Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp søkt om uføre, etter en lang avklaringsprosess som resulterte i at navveileder og rådgivende trygdelege anbefaler ca 60/70% uføregrad. Er jo blitt vanskeligere enn det var å bli avklart for dette, blir sprø av å vente i månedsvis på svar.

Er det noen her som vet om det i det hele tatt er mulig å få avslag på en slik søknad etter dagens regler?

Anonymkode: e7164...b74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er blitt grådig strenge på dette etter alle innstrammingene pga de nye reglene og lovene som er kommet! Så, ja, det er godt mulig å få avslag! Jeg fikk nettopp gjennomslag på min søknad, tok fem måneder.

Anonymkode: 1c87e...b21

AnonymBruker
Skrevet

Og nå som det er sommer og ferie så vil det kanskje ta lengere tid før man får svar? 

Anonymkode: 640e2...37f

Skrevet
På 2.7.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Har nettopp søkt om uføre, etter en lang avklaringsprosess som resulterte i at navveileder og rådgivende trygdelege anbefaler ca 60/70% uføregrad. Er jo blitt vanskeligere enn det var å bli avklart for dette, blir sprø av å vente i månedsvis på svar.

Er det noen her som vet om det i det hele tatt er mulig å få avslag på en slik søknad etter dagens regler?

Venninna mi fikk nettopp avslag på sin søknad om uføre for tredje gang, til tross for anbefaling om 100%ufør fra veileder, fastlege, psykolog og rådgivende trygdelege. Hun sendte inn sin første søknad på starten av sommeren i fjor, så hun har holdt på i over et år allerede. De som behandler søknaden hennes mener at alt ikke er prøvd ut enda, og hun får derfor avslag. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Marisana skrev:

Venninna mi fikk nettopp avslag på sin søknad om uføre for tredje gang, til tross for anbefaling om 100%ufør fra veileder, fastlege, psykolog og rådgivende trygdelege. Hun sendte inn sin første søknad på starten av sommeren i fjor, så hun har holdt på i over et år allerede. De som behandler søknaden hennes mener at alt ikke er prøvd ut enda, og hun får derfor avslag. 

Så bra at de har blitt strengere! 

Anonymkode: 8d04c...343

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra at de har blitt strengere! 

Anonymkode: 8d04c...343

Ja, jeg synes det er bra de er blitt stenge på det, for det skal ikke være enkelt å bli ufør :) men det skal ikke gå helsa løs heller, og jeg synes ikke det er riktig å bli ruinert mens man venter på å få det innvilget heller. 

Skrevet
8 minutter siden, Marisana skrev:

Det samme skjedde meg etter nærmere 10 år som trygdesøker. Jeg mista oppsitt som det vel heter fortsatt? Jeg fikk tilleggsdokumentasjon i form av nye opplysninger og en Diagnose. Det ga meg oppsittet tilbake. Fikk trygd Jan. 2011.

Skrevet
På ‎02‎.‎07‎.‎2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Du kan få avslag, fordi nav lokalt ikke har noe de skal ha sagt. 

Men du har trygdelegen på din side. 

Du får en grad på seksti-sytti prosent. Dette er litt dumt hvis du ikke har en jobb foran deg. Be heller om hundre prosent, du kan jobbe da også. 

Hvor er jobbmuligheten din og er det en jobb som er sikker osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi kunne vite hva din uføretrygdsøknad inneholder av dokumentasjon og hvordan søknaden blir vurdert av Nav? 

Så du ikke at det er en klistret tråd for uføretrygdspørsmål? Nruk den neste gang, så sparer du mod. For jobben med å flytte tråden. 

Anonymkode: 1970f...41a

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi kunne vite hva din uføretrygdsøknad inneholder av dokumentasjon og hvordan søknaden blir vurdert av Nav? 

Så du ikke at det er en klistret tråd for uføretrygdspørsmål? Nruk den neste gang, så sparer du mod. For jobben med å flytte tråden. 

Har det blitt sånn her inne. Det visste jeg ikke. 

edit. jeg er ikke ts. 

Endret av Jytte
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Jytte skrev:

Du kan få avslag, fordi nav lokalt ikke har noe de skal ha sagt. 

Men du har trygdelegen på din side. 

Du får en grad på seksti-sytti prosent. Dette er litt dumt hvis du ikke har en jobb foran deg. Be heller om hundre prosent, du kan jobbe da også. 

Hvor er jobbmuligheten din og er det en jobb som er sikker osv. 

Nei, dette blir trygdesnylteri. Man skal ikke gå uføretrygd fordi man ikke har jobb, men i den prosenten det blir ansett at man ikke kan jobbe.

Anonymkode: caa5a...80d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig for oss å svare på. Dessverre er det mange som får avslag. Jeg går selv og venter på svar nå, og jeg har holdt på i 17 år, har navlegen på lag og, men kan like godt få avslag. 

Anonymkode: a75dd...5d9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, dette blir trygdesnylteri. Man skal ikke gå uføretrygd fordi man ikke har jobb, men i den prosenten det blir ansett at man ikke kan jobbe.

Det vet jeg. Men, hvor finner man jobber når man bare kan jobbe redusert? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stått opp med feil fot eller? Det går an å være hyggelig her inne altså!

Anonymkode: 1c87e...b21

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jytte skrev:

Det vet jeg. Men, hvor finner man jobber når man bare kan jobbe redusert? 

Veldig, veldig mange jobber er deltidsstillinger.

Butikker, helsevesenet, omsorgsyrker, undervisningsyrker osv...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig, veldig mange jobber er deltidsstillinger.

Butikker, helsevesenet, omsorgsyrker, undervisningsyrker osv...

Jo, men er man uføretrygdet og sier det høyt skal det mye til for å få en fast jobb. Tilkallingsvikariat er ustabil inntekt. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Marisana skrev:

Av ren nysgjerrighet, hva er det hun søker uføre for? Synes det høres rart ut at søknaden blir avslått når selv trygdelegen mener hun bør uføretrygdes. 

Anonymkode: 7cca5...2a0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, hva er det hun søker uføre for? Synes det høres rart ut at søknaden blir avslått når selv trygdelegen mener hun bør uføretrygdes. 

Anonymkode: 7cca5...2a0

Sterk angst, PTSD og depresjoner. NAV vil ikke godkjenne søknaden før hun har prøvd seg i forskjellig arbeid, noe hun per i dag ikke er i stand til å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2019 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Nei hvor er den hen? Iallefall ikke under denne kategorien. Ser bare en anonym bruker som har startet en trygdetråd, intet annet!

Anonymkode: 947f7...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...