Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forrige uke var jeg på et intervju hos en venture capital startup. Personen som intervjuet meg har nylig startet for seg selv, og har ansatt en del flinke folk til å jobbe for seg. Etter et intervju, og en faglig samtale over telefon dukka det plutselig et tilbud opp som dobler min nåværende lønn, og lover meg en lederstilling innen noen måneder. 

Jeg har selv en mastergrad og har en god jobb. I mine tidligere jobber har jeg måttet gå gjennom 3 intervjurunder med evnetester, personlighetstester og faglige tester for å få. Jeg har også mistet en del muligheter fordi jeg ikke har prestert godt nok i forhold til andre kandidater. Det er jo helt fair. 

Selv om jeg fikk et utrolig godt tilbud, valgte jeg takke nei. Jeg fikk en hunch i meg som sa at dette var noe oppriktig galt. Uten at jeg konkret kan putte fingeren på det, så fikk jeg noe over meg som tilsa at denne muligheten bør jeg la passere. Det eneste jeg konkret kan peke på er en en bekjent som advarte meg mot at "moderselskapet" som "funder" startupen har et litt dårlig rykte. 

Er jeg en idiot? 

Endret av UvitendeSjel
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjorde du ikke nøyere undersøkelse? 

Mulig du var idiot, er ikke godt å vite uten research. 

Anonymkode: bca82...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...