Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna vår er straks to år. Hun sover fortsatt dupp på dagtid, da mellom 30 min til 1 time (hun styrer dette selv). Vi legger henne mellom 18 og 19 hver kveld, men likevel kan hun holde det gående frem til 21 og 22. Hun fjaser og tuller i sengen sin. Og nå har hun fått seg juniorseng, så nå løper hun opp og ned av sengen. Jeg bærer henne tilbake og sier "god natt". Og det ender med at en av oss legger oss ved siden av henne og stryker henne i håret til hun sovner. Vi kan kanskje ikke holde på slik for alltid? :P Vi har gode kveldsrutiner og forbereder henne på at hun snart skal legge seg. Vi bader, dusjer eller så får hun vaske ansiktet sitt osv selv i springen på badet med klut. Så pusser vi tenner og tar på nattdrakt. Deretter er det lese bok og litt koselig sang :) Alt er kjempefint!! Jeg bare aaaaner ikke hvordan i huleste vi skal få henne til å sovne tidligere? Må vi kutte ut dupp på dagtid? Eller sover hun for lite? Noen som har noen fine triks? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kutta ut duppen på dagtid, min er 2.5 år, det hjalp ikke, selvom vi legger litt senere.. 

Jeg tror du kan prøve fordet:) fordi det funker for noen 

Anonymkode: 06c84...127

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kutta ut duppen på dagtid, min er 2.5 år, det hjalp ikke, selvom vi legger litt senere.. 

Jeg tror du kan prøve fordet:) fordi det funker for noen 

Anonymkode: 06c84...127

Okei 😛 Ja, vi kan prøve på dette! :P Så får vi se hvordan det går da :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ettermiddagsdupp før klokka er to skal i følge forskning ikke ha innvirkning på nattesøvnen. Å se på skjerm to timer før leggetid vil kunne ha negativ innvirkning på søvnen. Umulig å si for utenforstående hva som er best for ditt barn, hvilke rutiner dere har og hvorfor det tar tid å sovne, må nesten vurdere det selv. Rutiner med å roe ned, dempe lys unngå tv og aktiviteter som aktiverer vil kunne ha påvirkning på søvnen. barn er også veldig forskjellige og har så ulikt behov. 

Anonymkode: d3d2f...1a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da datteren min var 15 Mndr måtte vi droppe soving på dagtid for å få lagt henne kl 19 på kvelden. Lillebroren fikk en liten dupp frem til han var 2 år før det samme ble nødvendig med han. Barn er forskjellige. Er ikke aktivitetsnivået spesielt høyt hjemme feks kan det gjerne ha innvirkning på leggetid om kvelden for enkelte barn. 

Anonymkode: e6aa1...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...