Gå til innhold

Hvilken tresort passer til eikeparkett?


Sleepy

Anbefalte innlegg

Vi skal ha nye møbler i stua, men er litt usikre på hva slags tresort det skal være i dem. Gulvet er som sagt i eikeparkett, og veggene blir antageligvis i en eller annen slags lys kremfarge. De to tilstøtende rommene, gang og kjøkken, har skiferlignende gulv og benkeplate på kjøkkenet, og vegger og kjøkkeninnredning er i en lys gråaktig farge. Selv om dette er fint blir det litt kaldt synes jeg, og har derfor lyst på et litt varmere, gyllent preg på stua. Eller blir det helt feil? Uansett, eikegulvet i stua blir liggende, så de nye møblene må passe til dette. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leola

Jeg synes bjørk går fint til eik ... Bjørk kan du få ganske lys og jevn i sjatteringen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest99

Min leilighet høres litt ut som din, og jeg har eikemøbler. Hadde bjørk tidligere, men de møblene ble gule etter at solen kom på, så det anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt passer til eikeparkett. Det du skal passe deg for, er å blande inn alt for mange typer treslag, for det gir et rotete inntrykk. Hvis gulvet er i eik, bør du ikke blande inn mer enn maks to typer treslag til. Selv har jeg eikegulv og eikemøbler, og det går veldig bra. Elsker oljet eik, det er lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...