Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettop begynt å jobbe på et midteltidig jobb for 3 måndter.

Jeg føler tiden på jobben bare går så sakte! Og at folk blir irritert på meg fordi jeg ikke kan helt arbeidet mitt (jeg er nyutdanna med første jobb) 

jeg kommer hjem og tenker så mye på jobben og stresser.

Gruer meg for dagen etter, da jeg er nybegynner og de andre forventer mye av meg. Jeg er dessverre ikke flink, hjernen min er litt treig. Har notert mye, men det hjelper ikke med alt. For plutserlig kommer det nye oppgaver..

føler rett og slett for mye press, og føler livet er helt ødelagt..

what to do?  

Anonymkode: 93e64...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg og følt, mangt en gang i så og si alle jobbene jeg har hatt mellom skole. De første gangene gav jeg opp rimelig raskt og sa at dette ikke var noe for meg. 

Så ble jeg utdannet, og sa til meg selv i starten på ny jobb at denne gang skulle jeg ikke gi opp, uansett hvor håpløs jeg følte meg da... Jeg har nå vært i jobben min i 2 år, og tenker ofte på at jeg jammen er glad jeg holdt ut de første ukene der.
Det går seg faktisk til :) 

Masse lykke til💞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle har vel hatt det sånn en eller annen gang, i en eller annen jobb. Fordelen i ditt tilfelle er at det er en midlertidig jobb på 3 mnd. De 3 mnd vil gå ganske fort, og så kan du fokusere på andre ting.

Anonymkode: ab30a...785

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MxM skrev:

Det har jeg og følt, mangt en gang i så og si alle jobbene jeg har hatt mellom skole. De første gangene gav jeg opp rimelig raskt og sa at dette ikke var noe for meg. 

Så ble jeg utdannet, og sa til meg selv i starten på ny jobb at denne gang skulle jeg ikke gi opp, uansett hvor håpløs jeg følte meg da... Jeg har nå vært i jobben min i 2 år, og tenker ofte på at jeg jammen er glad jeg holdt ut de første ukene der.
Det går seg faktisk til :) 

Masse lykke til💞

Tusen takk du! Godt å høre det gikk bra tilsutt :( motiverer ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har vel hatt det sånn en eller annen gang, i en eller annen jobb. Fordelen i ditt tilfelle er at det er en midlertidig jobb på 3 mnd. De 3 mnd vil gå ganske fort, og så kan du fokusere på andre ting.

Anonymkode: ab30a...785

Hmm. Ja

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og er i samme situasjon og gruer meg hver gang jeg skulle på begge vikariatene mine. Men tro meg, når du setter deg inn i det går det bedre etterhvert. Og som en annen sier, det er bare 3 måneder om du virkelig ikke skulle trives. Jeg holdt ut med å bare tenke på det jeg skulle gjøre (og bare gjøre det!). Ikke overtenke om det var bra eller dårlig, og ta det dag for dag. 

Anonymkode: 5c5c5...f18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Men jeg har hatt min jobb lenge. Timene før jobb er grusomme. Jeg får hjertebank og er redd. Angst. Jobben min innebærer kundekontakt, og jeg skjelver og kløner det til. Kundene ser det nok på meg. Jeg merker at enkelte av de blir utilpass. 

Bare grusomt.. 

Anonymkode: 02952...966

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare tre måneder av livet ditt. 

Som oftest går det seg til, man kommer inn i det og ting føles bedre. Viktig å lære og å tilpasse seg. 

Hvis det er like fælt om tre måneder, kan du i hvert fall være stolt over at du holdt ut, og glad for pengene du tjente. 

Uansett blir du bedre rustet til å velge en jobb som passer deg bedre neste gang. 😊

Anonymkode: dc7d6...bd3

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg også opplevd når jeg var ny i ny jobb. Følte jeg ikke hadde oversikt eller kontroll, alt var et rot. Mest mentalt. Følte jeg hverken forstod eller evnet noe som helst. Mye å sette seg inn i, og mestringsfølelsen var fraværende.

Alt går seg til etterhvert. Når man får overblikk og forståelse av hvordan ting fungerer eller henger sammen. Samt at man vet hvor man har de forskjellige kollegene.

Hold ut, det går seg til, plutselig løsner det. 😊

Skrevet

Det er stort sett dårlig og rotete opplæring som ligger til grunn om den nye ikke føler at han/hun mestrer noe særlig. Ikke føl at det er deg det er noe galt med.

Jeg vet ikke hva slags jobb det er, men 3 måneder er jo veldig kort tid da. Hos oss er man ikke ferdig med opplæringen av nye etter 3 måneder engang for det er så mye kursing og diverse å sette seg inn i.

Skrevet

Jeg har følt meg ubrukelig i starten av hver eneste jobb jeg har hatt. Hater å ikke kunne alt, og hater å være en byrde under opplæring. I samtlige jobber har likevel jeg blitt god i jobben og fått fast jobb. 

Det går seg til etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det ofte i ny jobb. Hold motet oppe så går der seg til etterhvert.

Anonymkode: 0c1f1...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...