AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Er det noen matretter hos deg som har vært lagt bort i mange år, men som plutselig har blitt tatt frem igjen når du har fått barn som har begynt å spise vanlig mat? Her har jeg den siste tiden tatt frem makaronivelling (makaroni kokt i melk med sukker og kanel) og kleppmelk (tykk pannekakerøre sluppet som boller i kokende melk, kokt i ti minutter og servert med kanel og sukker). Toåringen elsket begge (noe som ikke er så rart ettersom både makaroni og melk står høyt opp på favorittlista). Har du også noen sånne retter? Anonymkode: 54397...0de
Jadzia Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Fiskeboller i hvit saus og suppelapskaus. Ellers har jeg spist mye av barndommes mat hele livet.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Taco, tomatsuppe og kjøttkaker i brun saus. Spiser egentlig flere ulike middager vi hadde i barndommen. Vokste opp på 90-tallet. Anonymkode: 4b234...58a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Taco. Medisterkaker. Pølse i lompe. Potetmos. Frossenpizza. Nå ble det mye stusselig her, men dette var altså mat jeg overhodet ikke spiste som barnløs voksen. Men kom på en ting til: Hjemmelaget fiskegrateng! Den er jeg glad i igjen. Anonymkode: 6b295...7e0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Type toro-poser. Supper, gryter, osv.. Det laget jeg aldri som barnløs, men nå er det utrolig greit å slippe å bruke tid på så mye kapping og herjing som jeg gjorde når alt skulle lages fra bunnen av. Suppe og restepizza til middag, skjedde aldri etter jeg flyttet hjemmefra før jeg fikk barn igjen. Anonymkode: cf5a1...ad0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Taco. Medisterkaker. Pølse i lompe. Potetmos. Frossenpizza. Nå ble det mye stusselig her, men dette var altså mat jeg overhodet ikke spiste som barnløs voksen. Men kom på en ting til: Hjemmelaget fiskegrateng! Den er jeg glad i igjen. Anonymkode: 6b295...7e0 Fiskegrateng og pølsegrateng ja! Fiskegrateng er livretten til toåringen. Anonymkode: 54397...0de
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 Ble mor da jeg akkurat var fylt 18, så har ikke hatt så lang barnløs periode etter jeg flyttet hjemmefra Spagetti og kjøttdeig, lapskaus og fiskeboller er vel typiske retter vi hadde hjemme, som jeg gjerne ikke laget selv, men ungene liker det godt så blir en av de minst en dag i uken. Og havregrynsgrøt, det kan ungene spise både til frokost, middag og kvelds om de får lov! Ellers lagde jeg ofte middagen hjemme, jeg var lei de vanlige rettene, så jeg likte lage nye ting og slik er det enda:) Anonymkode: 8a8d5...e05
Commander Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 Ostesmørbrød. Ungene mener det et toast. Men det er det ikke!! 2
missy_miss Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 Lørdagsgrøten. Vi hadde det HVER lørdag så lenge jeg bodde hjemme, så jeg ble litt lei etter hvert. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 Har ikke tatt med meg noe som var typisk hjemmefra, har stort sett plukket opp nye ting opp gjennom som passer meg bedre. Moren min lagde gjerne middag som besto av pølser, tykk brun saus, pasta og poteter. Sjeldent grønnsaker, alt var med masse tykk saus, dressing, tykk rømme og lignende. Hun lagde sjeldent ren fisk, noe jeg lager ofte. Den type pizzabunn hun pleide å lage har jeg aldri likt, sånn er det sto et sett med alt hun lagde. Anonymkode: fbd85...fae 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 Kjøttkaker og poteter med brunsaus og rødbeter! Farmor laget alltid de beste! Hun var fra karmøy hun sa det er en karmøy ting karmøy "spesial". Anonymkode: 39d91...a66
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 Min mamma kan ikke lage mat. Vi levde på ferdige fiskekaker og kjøttkaker. Boksslapskaus og ferdig potetstappe. Alltid posesaus. Aldri noe som var eksotisk som pizza(!) Og retter med ris. Grønnsaker kom fra en pose amerikansk blanding. Jeg er glad i skikkelig husmannskost, og lager ofte fra bunnen. Lager knapt noe fra Toro. (Eneste er bearnesaus 😛 ) er veldig glad i kinesisk, mye grønnsaker, ris. En god saus. Anonymkode: da0b9...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 Sånn sjokoladefrokstblanding har blitt kjøpt inn. Men den står øverst i skapet og jeg spiser den selv når jeg er alene☺️ Ellers kunne jeg aldri tenke meg å fore noen som helst med fiskepinner, fiskekaker, fiskepudding, blodpudding. Jeg kan ikke lage hvitsaus så fiskeboller er også veeeldig sjelden her, men det har jeg bare gode minner til. Anonymkode: 82e42...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå