sixx Skrevet 5. mai 2005 #21 Skrevet 5. mai 2005 Neeeei, ække enig Både VG og Dagbladet har hatt en del oppslag om Nefertiti, og begge aviser opplyser at hun ble funnet i Kongenes dal. Og Tut-ankh-amon ble jo funnet like ved, og han var da konge :oops: Jeg blandet med Nefertari (Ramses 2.'s kone) :oops: Og ja, Tut ligger i Kongenes dal...i et bitte lite gravkammer. Kanskje de fant Nefertiti når de skulle sette i stand nabogravkammeret til Tut da...Seti sitt...for det raste sammen for flere år siden. Nå fikk jeg enda mer å forstyrre hjernecella mi med. Fant en artikkel om det nå....hvis det er henne...så er det egentlig veldig rart at hun ble lagt i Kongenes dal. Så nå må jeg lure på hvorfor hun ble lagt der. Nefertiti funnet?
sixx Skrevet 5. mai 2005 #22 Skrevet 5. mai 2005 Men dalen heter Luxor Nå pensjonerer jeg snart hjernecella mi asså. Luxor er da byen på den andre siden av elven??????? :o De levende skulle være på de ene siden...og de døde på den andre.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #23 Skrevet 5. mai 2005 Nå pensjonerer jeg snart hjernecella mi asså. Så god du er Jeg vurderer å kalle min første fødte Tut-ankh-amon med kallenavn Tut jeg da. Så søøøøtt
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2005 #24 Skrevet 5. mai 2005 Håhå najs! Nå skal jeg laste ned the mummy umiddelbart for å glo på anaksunamun og impotent :D
Cupcake Skrevet 6. mai 2005 #26 Skrevet 6. mai 2005 Oi! Så gøy! Den var jo kjempefin. Så det programmet om Nefertiti på Discovery. Veldig interessant. :-)
Gjest Daniella_ Skrevet 6. mai 2005 #27 Skrevet 6. mai 2005 Jeg kan lite om Nefertiti...men dronningene på den tiden ble gravlagt i dronningenes dal ved Luxor. Er så utrolig mye som ennå ikke er funnet. Er jo nesten sånn at uansett hvor de graver i Egypt...så finner de noe. Det er så tørt i jordsmonnet der (er jo ørken nesten hele landet) at det ikke settes i gang noen forråtnelsesprosess. (Anbefaler alle som har den minste interesse for dette emnet om å reise til Egypt). Jeg har vært i Egypt. Men, jeg og venninnen min ventet utenfor når resten av familien gikk inn i pyramidene. Åååå, jeg er så sinna på meg selv for det.
sixx Skrevet 6. mai 2005 #28 Skrevet 6. mai 2005 Jeg har vært i Egypt. Men' date=' jeg og venninnen min ventet utenfor når resten av familien gikk inn i pyramidene. Åååå, jeg er så sinna på meg selv for det. [/quote'] Det skjønner jeg, for det var ganske spesielt å være inni pyramidene. For ikke å snakke om å stå i gravkammeret til Tut ankh Amon....det er noe jeg har hatt lyst til helt siden jeg hørte om ham på barneskolen.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #29 Skrevet 6. mai 2005 Så god du er Jeg vurderer å kalle min første fødte Tut-ankh-amon med kallenavn Tut jeg da. Så søøøøtt Hehe - jeg vet om en som hadde tenkt til å kalle sin hypotetiske sønn Agamemnon. Synd du er opptatt, ellers kunne dere fått noen rare barn sammen:)
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #31 Skrevet 6. mai 2005 Hehe - jeg vet om en som hadde tenkt til å kalle sin hypotetiske sønn Agamemnon. Synd du er opptatt, ellers kunne dere fått noen rare barn sammen:) Tvillingene Agamemnon og Tut-Ankh-Amon hadde vel vært litt av et radarpar kan jeg tenke meg
sixx Skrevet 6. mai 2005 #32 Skrevet 6. mai 2005 Hehe - jeg vet om en som hadde tenkt til å kalle sin hypotetiske sønn Agamemnon. Synd du er opptatt' date=' ellers kunne dere fått noen rare barn sammen:)[/quote']
Gjest marthepia Skrevet 7. mai 2005 #34 Skrevet 7. mai 2005 Kult! Sånne ting synes jeg er utrolig spennende. Jeg bruker også å se på programmer om mumier m.m. på discovery og national geo. channel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå