problemfritt, slutt å motta støtte fra Nav og ta studielån.

Skolen er gratis, (gratis voksenopplæring) Så jeg trenger ikke ta opp noe lån.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skolen er gratis, (gratis voksenopplæring) Så jeg trenger ikke ta opp noe lån.

Statlige universiteter og høyskoler er også gratis her i Norge, men man må likevel ta opp studielån for å få råd til å betale husleie, mat, transport etc. Studielån er ikke for å betale skolen. 

Anonymkode: 8a8a5...dec

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statlige universiteter og høyskoler er også gratis her i Norge, men man må likevel ta opp studielån for å få råd til å betale husleie, mat, transport etc. Studielån er ikke for å betale skolen. 

Anonymkode: 8a8a5...dec

Jeg og mannen har felles økonomi, han vil heller ikke at jeg tar opp et unødvendig lån.

Gjest Fjeud
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har felles økonomi, han vil heller ikke at jeg tar opp et unødvendig lån.

Lånet er åpenbart høyst nødvendig om dere trenger det for å overleve. Så da får du velge mellom å jobbe mye eller å låne akkurat som alle andre som studerer. Det er skremmende hvor lite integritet du åpenbart har gjennom måten du omtaler det å motta støtte fra Nav på. Selvfølgelig maser de om at du skal jobbe, da du snylter på samfunnets velferdsgoder.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fjeud skrev:

Lånet er åpenbart høyst nødvendig om dere trenger det for å overleve. Så da får du velge mellom å jobbe mye eller å låne akkurat som alle andre som studerer. Det er skremmende hvor lite integritet du åpenbart har gjennom måten du omtaler det å motta støtte fra Nav på. Selvfølgelig maser de om at du skal jobbe, da du snylter på samfunnets velferdsgoder.

Du vet ingenting om hva vi trenger for å overleve, mannen tjener over en mill i året, det er kun barnetrygd jeg får fra nav, jeg har ikke krav på dagpenger, aap eller annen stønad fra nav.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ingenting om hva vi trenger for å overleve, mannen tjener over en mill i året, det er kun barnetrygd jeg får fra nav, jeg har ikke krav på dagpenger, aap eller annen stønad fra nav.

Men hva er da problemet? Det stilles ingen krav for å få barnetrygd. Hvis du ikke mottar stønader fra NAV, kan de heller ikke kreve at du søker på jobber.

Anonymkode: f96ac...93d

• Liker 10
Gjest Fjeud
Skrevet

Det er åpenbart løgn, så ikke bare mangler du integritet, du lyver også. Nav hadde aldri i verden bedt deg komme i jobb om du bare mottok barnetrygd, da det er noe som utbetales uavhengig av økonomisk posisjon, de kontakter deg fordi du mottar en ytelse fra dem. Om mannen din har over en million i årslønn burde det være uproblematisk å leve på han, så da trenger du ikke studielånet heller.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva er da problemet? Det stilles ingen krav for å få barnetrygd. Hvis du ikke mottar stønader fra NAV, kan de heller ikke kreve at du søker på jobber.

Spør nav, de som masser om jobbsøking. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fjeud skrev:

Det er åpenbart løgn, så ikke bare mangler du integritet, du lyver også. Nav hadde aldri i verden bedt deg komme i jobb om du bare mottok barnetrygd, da det er noe som utbetales uavhengig av økonomisk posisjon, de kontakter deg fordi du mottar en ytelse fra dem. Om mannen din har over en million i årslønn burde det være uproblematisk å leve på han, så da trenger du ikke studielånet heller.

Jeg kontaktet nav for å få hjelp til jobb før jeg viste jeg ville komme inn på skole, klart de vil ha et pluss i boka for å ha fått en ut i jobb, det er det de lever på. Å kalle meg en løgner syns jeg er direkte frekt. Du kjenner meg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Spør nav, de som masser om jobbsøking. 

Så bare si at det ikke er aktuelt å søke jobber akkurat nå. Så lenge du ikke får stønader fra dem, har de ikke noe med om du søker jobber eller ikke.

Enig med personen over her,  dette virker rart. 

• Liker 2
Gjest Fjeud
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kontaktet nav for å få hjelp til jobb før jeg viste jeg ville komme inn på skole, klart de vil ha et pluss i boka for å ha fått en ut i jobb, det er det de lever på. Å kalle meg en løgner syns jeg er direkte frekt. Du kjenner meg ikke.

For hver kommentar du skriver blir nesen din bare lengre og lengre. Ikke bare er dette det mest urealistiske scenarioet jeg noen sinne har hørt, Nav hadde aldri brukt tid på å presse noen som ikke mottar ytelser fra de ut i jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart troll.

Anonymkode: 46af3...85e

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Når du ikke mottar annet enn barnetrygd fra NAV, kan de ikke kreve noe som helst av deg. Hvis du skal studere må du få mannen din til å forsørge deg eller ta opp studielån. Studielån er forresten det gunstigste lånet man kan ha mtp skattefordeler. Kan ikke sammenlignes med å ta opp et forbrukslån, hvis det er det dere sammenligner det med.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Fjeud skrev:

For hver kommentar du skriver blir nesen din bare lengre og lengre. Ikke bare er dette det mest urealistiske scenarioet jeg noen sinne har hørt, Nav hadde aldri brukt tid på å presse noen som ikke mottar ytelser fra de ut i jobb.

Nemlig !

Anonymkode: a4864...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg TS om det er troll eller ikke. Du har ikke kapasitet ? Tenker tilbake på meg selv og min mann når vi var unge. Jeg jobbet med relativt høy inntekt og jobber fortsatt svært mye (privat bransje), min mann i etterutdanning og studerte, med liten deltidsjobb. Barna i barnehage fra dessverre tidlig til det stengte. Tid fant vi til hverandre alltid om det var tidlig eller sent. I dag 19 år etter har min mann har drømmejobben pga etterutdanning, vi har fantastiske barn som tar høyere utdannelse og NAV er ikke et sted de vil løpe til ved problemer med mindre de blir tvunget som feks ufrivillig arbeidsløshet eller uføretrygd.  Det er kun for en liten periode fra nå til høsten hva er problemet?. Dere må dele på hjemme- oppgavene. Det beste ved en jobb er at du selv får rettigheter som feks pensjon. I fremtiden bør du ikke være så avhengig av mannen din. 

Anonymkode: 2b8ae...746

AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig, hva har nav sagt? Hvis du har meldt deg som arbeidssøker så kommer det ofte automatisk at man skal søke på jobber (ofte 20 for en periode) og at dette er "avtalt med nav". Det fordi da har man en aktivitet, noe man skal når man er arbeidssøker. Men om du ikke har noen ytelse, så betyr det ikke noe for deg for det får jo ingen konsekvens.

Anonymkode: cc6e6...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...