Gå til innhold

Aggressiv kreft, en som står nær velger å dra ut og drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fortvilet situasjon, noen som står meg nær har fått kreft, en som står nær velger å drikke når han trenger henne som mest... beklager men måtte få det ut 

Anonymkode: 43809...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk reagerer forskjellig. Kanskje det er en måte å rømme på. 

Anonymkode: 65c3c...435

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk har ulike reaksjoner på ulike livshendelser. Det bør man ha forståelse for.

Anonymkode: 96a0c...0cb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig har vedkommende ikke tatt situasjonen innover seg. Gi det litt tid. Den som virker mest fjern akkurat nå, kan vise seg å bli en klippe på sikt...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor sier ikke DU noe til henne da? Kan du ikke bare fortelle henne at du syns at hun er et hjerteløst kryp som prioriterer fest når folk er dødssyke?

Anonymkode: fb161...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen takler ikke realiteten, og da tyr de gjerne til flaska... Forhåpentligvis kommer han rundt når han har fått akseptert det.

Anonymkode: f2bfb...6e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortvilet situasjon, noen som står meg nær har fått kreft, en som står nær velger å drikke når han trenger henne som mest... beklager men måtte få det ut 

Kanskje en desperat måte å prøve å døyve smerte. Synes ikke du skal dømme for hardt for dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kreft er i mange tilfeller en dødsdom, hvordan nære pårørende reagerer på dette kan ta alle slags former.

Selv valgte jeg å røyke cannabis når jeg fikk beskjed om at et nært familiemedlem hadde fått kreft og mest sannsynlig kom til å dø innen kort tid.

Dette kom skolen til barnet mitt for øret, og de valgte å melde oss til barnevernet, så vi fikk en undersøkelsessak på oss, samtidig som en i familien lå og døde av kreft.

Anonymkode: 19cd9...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Vet ikke hva jeg selv hadde gjort egentlig i den situasjonen. Hadde sikkert gjort noe ekstremt irrasjonelt. 

Hvor gammel er vedkommende om jeg tørr å spørre?

Anonymkode: 4dbd4...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bedritent av deg å kritisere en i en slik situasjon på nettet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke alltid at det er den sykeste som har behov for mest støtte.

Vedkommende som fester må få sørge på sin egen måte uten at alle skal mene noe om det. 

Anonymkode: e34df...e8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier som flere her, det kan hende det er en irrasjonell kriserreaksjon. Er det slik at dere nettopp har fått beskjed?

For øvrig er aggressiv kreft noe som kan arte seg veldig forskjellig. En krefttype kan være aggressiv og vedkommende kan likevel bli helt frisk. Eller det kan være dødelig innen kort tid. Aggressiviteten i seg selv sier ikke så mye (sier ikke dette for å unnskylde hun som gikk ut og drakk, men bare i tilfelle noen forveksler kreftens delingsnivå med stadium og tror at noen gikk fra en person som er døden nær, liksom. Det trenger ikke være sånn i det hele tatt).

Tenker alle er preget av sjokk og sorg, og at ting vil roe seg for dere de nærmeste dagene.

Anonymkode: 49b95...4a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier som flere her, det kan hende det er en irrasjonell kriserreaksjon. Er det slik at dere nettopp har fått beskjed?

For øvrig er aggressiv kreft noe som kan arte seg veldig forskjellig. En krefttype kan være aggressiv og vedkommende kan likevel bli helt frisk. Eller det kan være dødelig innen kort tid. Aggressiviteten i seg selv sier ikke så mye (sier ikke dette for å unnskylde hun som gikk ut og drakk, men bare i tilfelle noen forveksler kreftens delingsnivå med stadium og tror at noen gikk fra en person som er døden nær, liksom. Det trenger ikke være sånn i det hele tatt).

Tenker alle er preget av sjokk og sorg, og at ting vil roe seg for dere de nærmeste dagene.

Anonymkode: 49b95...4a4

I vårt tilfelle døde personen nøyaktig 5 måneder og 1 dag fra vi fikk beskjed om kreft.

Vi rakk vel omtrent ikke å være ferdig med sjokk, før vi måtte forholde oss til sorg.

Jeg vet vel vel faktisk ikke helt selv ennå om jeg er ferdig med hverken sjokk eller sorg, på denne tiden i fjor så var det fremdeles flere måneder til vi i det hele tatt måtte forholde oss til kreft...

Anonymkode: 19cd9...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...