Gå til innhold

Rengjøring bak gamle radiatorer - triks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighet som er nesten 60 år gammel, og den har radiatorer til oppvarming. Etter utseendet å dømme er radiatorene fra byggeåret... og ingen har noensinne gjort rent bak dem. Når jeg klemmer hodet inntil veggen og myser ned bak der, ser jeg haugevis av sammenfilteret støv. Ekkelt som fy.

Jeg kommer ikke til med støvsugeren, fordi det er for trangt. Samme med hender. Hva kan jeg gjøre for å få vekk alt det gamle støvet? Det er vel umulig å få til noe direkte vasking i rillene på radiatoren bak der, så trangt som det er, men få vekk støvet burde vel la seg gjøre? 

Og burde jeg ta på meg en sånn støvmaske? Får man det på apotek? Er vel ikke helt sunt å drive og romstrere og puste inn 60 år gammelt støv akkurat! 

Hva med å binde sammen 3 flaskebørster og heise den opp og ned? Kan det funke? 

Andre råd og tips fra folk når det gjelder å få gjort litt rent bak radiatorer? 

Anonymkode: 030cd...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bruke kompressorluft og blåse det rent for støv. Da er det ihvertfall lurt med maske, men med andre metoder er ikke det så farlig med mindre du har nedsatt immunforsvar.

Anonymkode: f9e14...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bruke pensel til å børste det bort. 

Radiatorpensel?

Anonymkode: b3319...1a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trekkerør for ledninger tapet fast på støvsugeren med gaffa? Fleksibelt, og kan kanskje komme til innimellom og bortimellom bak en radiator. Det kan bli litt lyd, da. :) 

Anonymkode: 61967...e7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dampvasker?

Anonymkode: d5d8b...066

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dampvasker?

Anonymkode: d5d8b...066

Damp + støv = fastgrodd skitt

Så det ville jeg unngått.

Anonymkode: f9e14...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...