Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å tenke på noe. Hva er en ekte venn? Er det noen man må ha møtt i virkeligheten eller kan det være noen man har pratet med virtuelt? Hva med folk som ikke har anledning til å gå ut og sosialisere med andre, er det bare å glemme å ha venner da? Hvis man er kronisk syk, så forsvinner jo gjerne de vennene man har i det virkelige livet.

Hilsen en uten venner i virkeligheten, (iallefall etter at jeg ble syk, da forsvant de fleste.)

Anonymkode: 05a78...ce4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått sånne vennskap til å fungere btw?

Anonymkode: 05a78...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Min bestevenn ble jeg kjent med på en chatte side for 15 år siden. Vi bor på hver vår kant i landet. Vi er gode venner :) 

men venn er en som er der for deg i tykt og tynt, som stiller opp når man trenger der (treffes, prat på tlf), en som er trofast, du stoler på og er trygg på. En som godtar deg for den du er. Det må ikke være en i samme by og kan like godt ha en god venn via nett som i virkeligheten. 

Har forresten en annen venn og, kjent i 10 år. Vi snapper sammen mye, sendt uendelige med mailer og hjulpet hverandre gjennom mye. Har aldri truffet den personen. Men vi er venner.

Anonymkode: 94c7f...32b

AnonymBruker
Skrevet

For 20 år siden ble jeg kjent med en fyr på irc. Vi snakket mye sammen, via både nett, sms og på tlf. Så mistet vi av ulike årsaker kontakten, og snakket ikke sammen på minst ti år. Jeg tenkte på ham av og til, og forsøkte å finne ham på blant annet Facebook. 

Så, for noen år siden, kontaktet han meg via en dateapp. Han kjente igjen nicket mitt (har alltid brukt samme nick) og lurte på om jeg husket ham. Siden har vi snappet/chattet mye. Vi kunne mer eller mindre bare fortsette der vi slapp. Jeg regner ham som en av mine gode venner, selv om vi ikke ennå har møttes. 

Så ja, man kan absolutt oppleve ekte vennskap virtuelt. Man må ikke møte et menneske for å oppleve en god og trygg kontakt. 

Dog, slike vennskap kan ikke fullt ut erstatte et vennskap der man faktisk kan møtes og tilbringe tid sammen. Like fullt kan de ha svært stor verdi.

Anonymkode: dc11d...236

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt teller nettvennskap? Om det ikke skulle telle om man ikke traff personen i levende live, betyr det jo i praksis at du slutter å være venner med folk når de flytter langt vekk og man kun kommuniserer via telefon, sms, mail, face, osv. 

Jeg har venner jeg tilnærmet lik aldri treffer, og bestekompisen min treffer jeg tilnærmet lik aldri. 

Jeg har hatt nettvenner som jeg aldri har truffet, som har vært nærmere meg enn andre venner jeg treffer irl flere ganger i måneden. 

Anonymkode: 7bde7...7c4

Skrevet

Nettvennskap teller. Og kan utvikle seg til vennskap i "virkeligheten" også. Noe jeg selv har erfart. Min aller beste venninne begynte som nettvenn, og fremdeles er vennskapet vårt 90% nettbasert da vi bor 60 mil unna hverandre. Men jeg kunne ikke sett for meg et liv uten henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...