AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Jeg er en 17 år gammel jente som i flere år har slitt med oppblåst ansikt. For omtrent 2 år siden, veide jeg 56 kilo (163cm) med et relativt dårlig kosthold og overspiste mye. Jeg trente så og si aldri, og tenkte ikke et sekund på maten eg puttet i meg. Da jeg så på bilder av meg selv tatt av andre, fikk jeg et sjokk over hvor rundt og stort ansiktet mitt var. Jeg var relativt ganske tynn ellers på kroppen, men hadde ekstremt mye fett i ansiktet som også ga en tydelig dobbelhake. Jeg bestemte meg derfor for å gå ned i vekt, spise sunnere og begynne å trene for å bli kvitt dette fettet i ansiktet. Kiloene raste ned og jeg ble tynnere med mer definerte muskler. Jeg mistet en del fett i ansiktet, men jeg hadde fortsatt et kjempe rundt fjes. Jeg fortsatte til jeg var 44kg og ansiktet mitt ville bare ikke bli tynnere! Jeg blir opplåst av bokstavelig talt alt jeg spiser, og ser ut som en ballong i forhold til andre folk. Øyelokkene mine buler ut og jeg kjenner at det er vanskelig å puste gjennom nesen på grunn av et ''trykk'' på sidene av neseryggen. Det som gjør det enda verre er at jeg har betydelig mye mer fett på den høyre siden av ansiktet. Denne siden er mer ''pløsete'' og kjeven min er helt borte i forhold til den venstre siden. Store poser under øynene og ekstrem rødhet over hele ansiktet har jeg også. Jeg er nå 49kg, trener 4-5 ganger i uken og spiser ekstremt sunt. Jeg har prøvd alle ulike dietter for å være mindre oppblåst i ansiktet, men ingenting hjelper! Er det noen som har noe erfaringer med dette? Anonymkode: 3fdf0...9ec
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Har du vært hos lege og tatt opp problemer? Anonymkode: 51a64...3ea 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Cushing's sykdom? Går du på noe prednisone f.eks? Anonymkode: 0ebad...069 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Er det noen andre enn du selv som har ett dette? Hvordan er kroppsbildet ditt ellers? Anonymkode: 9914c...fef 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Det skal være sett, ikke ett. Anonymkode: 9914c...fef
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en 17 år gammel jente som i flere år har slitt med oppblåst ansikt. For omtrent 2 år siden, veide jeg 56 kilo (163cm) med et relativt dårlig kosthold og overspiste mye. Jeg trente så og si aldri, og tenkte ikke et sekund på maten eg puttet i meg. Da jeg så på bilder av meg selv tatt av andre, fikk jeg et sjokk over hvor rundt og stort ansiktet mitt var. Jeg var relativt ganske tynn ellers på kroppen, men hadde ekstremt mye fett i ansiktet som også ga en tydelig dobbelhake. Jeg bestemte meg derfor for å gå ned i vekt, spise sunnere og begynne å trene for å bli kvitt dette fettet i ansiktet. Kiloene raste ned og jeg ble tynnere med mer definerte muskler. Jeg mistet en del fett i ansiktet, men jeg hadde fortsatt et kjempe rundt fjes. Jeg fortsatte til jeg var 44kg og ansiktet mitt ville bare ikke bli tynnere! Jeg blir opplåst av bokstavelig talt alt jeg spiser, og ser ut som en ballong i forhold til andre folk. Øyelokkene mine buler ut og jeg kjenner at det er vanskelig å puste gjennom nesen på grunn av et ''trykk'' på sidene av neseryggen. Det som gjør det enda verre er at jeg har betydelig mye mer fett på den høyre siden av ansiktet. Denne siden er mer ''pløsete'' og kjeven min er helt borte i forhold til den venstre siden. Store poser under øynene og ekstrem rødhet over hele ansiktet har jeg også. Jeg er nå 49kg, trener 4-5 ganger i uken og spiser ekstremt sunt. Jeg har prøvd alle ulike dietter for å være mindre oppblåst i ansiktet, men ingenting hjelper! Er det noen som har noe erfaringer med dette? Anonymkode: 3fdf0...9ec Dette MÅ du gå til fastlegen med, da det kan være sykdom som er årsaken. Fortell legen om alt som du fortalte om her. Anonymkode: dc738...a1b 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Bruker du kortison? vet man kan bli hoven av det.. Anonymkode: 9a709...09f 1
Papirfly Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen, Papirfly, mod. 1
Anbefalte innlegg