Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Poff

Endret av Cissacissa
Slettet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt lovlig, man kan ta opp en samtale man selv tar del i. Det som ikke derimot ikke er lov er å publisere eller dele med andre uten samtykke fra den andre parten.

Anonymkode: f77c7...a30

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt lovlig, man kan ta opp en samtale man selv tar del i. Det som ikke derimot ikke er lov er å publisere eller dele med andre uten samtykke fra den andre parten.

Anonymkode: f77c7...a30

Har du link til lovtekster eller lignende hvor det står svart på hvitt at det ikke er lov til å publisere eller dele med andre uten samtykke fra meg?

Skrevet

Har vel heller ikke lov til å drive med utpressing og komme med trusler.

AnonymBruker
Skrevet

Lydopptak av samtaler hvor hun deltar selv, er lovlig, utpressing derimot er ulovlig.

Anonymkode: 2a0e4...b58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si at du anmelder henne når hun har publisert opptaket.

Anonymkode: 088ce...899

Skrevet

Så sært... Hvorfor har hun gjort dette? Hva i all verden vil hun oppnå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager har Denne personen gjort dette? Hadde blitt sprø! Stakkars deg. Håper noe har oppklarende svar med referanser til lovtekst til deg.

Anonymkode: a18db...148

• Liker 1
Skrevet (endret)
29 minutter siden, Cissacissa skrev:

Har du link til lovtekster eller lignende hvor det står svart på hvitt at det ikke er lov til å publisere eller dele med andre uten samtykke fra meg?

Mulig opptaket regnes som lagring av personopplysninger. Sjekk denne fra Datatilsynet:

https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/veiledere/lydopptak/

Her står det også noe om at det er ulovlig å offentliggjøre uten samtykke. 

Endret av petterm
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Så sært... Hvorfor har hun gjort dette? Hva i all verden vil hun oppnå?

Veldig sært! Jeg vet ikke hvorfor, men hun virker vel en smule ustabil spør du meg.. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager har Denne personen gjort dette? Hadde blitt sprø! Stakkars deg. Håper noe har oppklarende svar med referanser til lovtekst til deg.

Anonymkode: a18db...148

Jeg vet ikke hvorfor, men det oppleves som ganske ubehagelig. Jeg sier ingenting i opptaket jeg angrer på, men det er veldig invaderende at hun sitter på et opptak jeg ikke har gitt samtykke til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Cissacissa skrev:

En bekjent av meg har foretatt hemmelige lydopptak av samtaler med meg. Jeg sier absolutt ingenting jeg ikke kan stå for, men samtidig synes jeg dette er ubehagelig og invaderende. Hun har i etterkant kommet med trusler om å offentliggjøre opptakene.

1. Er dette lovlig?

2. Hvordan skal jeg forholde meg til det hele?

3. Har noen her opplevd noe lignende?

Såklart er opptak der man selv er tilstedet/med lovlig - men utpressing er ikke.

Anonymkode: e6485...fd9

Skrevet
31 minutter siden, Cissacissa skrev:

Veldig sært! Jeg vet ikke hvorfor, men hun virker vel en smule ustabil spør du meg.. 

Ja, hun er nok ikke helt i vater og skulle hun offentliggjøre dette opptaket så sier det vel mer om henne enn om deg.

Hva truer hun deg med da, hva vil hun du skal gjøre, eller ikke gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...