Gå til innhold

Spise for mye/for lite

Mokka

Anbefalte innlegg

Nå er jeg inne i en veldig bra periode med mye trening.. Trener hver dag, ofte flere timer.

Men jeg blir aldri klok på mat.. Jeg er redd for å spise for mye/lite.

Prøver å spise lite,men ofte.. men er redd for at kroppen skal gå i sparedvale, eller hva man kaller det dersom jeg spiser for lite. Er også redd for å spise for mye, fordi jeg vil ned i vekt.

Håper noen har noen gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er at kroppen selv sier ifra. Er du sulten (veldig sulten) så er det meningen at du skal spise. Men det skader ingen å gå rundt og være småsulten. Hvis du har tenkt deg ned, så aldri spis deg stappmett. Prøv deg litt frem så finner du ut hvor mye du trenger pr. dag. Spis også ofte. Og (i min verden), legg vekt på frokosten - dagens viktigste måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spiser du lite, men ofte, holder du forbrenningen ved like og kroppen vil ikke gå i dvale - med mindre du spiser latterlig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller,aller viktigste er at du spiser rett sammensatt kost. Gjør du det vil mengdene nesten garantert regulere seg selv.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg boka "blodsukkerblues" av Fredrik Paulun. Den er utrolig bra, stappfull av bra kosttips. Han har også gitt ut andre bøker, kokebøker f.eks, men begynn med den boka. Du kan jo få biblioteket til å bestille den for deg, eller kjøpe den fra mao.no,

http://www.mao.no/SamboWeb/sok.do?rom=MP&e...es&innsnevre=ja. Den er på salg der nå. :)

Hvis du er glad i å trene kan du finne mye inspirajon i fitness magazine (svensk). Der er det mange gode kosttips.Du finner det i bladhylla på Narvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...