AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Hvordan fordeler dere utgifter når en av partene har barn og den andre ikke? Kjæresten min har 2 barn. Vi bor ikke ilag men er mest hos meg. Anonymkode: 408cc...bc7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Hvilke utgifter er det snakk om? Anonymkode: e13ad...8a4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Vi teller hver eneste krone og øre, nåde han om jeg bruker en krone mer på barnet hans enn nødvendig. 🙄 Anonymkode: c5abc...072
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Jeg bruker mine penger på barnet. Får jo barnebidrag og. Ellers deler vi lån, og felles regninger likt. Mat kjøper vi felles. Samtidig teller vi ikke kroner. Det har hendt at han har kjøpt noe leker (egentlig brukt ungen som unnskyldning for å kjøpe noe.. 😅) eller tar han med ut på noe moro der han betaler. Han kan fint betale noe til ungen, men jeg ber ikke om penger.. Anonymkode: f71e5...ac0
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke utgifter er det snakk om? Anonymkode: e13ad...8a4 Husleie, mat, klær aktiviteter.. alle utgifter egentlig som er knyttet til det vi gjør sammen med ungene. Synes det begynner å bli dyrt å betale for 4 når jeg egentligen er kun 1 person. Ungene har kjæresten min 50/50 men vi bor mest hos meg. Kjæresten har ikke husleie der de bor. Anonymkode: 408cc...bc7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husleie, mat, klær aktiviteter.. alle utgifter egentlig som er knyttet til det vi gjør sammen med ungene. Synes det begynner å bli dyrt å betale for 4 når jeg egentligen er kun 1 person. Ungene har kjæresten min 50/50 men vi bor mest hos meg. Kjæresten har ikke husleie der de bor. Anonymkode: 408cc...bc7 Bor dere sammen eller ikke? Når du blir sammen med en som har barn, så blir det automatisk dyrere. Hvis du ikke har økonomi til barn, så finn deg en som ikke har barn. Anonymkode: 49c41...975
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fordeler dere utgifter når en av partene har barn og den andre ikke? Kjæresten min har 2 barn. Vi bor ikke ilag men er mest hos meg. Anonymkode: 408cc...bc7 Hvis du er kjæreste med en mann med barn og dere ikke bor sammen ser jeg ikke hvordan det skulle påvirke din økonomi. Jeg har kjæreste med barn og vi bor ikke sammen. Min økonomi er som da jeg var singel, pluss litt ekstra da vi spiser litt mer ute og har litt dyrere ferier enn før. Han betaler halvparten av det barna trenger, og moren betaler den andre halvparten. Eller dvs., han betaler langt mer enn henne, men det er i alle fall barnas foreldre som betaler for dem. Anonymkode: ebd8e...17f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor dere sammen eller ikke? Når du blir sammen med en som har barn, så blir det automatisk dyrere. Hvis du ikke har økonomi til barn, så finn deg en som ikke har barn. Anonymkode: 49c41...975 Joda, jeg var bare nysgjerrig på hva som var vanlig fordeling av utgifter når en av to har barn. Anonymkode: 408cc...bc7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor dere sammen eller ikke? Når du blir sammen med en som har barn, så blir det automatisk dyrere. Hvis du ikke har økonomi til barn, så finn deg en som ikke har barn. Anonymkode: 49c41...975 Burde ikke den som har barn betale? Han betaler egne kinobilletter + barna, hun betaler sin. Han betaler 2/3 av maten osv. Er jo ikke riktig å la andre betale for barna. Anonymkode: 6c2a1...b03 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Jeg har kun et lite barn/baby, vi bor sammen og vi deler alt likt. Anonymkode: 62502...ce8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 Du nevner klær, betyr det at du kjøper klær til ungene hans? Det hadde jeg aldri latt min kjæreste gjøre, annet enn når han kjøpte noe spesielt som gave. Har dere felles økonomi eller hvordan foregår det? Da mannen og jeg ikke bodde sammen, betalte jeg alt som gikk til barnet. Det var noen unntak, når han inviterte oss, eller bare sønnen min, på aktiviteter og tilbød seg å betale. Jeg tilbød meg selvfølgelig alltid å betale. Det var ikke aktuelt at barnet mitt og jeg var hos ham, fordi han bodde mye trangere enn meg, men hadde vi vært det, hadde jeg selvfølgelig betalt for mat. Nå er vi gift, og har etter hans ønske, felles økonomi. Anonymkode: f36fe...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Husleie, mat, klær aktiviteter.. alle utgifter egentlig som er knyttet til det vi gjør sammen med ungene. Synes det begynner å bli dyrt å betale for 4 når jeg egentligen er kun 1 person. Ungene har kjæresten min 50/50 men vi bor mest hos meg. Kjæresten har ikke husleie der de bor. Anonymkode: 408cc...bc7 Det vil si at barna må bo/flytte mellom tre steder? Deg, kjæresten din og den andre forelderen? (Har ikke helt oppfattet kjønn her, om kjæresten din er mor eller far...) Jeg tenker at det naturlige (og trolig det greieste for barna) ville vært at dere var hos kjæresten din når hen har barna, og evt hos deg i de barnefrie ukene. Men altså, så lenge dere ikke bor sammen skal ikke kjæresten din betale husleie (mener jeg). Aktiviteter bør mor/far betale for seg og barna, og du betale for deg. Klær til barna skal ikke du betale. Mat kan dere gjerne dele 50/50, evt at kjæresten din betaler litt mer. Hvor lenge har dere vært sammen, og har dere planer om å flytte sammen? Anbefaler å ta en prat (eller fem) om økonomi først i så fall... Anonymkode: e13ad...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå