AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #21 Skrevet 15. september 2019 Kommer an på hvilken hund det er. Jeg har bilde av min Bichon Havanais på veggen i stor lerret-form. Dette er et bilde som er veldig nært opp mot snuten til hunden, og som viser ansiktet. Det er fordi jeg definitivt syns at disse hundene har helt nyyydelige ansikt, store øyne, hårete barter og store, sorte snuter. Ofte ser de også skikkelig "lykkelige" ut på bildene man tar up-close. Jeg syns også fjellbilder er veldig stilige. Hunder i solnedgangen på fjellet. Det er vel kanskje best da om man får et bilde uten båndet på. Båndet kan ofte "ødelegge" litt av bildet dersom det er i fokus. Anonymkode: c4bcd...043 1
Tabris Skrevet 15. september 2019 #22 Skrevet 15. september 2019 29 minutter siden, #Rasshøl said: Har du også tispe? Nei, hannhund.
Gjest #Rasshøl Skrevet 15. september 2019 #23 Skrevet 15. september 2019 33 minutter siden, Tabris skrev: Nei, hannhund. Å ja 😊 veldig nydelig er han 😊
Wolfmoon Skrevet 15. september 2019 #24 Skrevet 15. september 2019 (endret) Jeg syns det kommer helt an på, men jeg tror det viktigste er å komme ned på hundens nivå. Det er sjelden jeg ser bilder som er skikkelig fine når fotografen står over hunden og tar bilde. Det første er kanskje ikke det fineste bildet av hunden, men jeg syns det er fint fordi det forteller en historie Endret 15. september 2019 av Wolfmoon 1
Tabris Skrevet 15. september 2019 #25 Skrevet 15. september 2019 Svensk lapphund? De er så utrolig nydelige! 😍
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #27 Skrevet 15. september 2019 Akkurat nå så skulle jeg ønske at jeg hadde en renraset hund 😩 Å legge ut av min, som er blanding, gjør jo at alle vet hvem det er liksom. Mens en renraset kan lett være anonym. Anonymkode: 447a1...987
Gjest #Rasshøl Skrevet 15. september 2019 #28 Skrevet 15. september 2019 2 timer siden, Wolfmoon skrev: Jeg syns det kommer helt an på, men jeg tror det viktigste er å komme ned på hundens nivå. Det er sjelden jeg ser bilder som er skikkelig fine når fotografen står over hunden og tar bilde. Det første er kanskje ikke det fineste bildet av hunden, men jeg syns det er fint fordi det forteller en historie Så nydelig 😍
SoWhat? Skrevet 15. september 2019 #29 Skrevet 15. september 2019 På 3.7.2019 den 6.20, Tabris skrev: Hvordan hunden står tenker jeg kommer an på bakgrunn og hvilket type bilde. Det kan variere på min hund. Men det jeg synes er finest er uansett en hund som er avslappet på bildet. Dvs, ørene i avslappet posisjon, myke/smale øyne og åpen, avslappet munn. Ikke stresspesing eller dempende ører eller bortsnud hodet. Det er viktig for meg at hunden faktisk ser ut som om den trives på bildet. Her er noen eksempler på blder av min hund, ulike positurer og bakgrunner: Så flotte bilder. Veldig fin med naturen rundt. Det nederste var helt nydelig! 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #30 Skrevet 15. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow! Du steller godt med hunden din. Den er jo kritthvit og lekker. 😊 Anonymkode: d8d82...ebd De har selvrensende pels. Så de er mye lettere å holde ren enn folk tror. Prøver å kjenne igjen de japanerne, men har ikke helt hellet med meg. Hvor kommer de fra? 😛 Anonymkode: fbd1e...8c0
SoWhat? Skrevet 15. september 2019 #31 Skrevet 15. september 2019 På 3.7.2019 den 1.35, AnonymBruker skrev: Hvordan poserer en hund finest på bilder? Fra hvilke vinkler er hunder finest på bilder? Står hunden? Ligger hunden? Bilde ovenfra? Nedenfra? Bilde av hode? Hvilke bilder er finest når man skal ta bilde av hunden? Skal henge en plakat av hunden på veggen. Anonymkode: a1595...72b Ikke ta bilde ovenfra, det blir sjelden bra. Pass på vinkelen du tar bilde fra, sånn at ikke noe på hunden ser overdimensjonert ut. Sånn at ikke hodet ser alt for stort ut, bakparten eller forparten osv. Og ta så nærme som mulig om det ikke er at du vil ha med mye rundt. En av de største feilene mange gjør, er å ta bilder for langt fra motivet. Og så er det lurt å være i omtrent samme høyde som hunden som regel. Hvis du har noen bilder av den som du syns er fine, så kan du jo legge dem ut? Lettere å bedømme da 🙂
Tabris Skrevet 15. september 2019 #32 Skrevet 15. september 2019 Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Til AB: . Sender du meg PM, så kan jeg sende deg hans reg-nr. i NKK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå