AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Så har jeg gjort det igjen, dratt på ferietur med en venninne. Kun to dager ut i ferien og jeg angrer på at jeg dro! Hun irriterer meg så utrolig mye. Alle smålyder hele tiden, hun puster til og med høyt! At hun prater om hunden sin hele tiden, at hun beveger på seg hele tiden, en arm der, en fot der, alltid noe, hun ligger aldri stille (vi deler dobbeltseng)! Ting jeg ikke har lagt merke til før, og jeg holder på å bli litt smågal. At kjæresten hennes holder ut. Og jeg har 8 dager igjen med henne på denne turen. I fjor var jeg på reise med en annen venninne, da var det ikke lyder eller hundeprat, men helt andre ting som gjorde meg sinnsykt irritert ca på dag 2 og utover. Er det jeg som er sær, eller det vanlig å bli irritert på reisefølget sitt? Kanskje jeg ikke er laget for å være så tett innpå andre mennesker 24/7. Den eneste jeg klarer å være med over tid uten å bli irritert er søsteren min. Det føles helt grusomt å skulle holde ut i over en uke til, gleder meg til å reise hjem. Det skjer jo hvert år, så nå må jeg huske dette til neste sommer når det blir snakk om reiser igjen. Anonymkode: 42ec4...e42
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Hvert sitt rom og littegrann alenetid gjør underverker, har jeg erfart! Anonymkode: e5956...94e 39
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Du er ikke alene. Jeg har selv angret meg på mange venninneturer. Det blir fort til at man reiser med en gjerrig venninne som spør om du kan legge ut for ditt og datt og til slutt har du betalt nesten alt på feriestedet og det er penger du ikke får tilbake, fordi hun "glemmer" å vippse det tilbake. Eller så er venninnene så frekke og løper først til det fineste og beste flysetet, delen av sengen, plass på restaurant +++ uten å tenke på at du også kanskje synes det er litt hyggelig å sitte de samme plassene. Bare piss å dra på ferie med venninner, er så ferdig med det. Anonymkode: 9c961...2fc 14
Guidet Kvinne Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Det er deg. Jeg er introvert med stort behov for alenetid, men elsker venninneturer, helst med en gjeng. 2
Guidet Kvinne Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er ikke alene. Jeg har selv angret meg på mange venninneturer. Det blir fort til at man reiser med en gjerrig venninne som spør om du kan legge ut for ditt og datt og til slutt har du betalt nesten alt på feriestedet og det er penger du ikke får tilbake, fordi hun "glemmer" å vippse det tilbake. Eller så er venninnene så frekke og løper først til det fineste og beste flysetet, delen av sengen, plass på restaurant +++ uten å tenke på at du også kanskje synes det er litt hyggelig å sitte de samme plassene. Bare piss å dra på ferie med venninner, er så ferdig med det. Anonymkode: 9c961...2fc Sånne venner har ikke jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Du er ikke alene. To uker siden jeg var på ferie med venninne,eller et vennepar av oss. Vi bodde jo i hvert vårt rom men fy søren for et pes det var. Finne på smalltalk hele tiden, ta hensyn, ikke være seg selv 100%, og det å være tett på andre mennesker er irriterende. Føler jeg er "mett" av henne, har ikke snakket siden vi kom tilbake fra ferie, pleide å snakke hver dag før 😂 Eneste jeg tåler er samboer. Anonymkode: 0d2a6...ed6 11
Cata Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvert sitt rom og littegrann alenetid gjør underverker, har jeg erfart! Anonymkode: e5956...94e Støtter denne. Det er svært få av mine venninner jeg vil dele rom med og en hel uke hadde vært rimelig uaktuelt. Har et par jeg er såpass "innreist" med at jeg kan dele rom med dem en 3-4 dager, men da sørger vi gjerne for å gjøre litt forskjellige ting en times tid eller to i løpet av dagen. 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 Du virker litt sær. Er du ikke vant til å være tett på andre mennesker? Anonymkode: 8fd13...abc 12
PepsiFlax Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 Jeg tenker det er helt naturlig. Til neste gang vil jeg råde deg til å ta enkeltrom, og alenetid, som en her over skriver. Jeg er helt lik.. takler ikke å være tett innpå folk (over tid) som ikke er mannen og barnet mitt. Så vi må ha rom for å være alene hvis vi er sammen med flere. Men det fungerer fint 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 17 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Sånne venner har ikke jeg. Nå var det ikke dine venner jeg snakket om heller. Anonymkode: 9c961...2fc 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 ALENEROM. Rom for tilbaketrekning på reiser er alfa og omega. Eller så må man være ærlige med hverandre og si at man trenger alene tid nå og da eller også en hel dag. Det er helt lov. Det er slitsomt å reise med andre, men kan bli riktig koselig bare man lærer seg å håndtere det. Anonymkode: ef2a8...c43 8
Guidet Kvinne Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var det ikke dine venner jeg snakket om heller. Anonymkode: 9c961...2fc Og tråden dreier seg ikke om deg og dine venner heller. Innspillet ditt var helt irrelevant for ts. 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #13 Skrevet 2. juli 2019 15 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Og tråden dreier seg ikke om deg og dine venner heller. Innspillet ditt var helt irrelevant for ts. Jeg skriver om min egen erfaring med venninner, at du velger å ta deg nær av det skjønner jeg ikke. Kan du ikke holde deg til tema istedenfor å diskutere det jeg har skrevet? Du avsporer her. Anonymkode: 9c961...2fc
Måbarefåsiat... Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 Jeg var på ferie med en venninne for noen år siden. Hun brukte ferien i stor grad på å bla gjennom Facebook og fortelle ditt og datt historier om alle på vennelisten sin, folk jeg ikke aner hvem er. I tillegg til at telefonen var oppe hele tiden under middagen etc. Vi hadde det hyggelig altså, men det blir tett på ferie. 1
Zienna Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 Du er ganske normal. Å bo tett på ei venninne, som man i utgangspunktet kjenner godt og liker, kan fort bli rent for mye... Har gjort sammen blemma flere ganger. Da gjelder det å holde ut og gjøre det beste ut av situasjonen. Gå en tur alene osv. Ikke spesielt smart å konfrontere. Dette er din venninnes egenskaper som du ellers ikke ville visst om. 1
Guidet Kvinne Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver om min egen erfaring med venninner, at du velger å ta deg nær av det skjønner jeg ikke. Kan du ikke holde deg til tema istedenfor å diskutere det jeg har skrevet? Du avsporer her. Anonymkode: 9c961...2fc Din egen erfaring med dine venninner er jo helt irrelevant. Det er jo du som sporer helt av. Når det gjelder HI mener jeg fortsatt at Ts er urimelig sær. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 Såååå; Slutt å dra på "venninneturer" med folk du ikke er ordentlige venner med da. Easy peasy. Og ja, det er litt sært - men vri det til noe positivt! Du har mange dager på å jobbe med deg selv og øve deg på å være mer tolmodig. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke alene. To uker siden jeg var på ferie med venninne,eller et vennepar av oss. Vi bodde jo i hvert vårt rom men fy søren for et pes det var. Finne på smalltalk hele tiden, ta hensyn, ikke være seg selv 100%, og det å være tett på andre mennesker er irriterende. Føler jeg er "mett" av henne, har ikke snakket siden vi kom tilbake fra ferie, pleide å snakke hver dag før 😂 Eneste jeg tåler er samboer. Anonymkode: 0d2a6...ed6 Om du ikke klarer å være deg selv med dem, så er det jo ikke venner. Anonymkode: 2259b...378 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 Å dra på ferie er en egen greie. Det er ikke alle vennskap som tåler en ferietur. Et av mine vennskap holdt på å ryke. Heldigvis har det gått seg til igjen, men vi drar nok aldri på ferie sammen mer, nei. Andre venner er det null stress med. Luftehull er viktig. Eget rom eller et par timer alene i løpet av dagen kan hjelpe mye. Anonymkode: fcdf3...1fd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 Vennskap ryker på ferier og. Du lærer av og til ikke alle å kjenne skikkelig før du har bodd så tett på de som ferier noen ganger er. Egne rom, egne aktiviteter og evnen å kunne gjøre ting hva begge liker er viktig. Ikke alle klarer å være oppå hverandre 24/7, ei heller å ikke gjøre bare sine ting. Anonymkode: 7ecef...79f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå