Cissacissa Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 (endret) Poff Endret 3. juli 2019 av Cissacissa Slettet
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Ja, det er lovlig så lenge den som tar opptaket er med i samtalen, men det finnes unntak - https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/veiledere/lydopptak/?id=6179 Anonymkode: 5cf74...146 1
Cissacissa Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er lovlig så lenge den som tar opptaket er med i samtalen, men det finnes unntak - https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/veiledere/lydopptak/?id=6179 Anonymkode: 5cf74...146 Har de også lov til å publisere eller videresende opptak uten mitt samtykke?
Trolltunge Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Opptakene er lovlige, dersom hun også deltar i samtale, men truslene kan svært fort være ulovlige. Hva er trusselen bak å offentliggjøre opptakene, og hvilke krav har vedkommende i forhold til å ikke gjøre det? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 5 minutter siden, Cissacissa skrev: Har de også lov til å publisere eller videresende opptak uten mitt samtykke? Sannsynligvis ikke, men jeg har ikke noe lovdata og vise til da. Anonymkode: 5cf74...146
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 17 minutter siden, Cissacissa skrev: Hun har i etterkant kommet med trusler om å offentliggjøre opptakene. Har du lagret denne trusselen fra henne, på melding eller på opptak? Hvis ikke, sørg for å få tatt lydopptak av at hun truer deg. Da har du bevis som du kan gå til politiet med. Anonymkode: 36d9e...ba5
Cissacissa Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lagret denne trusselen fra henne, på melding eller på opptak? Hvis ikke, sørg for å få tatt lydopptak av at hun truer deg. Da har du bevis som du kan gå til politiet med. Anonymkode: 36d9e...ba5 Ja, jeg har den på SMS. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 Hvor mange tråder har du lagt ut om dette? Anonymkode: 0cb48...c39 1
Cissacissa Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2019 11 minutter siden, Trolltunge skrev: Opptakene er lovlige, dersom hun også deltar i samtale, men truslene kan svært fort være ulovlige. Hva er trusselen bak å offentliggjøre opptakene, og hvilke krav har vedkommende i forhold til å ikke gjøre det? Trusselen er som følger: «hvis ikke du slutter å prate med andre om oss (les: at de gjør ditt eller datt), så spiller vi av lydopptaket for hele tettstedet»
Cissacissa Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange tråder har du lagt ut om dette? Anonymkode: 0cb48...c39 To
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 29 minutter siden, Cissacissa skrev: Trusselen er som følger: «hvis ikke du slutter å prate med andre om oss (les: at de gjør ditt eller datt), så spiller vi av lydopptaket for hele tettstedet» Ta en prat med politiet om det. Anonymkode: 36d9e...ba5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 11 timer siden, Cissacissa skrev: En bekjent av meg har foretatt hemmelige lydopptak av samtaler med meg. Jeg sier absolutt ingenting jeg ikke kan stå for, men samtidig synes jeg dette er ubehagelig og invaderende. Hun har i etterkant kommet med trusler om å offentliggjøre opptakene. 1. Er dette lovlig? 2. Hvordan skal jeg forholde meg til det hele? 3. Har noen her opplevd noe lignende? Det bekjentskapet ville jeg ha kuttet kontakten med snarest. Selve opptaket tror jeg ikke er ulovlig i seg selv.Offentliggjøring av opptaket er ulovlig uten ditt samtykke.Trusler er ikke greit på noen som helst måte. Ta vare på sms for en evt anmeldelse tenker jeg. Anonymkode: 6606c...ae8
Millimani Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 11 hours ago, Cissacissa said: To Det holder med én. De blir flettet sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå