AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Har oppgradert huset i år. Det har blitt mye finere og det er jo en investering, men for en ferie vi kunne hatt i år om huset ikke ble fikset! Var ingen krise som måtte fikses, men oppgraderinger. Vi har i år brukt 75000,- på oppgraderinger 😱 Varmepumpe, nytt sikringsskap og sikringer, lagt asfalt, skiftet kledning hvor det var nødvendig, malt, laget platting ved inngangen osv. Regnet på det igår og nå skal det neste året brukes til sparing igjen slik at neste år blir det ferietur! Anonymkode: 60801...7f1
Jdz Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Høres jo ut som dere har fått mye for pengene i alle fall, men personlig kunne jeg aldri satt meg i en situasjon hvor jeg ikke fikk muligheten til å reise i løpet av året. Reise er viktigere enn bolig for min del. 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Da har dere fått mye for pengene, må jeg si. Jeg ville heller ikke bodd slik at jeg ikke hadde frihet til å reise på ferie. Jeg bodde i leilighet i mange år før jeg kjøpte hus, nettopp av den grunn. Vi gjør heller ikke alt på en gang. Det som er kritisk, må tas, men det som kan vente, venter vi med om vi ser det blir mye penger på en gang. Vi har et tak som må skiftes, og det MÅ skiftes helst i år. Så da bruker vi penger på det i år. Mens vi driter i å pusse opp gjesterommet, og lar det beige vegg-til-vegg-teppet og den flotte blomstertapeten være der minst et par år til. Anonymkode: 25a00...87e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Vi har fått veldig mye for pengene ja. Vi har hatt sikringene og asfalten på anbud og lette lenge før vi fant de som ga et pent og trygt resultat uten blodpris. Og alt av snekring, maling osv. Har vi gjort selv. Handlet når det har vært tilbud og stått i dagesvis og snekra, bannet og blitt slitne 😛 Nå blir det ikke noe mer før det er noe absolutt kritisk! Anonymkode: 60801...7f1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Klok prioritering, og hvis dere har fått alt det for 75K så har dere gjort mye egeninnsats....som i seg selv er svært fornuftig. Da blir neste års ferie ekstra god og velfortjent 👏😃 Anonymkode: ab034...23b 11
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 Vi bygger nytt kjøkken i år. Vil tippe det lander på 85 000. Det var den ferien ja 😛 Anonymkode: bc81c...453
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 Hus er dyrt ja. Vi må oppgradere bad og kjøkken samtidig (bad skal utvides, da går litt av kjøkken som utvides andre veien for å få spisestue), i tillegg skulle vi bygd på OG vi har en garasje som er under konstruksjon 🙈 huff.... takk og lov for at både samboer og store deler av familien hans er snekkere 😂 Anonymkode: 3cb9a...8da
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Jeg bruker også pengene i år på huset istedet for ferie, får mye mer igjen for det uansett. For meg teller hverdagen mye mer enn et par uker i året. Anonymkode: a7123...4dd 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 Vi bruker og pengene på oppussing i år framfor ferie, fordi det kommer en baby snart og da var det en langt bedre løsning. Jeg skal innrømme at jeg er dypt misunnelig på de andre som skal på ferie, selv om jeg sitter her med nye vinduer (som holder regnet på utsiden av huset 😁) og nytt elektrisk anlegg i flere rom 😛 Dere har fått veldig mye for pengene da! Her ble det over 150 000, da jeg er så gravid at jeg fikk ikke gjort så mye selv som jeg ville. Strengt tatt ingenting 😛 Anonymkode: 9fa62...473
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Jeg tror ikke du kommer til å angre på disse oppgraderinger, spesielt varmepumpe gir jo bra økning i bokomfort, og sikringsskap og sikringer minsker sjansen for brann. Tenk på det på den måten, hvor mye er du på feriereise, et par uker? Og hvor mye er du hjemme, resten av 50 ukene i året? Hva gjør mer mening, å bruke penger på 4% av året, eller plassen der du tilbringer 96% av tida? Vi bruker også alle pengene i år på oppussing. Og det er betydelig mer enn det du har brukt, nytt elektrisk - hundre tusen, kjøkken - hundretusen, pluss montering og rørlegger og elektriker - 50 tusen til, og sikkert hundre tusen til i små kostnader som nytt gulv, vegg- og takplater, maling og verktøy. Anonymkode: 0fee0...1aa 1
