Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peiling på dette?

Jeg har alltid brukt 75B men nå synes jeg det er litt stramt over ribbeina og også at jeg får sideflesk eller hva det kalles på ryggen. 

Først og fremst, skal 75B være 75 cm i lengden? Målte mine nå, ingen er 75 cm, men de varierer 1 cm og 2 og 3 mellom forskjellige merker. 

Ser på slik oversikt av BH størrelser at neste opp er 80B, men blir ikke cup`en større på 80B enn 75B? 

Skal ut å prøve i dag, men kjenner jeg har ikke peiling på dette... 

Anonymkode: e512b...edc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ørten størrelsesguider på nett, om du googler. 

Målene er på deg selv, ikke bh'en. 

Riktig at cupen er større på 80B enn 75B. Gå opp til 80A  i stedet. 

Anonymkode: 670a5...76e

Skrevet

75B er det samme som 80A, eller 70C. Når du får opp en båndstørrelse, ned i cup, og opp i cup ved mindre bånd størrelse. 

Men du kan jo gå i undertøyforetning og bli målt. Og bhen skal sitte stramt rundt uten at det gjør vondt, normalt å få litt ryggflesk da. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jojo jojo skrev:

75B er det samme som 80A, eller 70C. Når du får opp en båndstørrelse, ned i cup, og opp i cup ved mindre bånd størrelse. 

Men du kan jo gå i undertøyforetning og bli målt. Og bhen skal sitte stramt rundt uten at det gjør vondt, normalt å få litt ryggflesk da. 

Ja, viktig å huske på at ryggflesk ikke betyr at bh'en er for liten. Jeg er slank og veltrent, og får likevel sånne valker med riktig bh-størrelse. 

Anonymkode: 670a5...76e

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle :) 

Jeg er nå den lykkelige eier av en 80A :) Så da fotsetter jeg med den, men skal også prøve 70C som blir anbefalt her neste gang :) 

Noen av mine gamle 75B er pent brukt og kostet rundt 500-700 kr pr stk, så hadde ikke lyst å kaste dem, men har nå lært i dag at det er noe som heter BH-forlenger! Er det noen som har prøvd det, fungerer det bra, eller ikke?

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle :) 

Jeg er nå den lykkelige eier av en 80A :) Så da fotsetter jeg med den, men skal også prøve 70C som blir anbefalt her neste gang :) 

Noen av mine gamle 75B er pent brukt og kostet rundt 500-700 kr pr stk, så hadde ikke lyst å kaste dem, men har nå lært i dag at det er noe som heter BH-forlenger! Er det noen som har prøvd det, fungerer det bra, eller ikke?

TS

Ja det funker helt topp. Har brukt det gjennom to svangerskap; da økte etterhvert omkretsen akkurat så mye at bh'ene ikke passet eller ble litt vel trange.

Undertøysbutikker prøver forøvrig konsekvent å trøkke på meg bh som er en størrelse mindre enn det jeg selv ville valgt. Det kan godt hende det er en størrelse som i en eller annens definisjon er det «riktige», men jeg nekter å gå med tvangstrøye og går en str opp 😅. De sier 70, jeg bruker 75. Mine penger, min kropp, jeg bestemmer. 

Heldigvis kan man unngå strenge BH-damer ved å finne rett størrelse og så handle på nett. 😅

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Splittbinders said:

Ja det funker helt topp. Har brukt det gjennom to svangerskap; da økte etterhvert omkretsen akkurat så mye at bh'ene ikke passet eller ble litt vel trange.

Undertøysbutikker prøver forøvrig konsekvent å trøkke på meg bh som er en størrelse mindre enn det jeg selv ville valgt. Det kan godt hende det er en størrelse som i en eller annens definisjon er det «riktige», men jeg nekter å gå med tvangstrøye og går en str opp 😅. De sier 70, jeg bruker 75. Mine penger, min kropp, jeg bestemmer. 

Heldigvis kan man unngå strenge BH-damer ved å finne rett størrelse og så handle på nett. 😅

Så bra! :)  Jeg ser de selger BH-forlengere på Cubus, Lindex etc og på mange nettplasser da jeg tok et kjapt google søk, er det noen du anbefaler som er bedre enn andre?

Strenge BH-damer har jeg også møtt, grøss å gru alså! hehe! 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! :)  Jeg ser de selger BH-forlengere på Cubus, Lindex etc og på mange nettplasser da jeg tok et kjapt google søk, er det noen du anbefaler som er bedre enn andre?

Strenge BH-damer har jeg også møtt, grøss å gru alså! hehe! 

Jeg har kjøpt mine på Change, det er også der de fleste bh'ene mine er fra.

De må jo først og fremst passe til bh'en, så kjøp der du har kjøp de er mitt beste tips :)

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Splittbinders said:

Jeg har kjøpt mine på Change, det er også der de fleste bh'ene mine er fra.

De må jo først og fremst passe til bh'en, så kjøp der du har kjøp de er mitt beste tips :)

Takk for tips :) 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...