Gå til innhold

Hvordan få katta til å ikke klore på sofaen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert catnip spray fungerer da, så forsøk på noe annet en klorestokken først. Katten her hater sånn spray, så det bidrar bare til at hu ikke vil være i mærheten av det. 

Anonymkode: b506b...7c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 3.7.2019 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Hun sliter med å føle seg helt trygg i eget hjem. Og da er det helt naturlig (for en katt) å kloremarkere på alle strategiske steder for å på kattespråket si "Kilroy was here!"/"Dette er MITT!"

Har det skjedd noe annet som kan ha forrykket eierskapet til katten hjem? Ny katt i nabolaget? Nytt menneske i huset? (siden hun kloremarkerer på soverommet hvor det lukter sterkest av deg som er mennesket hennes).

Anonymkode: ec130...346

Hmm rart at hun plutselig føler seg utrygg i eget hjem etter 4 år? Er bare vi to her. Ingen ny som har flyttet inn. Jeg har Ikke sett noen ny katt her. Hun har ALDRI klort på sofaen før. Ikke som kattunge en gang. Kloringen begynte så fort ny klorestokk kom inn her 

Anonymkode: 2a7e9...8bd

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm rart at hun plutselig føler seg utrygg i eget hjem etter 4 år? Er bare vi to her. Ingen ny som har flyttet inn. Jeg har Ikke sett noen ny katt her. Hun har ALDRI klort på sofaen før. Ikke som kattunge en gang. Kloringen begynte så fort ny klorestokk kom inn her 

Anonymkode: 2a7e9...8bd

Hun hater den nye klorestokken 🙈 

Anonymkode: b506b...7c0

Skrevet

Jeg hadde en sånn liten klorestolpe med ball på toppen, mine elsket den og drepte den. 
Kjøpte ny helt lik, den framstår som ny etter to år... 
Så fikk jeg hengekøye med to klorestolper under, denne digger dem! 
Så fikk jeg en høyere stolpe, en pus digga den, de andre ignorerte, helt til jeg sprayet Valerian på den, da begynte alle tre bruke stolpen. 
Katter er rar, og umulig forstå seg på :fnise:

Til sofaen så valgte jeg skru fast slike "kosehjørner", da får dem ikke plass til å klore på sofahjørnene.  2pc-dog-dog-cat-self-groomer-with-catnip-dog-cat-corner-groomer-wall-corner-massage-comb-grooming-br__51N8Adhb8nL.jpg.4414d28e8094b000e7f67a07dbbe0c0e.jpg

Ellers støtter jeg rådene om å teste catnip på klorestolpen, eller Valerian. 
Kun en av mine katter blir tullete på catnip og en brekker seg i nærheten av det, men aller tre blir tullete av valerian. Valerian er en annen urt, men har samme effekt som catnip. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å ha catnip på klorestokken og henge en leke på den nå?

Anonymkode: 9889c...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...