Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg skal på et intervju i morgen til en stilling i bank, dette er igjennom et rekrutteringsbyrå.

Jeg har en bachelor i fra BI, men skammer har et dårlig snitt, fordi jeg har jobbet sykt mye og kun studert deltid.

Er det nødvendig og laste opp dette vitnemålet hvis dem ikke spør? :klo:

Anonymkode: ccbf3...89b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er snittet ditt? 

Noen enheter innen finans er veldig pirkete på karakterer, andre bryr seg ikke så mye. Eneste bankene jeg vet om som virkelig bryr seg om karakterer, er Investerings banker, og trainee program i vanlige banker. 

Anonymkode: 70a4b...5de

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er snittet ditt? 

Noen enheter innen finans er veldig pirkete på karakterer, andre bryr seg ikke så mye. Eneste bankene jeg vet om som virkelig bryr seg om karakterer, er Investerings banker, og trainee program i vanlige banker. 

C/D er snittet mitt....

Vet at det burde vært bedre, og har lyst til å prøve å forbedre det også.

AnonymBruker
Skrevet

Bare å søke på jobber. Du får nok ikke jobb hos de mest etterspurte arbeidsgiverne, men det er fult mulig å få normal jobb i bank med de karakterene. Snittet i Øk.Adm ligger rett rundt C.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare å søke på jobber. Du får nok ikke jobb hos de mest etterspurte arbeidsgiverne, men det er fult mulig å få normal jobb i bank med de karakterene. Snittet i Øk.Adm ligger rett rundt C.

Dette er en jobb som forsikringsrådgiver hos Fremtind :) 

Jeg har mye salgserfaring i tillegg til utdanning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som rekrutterer.

Det er sjelden vi henger oss opp i karakteter. Men du bør forbrede en årsak om de spør. 

Hvis du svarer, jeg jobbet for mye ved siden av studiene så pleier det å være ok

Anonymkode: 1cd9b...a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om karakterene mine på jobbintervju...er det vanlig?

Anonymkode: 750c8...a91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om karakterene mine på jobbintervju...er det vanlig?

Anonymkode: 750c8...a91

Jeg vil jo tro at de gjør det til enkelte stillinger :) spesielt i bank kan jeg se for meg at det er litt strenge krav.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en jobb som forsikringsrådgiver hos Fremtind :) 

Jeg har mye salgserfaring i tillegg til utdanning.

Fremtind trenger hundre nye medarbeidere, så sjansen er veldig god for å få jobb!

Anonymkode: ca6a7...032

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fremtind trenger hundre nye medarbeidere, så sjansen er veldig god for å få jobb!

Anonymkode: ca6a7...032

Da får jeg krysse fingrene :) Har du jobbet der?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jobbet du så mye samtidig med at du betalte for å studere på BI? Hadde det ikke vært mulig å senke forbruket, slik at du kunne prioritert best mulige karakterer?

Anonymkode: 1b4ed...560

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jobbet du så mye samtidig med at du betalte for å studere på BI? Hadde det ikke vært mulig å senke forbruket, slik at du kunne prioritert best mulige karakterer?

Anonymkode: 1b4ed...560

Fordi jeg har eid egen bolig, og hatt diverse utgifter. Så det har ikke latt seg gjøre å studere fulltid dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange ting som teller like mye/mer enn karaktersnittet. Heldigvis. Hvordan du fremstår som person på intervjuet vil åpenbart ha større betydning enn hva karakterene på karakterkortet ditt sier. I noen bransjer er karakterer viktigere enn andre. Veit at juss og økonomifag er typiske fagdisipliner der de ser mye på karakterene før jobbintervju. Men dette er også bransjer der arbeidserfaring under studiene er ansett som nødvendig, omtrent. Jeg tenker at det kan gå godt på intervjuet likevel... trenger ikke laste opp vitnemål før de ber om det, men står det i utlysningen at du skal laste opp det som vedlegg må du gjøre det. Det er positivt da, om du bare laster opp og viser hva du har. Det fremstår som ærlig og modig, heller enn at du "skjuler" noe.

Anonymkode: a341d...85a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange ting som teller like mye/mer enn karaktersnittet. Heldigvis. Hvordan du fremstår som person på intervjuet vil åpenbart ha større betydning enn hva karakterene på karakterkortet ditt sier. I noen bransjer er karakterer viktigere enn andre. Veit at juss og økonomifag er typiske fagdisipliner der de ser mye på karakterene før jobbintervju. Men dette er også bransjer der arbeidserfaring under studiene er ansett som nødvendig, omtrent. Jeg tenker at det kan gå godt på intervjuet likevel... trenger ikke laste opp vitnemål før de ber om det, men står det i utlysningen at du skal laste opp det som vedlegg må du gjøre det. Det er positivt da, om du bare laster opp og viser hva du har. Det fremstår som ærlig og modig, heller enn at du "skjuler" noe.

Anonymkode: a341d...85a

Det står ingenting om at det må lastes opp, står bare at CV må være oppdatert.

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgivere vil vanligvis ha CV, vitnemål/karakterutskrift, referanser, og attester. Eller en kombinasjon av disse. 

Dersom de eksplisitt vil ha CV, og da en oppdatert CV, så skal det holde med bare CV. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har D i snitt fra bacheloren. Jeg var 18 år da jeg begynte å studere og 30 år i dag, så jeg vektlegger all erfaring jeg har fått siden det hvis det skulle komme opp. Legger alltid ved vitnemål i søknaden, så kan de utelukke meg allerede da hvis karakterer er viktig for dem. Min erfaring er at 8 av 10 ikke nevner karakterer. 

Anonymkode: 22745...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...