Gjest Mask Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 Er det gammelt hus dere renoverer? For det kan fort bli dyrere en å kjøpe helt nytt.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 Hus koster ja, men alt kommer jo an på hva man vil prioritere. Vi vil heller bo i hus og droppe ferien innimellom enn å bo i borettslag. Varmepumpe er gull verd! Vi installerte ny i fjor, og har halvvert strømforbruket. Nå er det ikke noe vi merker noe særlig til siden prisene har vært sinnsykt høye i år. Men jeg er veldig glad vi ikke har hatt samme forbruket med tanke på prisene, for da hadde jo regningene blitt dobbelt så høye. Anonymkode: f18e3...d0f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 Ingen ferie i de tre årene vi renoverte mannens barndomshjem (arv). Ungene måtte pent underholde seg selv. Anonymkode: 1591b...3fc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 Bor i rekkehus i borettslag, bruker vanvittig mye mindre tid og penger på bolig enn venner med enebolig. Hver sin smak, jeg er i alle fall kjempefornøyd. Har snakka med flere som angrer på å ha valgt enebolig. Anonymkode: 5b772...ecc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bor i rekkehus i borettslag, bruker vanvittig mye mindre tid og penger på bolig enn venner med enebolig. Hver sin smak, jeg er i alle fall kjempefornøyd. Har snakka med flere som angrer på å ha valgt enebolig. Anonymkode: 5b772...ecc Det er jo forskjell på nytt rekkehus, gammelt rekkehus, ny enebolig, gammel enebolig, osv... Det er ikke automatikk i at det er mindre vedlikehold og kostnader knyttet til rekkehus enn enebolig. Noen rekkehus er større enn eneboliger, og eldre, og krever mer oppgraderinger. Anonymkode: 25a00...87e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått veldig mye for pengene ja. Vi har hatt sikringene og asfalten på anbud og lette lenge før vi fant de som ga et pent og trygt resultat uten blodpris. Og alt av snekring, maling osv. Har vi gjort selv. Handlet når det har vært tilbud og stått i dagesvis og snekra, bannet og blitt slitne 😛 Nå blir det ikke noe mer før det er noe absolutt kritisk! Anonymkode: 60801...7f1 Sjekk ut Enova og se om du kan få noe tilbake etter installering av varmepumpe. https://www.enova.no/privat/alle-energitiltak/varmepumper/?gclid=Cj0KCQjwpPHoBRC3ARIsALfx-_I7zXO-l3S3p7nZboulHAO2LFmwrBieXX_KzfCPwsYO8ewkxQUXzSIaAjGMEALw_wcB Jeg fikk tilbake 45 tusen jeg Men da har jeg bygd et helt nytt hus. Anonymkode: 5f1bf...520
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 Vi kjøpte splitter nytt nettopp for å unngå å måtte oppgradere "i eninga". Hadde aldri i livet regnet med at hage og innkjørsel viøle koste så mye å få i stand!.😂 Jesus, det var dyrt det! Men vi tar ei uke i DK likevel. Anonymkode: e9fc2...219
Brunello Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo forskjell på nytt rekkehus, gammelt rekkehus, ny enebolig, gammel enebolig, osv... Det er ikke automatikk i at det er mindre vedlikehold og kostnader knyttet til rekkehus enn enebolig. Noen rekkehus er større enn eneboliger, og eldre, og krever mer oppgraderinger. Anonymkode: 25a00...87e Prisen for vedlikehold blir ofte lavere når boligselskap gjør det i fellesskap enn når enkeltpersoner gjør det alene.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 8 minutter siden, Slaskete Maskot skrev: Er det gammelt hus dere renoverer? For det kan fort bli dyrere en å kjøpe helt nytt. Neida, er bare 32 år gammelt, men tidligere eiere har ikke vært flinke til å vedlikeholde så vi har gjort mye de tre årene vi har bodd der. Vil ikke bygge nytt, er veldig glad i huset mitt og trives godt Så verdt å ofre en ferietur Anonymkode: 60801...7f1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #20 Skrevet 3. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i rekkehus i borettslag, bruker vanvittig mye mindre tid og penger på bolig enn venner med enebolig. Hver sin smak, jeg er i alle fall kjempefornøyd. Har snakka med flere som angrer på å ha valgt enebolig. Anonymkode: 5b772...ecc Vi bodde i rekkehus før vi kjøpte huset. Orket ikke at et styre skulle bestemme over oss osv. Så solgte leiligheten og har ikke angret et sekund! Anonymkode: 60801...7f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå