Gå til innhold

Tredje trimester.... jeg får ikke sove!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir snart gal. Er i uke 35 pluss og får ikke sove om natten..dvs jeg sovner, sober maks to timer også våken. Gullungen sparker meg her og der og jeg får ikke sove. Prøver å ligge på venstre side. Siden det er anbefalt.... blir sparket... snur meg og blir sparket... og dermed er natten ødelagt og dagen derpå.... flere ? 

Anonymkode: 0503e...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vanlig. Kroppen som venner seg til søvnløse netter etter fødsel. Ikke for å være kjip, men dårlig søvn blir det ofte i 3-4 år fremover i tid fra nå..

Anonymkode: 3f853...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik er det her også, uke 40 nå. Startet i 2.trimester med førstemann,og er snart 2 år siden sist jeg sov noe særlig sammenhengende 😴. Hvis det er noen trøst så sover man gjerne bedre etter fødsel, selvom babyen mest sannsynlig vekker deg ofte. 2t søvn som høygravid, og 2t dyp søvn i ammehormoner var vidt forskjellig for min del i hvert fall. 

Anonymkode: 635e5...d6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøv akupunktur

Anonymkode: 04f5c...486

Akupunktur for sparkende baby i magen? 😂

Anonymkode: 40f0c...2e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen råd desverre, er i uke 30 og i samme situasjon. Ikke sovet ordentlig på over to måneder. «Trøsten» er at det er sånn det antakeligvis vil bli i årene som kommer, så sånn sett spiller ikke noen uker/måneder fra eller til med dårlig søvn noen særlig rolle... 

Anonymkode: db872...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp.. Nærmeste jeg har kommet et triks er å ha puter både foran, bak, og mellom beina. Hvis jeg ligger for mye mot siden klikker babyen, og hvis jeg ligger for mye mot rygg så klikker kroppen min, så her må det nøye balanseres midt på. Ca 45 graders vinkel fungerer best 😛 Kan fremdeles ikke huske når jeg sov hele natta gjennom, men jeg kan hvertfall få 4-5 timer sammenhengende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 90% av gravide sliter med søvnproblemer i svangerskapet. Så ja, det er flere. 

Drit i å styre med å ligge på venstre side. Det er helt meningsløst å tvinge deg til det. Det er marginalt bedre  å sove på høyre side. Men det aller beste er å ligge i en stilling som er behagelig for deg, hvor du får hvilt deg mest. 

Anonymkode: 5074d...5f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt, og ikke noe å gjøre med.

Anonymkode: 7b076...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Jepp. Helt vanlig. Sover mer om natta nå med 3 mnd gammel baby enn på slutten som gravid. Se på det som trening til baby som er våken om natta :) pluss sov på dagtid. 

Ps så lenge du ikke ligger på ryggen så er det ett fett hvilken side du ligger på 

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt :)

Det er snart over, og så får du mye bedre søvn igjen :)

Anonymkode: 11df5...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt :)

Det er snart over, og så får du mye bedre søvn igjen :)

Nja.. det kommer jo an på babyen hennes, det... Jeg fikk overhodet ikke bedre søvn når babyen var ute, og måtte holdes i hånden hele natten.. og laget masse lyder.. og skulle die hver time.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja.. det kommer jo an på babyen hennes, det... Jeg fikk overhodet ikke bedre søvn når babyen var ute, og måtte holdes i hånden hele natten.. og laget masse lyder.. og skulle die hver time.. 

Haha ja, jeg har en på fire måneder og savner "søvnløsheten" under graviditeten. Men det mest irriterende jeg hørte var da mamma sa "Tror du at du får sove når babyen kommer du da?", så det skal jeg ikke si 😛

Anonymkode: 4c774...0f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Men da har hun også mest sannsynlig en mann som kan hjelpe til. 

Å sove et par timer sammenhengende mens far tar baby, hjelper utrolig nok mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det på samme måte og det er irriterrende. Men for meg så hjelper det litt å ta noen blunder på dagen. Er egentlig ikke en person som liker å sove på dagen, men tenker at det kan være greit å trene på det siden det kan være kjekt å sove samtidig som baby sover på dagen også 😅

Anonymkode: 1ab16...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måte og det er irriterrende. Men for meg så hjelper det litt å ta noen blunder på dagen. Er egentlig ikke en person som liker å sove på dagen, men tenker at det kan være greit å trene på det siden det kan være kjekt å sove samtidig som baby sover på dagen også 😅

Anonymkode: 1ab16...71b

Om du får en baby som sover greit på dagen da 😉 

Anonymkode: 3d3f6...bc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja, jeg har en på fire måneder og savner "søvnløsheten" under graviditeten. Men det mest irriterende jeg hørte var da mamma sa "Tror du at du får sove når babyen kommer du da?", så det skal jeg ikke si 😛

Anonymkode: 4c774...0f3

Ditto, jeg hater når folk sa det, men det stemte jo. Ungen sov våknet hver time i et halvt år om natta. Søvnen som gravid var en drøm i forhold

Anonymkode: 3f853...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...