Gå til innhold

Er du som har asperger i fulltidsjobb eller under utdanning fulltid?

5 stemmer

1. 1. Er du som har asperger i fulltidsjobb eller under utdanning fulltid?

• Ja
      3
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 97f41...6a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen som vil s v a re?

Anonymkode: 97f41...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i full jobb, frem til jeg ble 36 og endelig fikk riktig diagnose, men det var bare med nød og neppe jeg klarte det frem til da, og jeg gikk vel egentlig kun fra sammenbrudd til sammenbrudd, med noen måneders mellomrom.

Jeg skjønte aldri hvorfor alt var så ekstra tungt og slitsomt for meg, og når sykemeldingene kom hyppigere og hyppigere og varte lengre og lengre måtte jeg til slutt finne ut hva problemet var, ba om utredning på DPS (jeg hadde allerede mistenkt Aspergers noen år fra før av), brukte lang tid på utredning som da landet på bekreftet Aspergers, og etter anbefaling fra DPS og fastlege så ble jeg 50% sykmeldt, med tanke om å etterhvert søke 50% ufør, når NAV til slutt finner det for godt, men det blir nok enda en god stund til, jeg har bare vært 50% sykmeldt noen måneder.

Nå som jeg jobber redusert har jeg en helt annen og bedre livskvalitet, en mye bedre balanse mellom jobb og tid til å hente meg inn og ta vare på egen helse og en mer stabil arbeiskapasitet, istedenfor å hangle meg fra sykemelding til sykemelding og generelt slite ræva av meg og ha det jævlig hele tida og ødelegge helsa.

Så jeg kunne vel svart både ja og nei på spørsmålet...

Anonymkode: 9b2ff...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet/studert fullt eller vært sykmeldt/på AAP flere runder det siste tiåret+. Nå skal jeg på nytt ut i full jobb, har funnet en jobb som passer diagnosen og meg bedre. Krysser alt jeg har for at det skal vare denne gangen!

De siste årene har jeg fått en del behandling for medfølgende angst og depresjoner noe jeg også håper skal hjelpe på så jeg klarer å stå i jobb noen tiår. Hvis det ikke går denne gangen kommer jeg til å havne på uføretrygd, noe jeg ikke selv ønsker.

Anonymkode: b798f...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...