Gå til innhold

slappe-av-øvelse hos psykolog, hjelpes!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I går var jeg hos psykologen min.

Har bare vært hos han en gang før. Og i går var min andre dag.

Da gikk vi igjennom avslappningsøvelser.

Jeg er plaget av angst/depresjoner og STRESS.

Derfor disse avslappningsøvelsene....

Han guidet meg igjennom øvelsene. Han sa ting som: hodet kjennes varmt - varmt. Kroppen slapper av- slapper av osv osv..

Når jeg kom hjem var jeg helt pumpa. Og jeg hadde mer angst enn når jeg kom dit.

Jeg var utrolig sliten og helt tom innvendig.

Nå vil jeg ikke tilbake til han.

Disse øvelsene tok helt knekken på meg...

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Vel, jeg har lest at yoga kan ha samme effekten. Den er ment å få folk til å slappe av, og det gjør den, men mange følelser kan visstnok komme fram, før en kommer "inn i det". Altså... Ubehagelig før det blir bra.

Å kutte psykologen nå tror jeg ikke er lurt. Fortell han hva som skjedde, han er jo der for å hjelpe deg. Kanskje det er mulig å bruke de negative følelsene til noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke du kutter ut! Det var antagelig en reaksjon på første gangen. Jeg har gått hos psykolog i mange år, og har vært igjennom avslapningsøvelser,- det er noe som kan trenes opp :P

Og det blir nok bedre etterhvert, så hold ut :P Men, det er viktig at du forteller vedkommende hvordan du følte det!!! Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om det har samme effekt som akupunktur: blir verre etter første gang, men deretter bare bedre og bedre. Jeg har nettopp tatt akupunktur mot låsning i skuldre og nakke, og det føles nå verre enn noen gang. Skal ta det igjen i morgen, og håper at det da blir bedre og bedre.

Ikke slutt hos psykologen, fortell heller hvordan reaksjon du hadde.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Tror nok det er sånn som Aniola-Fisken sier, og også en reaksjon på at du nettopp har startet hos psykolog.

Når det du går og bærer på av vonde ting, begynner å komme opp til overflaten kan det være ganske tungt og slitsomt.

Men det blir bedre etterhvert, og håper ikke du slutter hos psykologen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...