Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjenner jeg blir skikkelig søvni og slapp under jobben.

jeg liker verken te eller kaffe. Hva kan jeg gjør for å ha energi på jobb? Noe dere ambefaler? 

Anonymkode: 55f78...8b4

Videoannonse
Annonse
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Nok søvn, faste måltider og trening. 

AnonymBruker
Skrevet

Nok søvn før jobb. Spis frokost. Ha med en sunn og næringsrik lunsj. Spis frukt. Ta litt luft. Drikk mye vann. 

Anonymkode: 681a4...95c

• Liker 1
Skrevet

Tar et par lufteturer for å trekke frisk luft... Også er det jo den berømmelige sjokoladeskuffen som ofte frister i totida 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg opp dagen din slik at du sover og står opp rett før jobb, slik som folk som jobber om dagen gjør.

Siden du spør så regner jeg med at du ikke jobber 7-15, 8-16 eller lignende.

Anonymkode: 3fcbf...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker energidrikker, koffeinpiller og snakker med kolleger, det blir jeg mindre trøtt av hvertfall. 

Anonymkode: 77298...63a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frisk luft, frukt og grønt som mellommåltid, sykler til og fra jobb. 

Anonymkode: 9931d...87e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg opp dagen din slik at du sover og står opp rett før jobb, slik som folk som jobber om dagen gjør.

Siden du spør så regner jeg med at du ikke jobber 7-15, 8-16 eller lignende.

Anonymkode: 3fcbf...ddb

Jobber fra 8-halv4. Med halvtime pause bare..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber fra 8-halv4. Med halvtime pause bare..

Du lurer på hvordan du holder deg våken på dagvakt?? Hva jobber du med?

Anonymkode: 6853a...94f

Skrevet

Nå har jeg ikke kontorjobb. Men, jeg finner noe og gjøre. Ekspedere gjester, vaske, rydde, snakke med kollegaen min. Pluss en dæsj kaffe da 😂

AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg som har skrevet de over, men er ikke alle som er A-mennesker og holder seg lett oppe om dagen altså. Skjønner ikke hvorfor det skulle være rart? Jeg jobber av den grunn omtrent bare kveld rett og slett fordi jeg ikke funker like bra på dagtid siden jeg bare blir trøtt og sliten. dette gjelder uansett om jeg legger meg tidlig eller ikke, for jeg får faktisk ikke sove. De få gangene jeg jobber dagtid blir det en del koffein for å si det sånn. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber 3 skift. Enormt viktig for meg og være i form, spise bra, sovehygiene. 

Har en drømmesjef da og ønsketurnus innenfor visse rammer. Så jeg jobber heller dobbelt noen vakter( kveld og natt) .og lengre perioder fri.

Men som nå på sommeren, mange er på ferie og jeg jobber mye, så spiser jeg nogenlunde på samme tid hver dag uansett vakt og i tillegg til sykle så trener jeg. 

Og innimellom så er du trøtt som en strømpe da, det går over🤗

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som har skrevet de over, men er ikke alle som er A-mennesker og holder seg lett oppe om dagen altså. Skjønner ikke hvorfor det skulle være rart? Jeg jobber av den grunn omtrent bare kveld rett og slett fordi jeg ikke funker like bra på dagtid siden jeg bare blir trøtt og sliten. dette gjelder uansett om jeg legger meg tidlig eller ikke, for jeg får faktisk ikke sove. De få gangene jeg jobber dagtid blir det en del koffein for å si det sånn. 

Hehe ok. I min verden hørtes det bare rart ut:) Man hører liksom aldri om de som faktisk foretrekker å jobbe seint. 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe ok. I min verden hørtes det bare rart ut:) Man hører liksom aldri om de som faktisk foretrekker å jobbe seint. 

Ganske mange av de på min arbeidsplass:) det er ca akkurat 50/50 om hvem som foretrekker dag og kveld🙊

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man tjener mer , hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontor og litt praksis. Helsesekretær.

men problemstillingen er kanskje at jeg har lav jernmangel også. Har alltid hatt det. Har gått på tabletter en stund nå. Litt over en måndte kanskje, men det hjelper så lite.

derfor trenger andre råd

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontor og litt praksis. Helsesekretær.

men problemstillingen er kanskje at jeg har lav jernmangel også. Har alltid hatt det. Har gått på tabletter en stund nå. Litt over en måndte kanskje, men det hjelper så lite.

derfor trenger andre råd

Jernmangelen er mye av årsaken. Du må fortsette å ta jerntablettene så vil jernlageret sakte men sikkert fylles opp. Jeg er blodgiver og må ta tabletter, - merker godt at jeg blir slappere/trøttere når det er lavt.

Det kan også være mangel på vitamin B, så kan være lurt å ta ølgjær.

Forøvrig kan det være smart å ta en blodprøve hos legen og se om du har noen mangler.

Anonymkode: 6f3d1...2b2

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tjener mer , hvorfor ikke?

Jeg har ikke noe imot å jobbe kveld jeg altså, gjør det ofte, nettopp av den grunn. Men majoriteten, spesielt her inne, virker allergisk mot skiftarbeid og ubekvem arbeidstid. Det er liksom en 8-16 jobb som er målet for de fleste virker det som, så man hører sjelden om de som faktisk foretrekker kveldsarbeid;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kontorjobb som krever mye fokus og konsentrasjon. Selv om jeg jobber innen normale arbeidstider (som regel 7-15), sliter jeg voldsomt med å holde meg våken. 

Før jeg fikk barn, løste mye seg da jeg begynte å legge meg litt tidligere, så jeg fikk minst 7,5 timers søvn. Men etter barn kan jeg jo bare drite langt i det, med en på snart to som fremdeles våkner om natten, og hver dag starter kl 5.....

Jeg sover så mye jeg kan, og trener. 

Ellers passer jeg på å få mosjon ila arbeidsdagen i form av å ta trappen (går ned 7 etasjer for å hente kaffe/gå på do o.l) , og så tar jeg gjerne en tur ut i frisk luft i samme slengen, en runde rundt bygget. Da får jeg dagsluft, frisk luft, og mosjon. 

Anonymkode: cefc8...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...