Gå til innhold

"Jeg gir slipp på deg fordi jeg elsker deg". Fikk denne meldingen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag fikk jeg denne meldingen fra en kvinne jeg har hatt et forhold til. "Jeg gir slipp på deg fordi jeg elsker deg".

Jeg er gift, hun er ikke. Vi har hatt et forhold en god stund men har lenge snakket om at vi bør kutte av hensyn til min familie.

Hun har slitt med å gi meg opp, men i dag fikk jeg denne meldingen. Jeg kunne brølt av sorg. Hva er det hun sier? At fordi hun elsker meg gir hun slipp, hvordan henger det på greip?  Er det virkelig slik at man skal "slippe" den man elsker? 

Anonymkode: 14717...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag fikk jeg denne meldingen fra en kvinne jeg har hatt et forhold til. "Jeg gir slipp på deg fordi jeg elsker deg".

Jeg er gift, hun er ikke. Vi har hatt et forhold en god stund men har lenge snakket om at vi bør kutte av hensyn til min familie.

Hun har slitt med å gi meg opp, men i dag fikk jeg denne meldingen. Jeg kunne brølt av sorg. Hva er det hun sier? At fordi hun elsker meg gir hun slipp, hvordan henger det på greip?  Er det virkelig slik at man skal "slippe" den man elsker? 

Hun mener vel at hvis du velger kona di, respekterer hun det og trekker seg.

Anonymkode: 3fc5e...774

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvor mye idioter det kommer frem i ferien. En gift mann som er utro er i sorg over en elskerinne ? Guri skal bli godt når barneskolen begynner igjen.

Anonymkode: 8cf22...8e3

For gifte menn kan ikke få følelser for andre, er det det du sier? Å du skulle bare visst....!

Idiot kan du selv  være.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du skriver i HI, så forstår jeg deg dit hen at man blir hos den man elsker og forlater den man ikke elsker.

Ut i fra din tankegang, så burde du kanskje vurdere å bryte med din kone/samboer, for jeg forstår det slik at du elsker elskerinnen din.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær litt lur nå. Hun vil jo innerst inne at du skal fortelle henne at hun er det eneste ene og at det bare er henne du vil ha. Pose og sekk funker jo hverken for henne eller kona og du er åpenbart for tafatt til å ta et valg...  

Anonymkode: b8d2a...6d2

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Hartroa skrev:

Ut i fra det du skriver i HI, så forstår jeg deg dit hen at man blir hos den man elsker og forlater den man ikke elsker.

Ut i fra din tankegang, så burde du kanskje vurdere å bryte med din kone/samboer, for jeg forstår det slik at du elsker elskerinnen din.

Du er klok. Ja jeg tenker at man blir hos den man elsker. Men hva hvis man elsker to? eller hva hvis en annen enn den man "bør" elske høyest, har fått altfor stor plass i hjerte? Jeg har bedt henne slippe meg, jeg har sagt jeg bør slippe henne, men ikke klart det. Når hun nå faktisk gjør som vi har snakket om, kjenner jeg bare på tomhet og forstår ikke helt hva hun sier. Kanskje er det ordtaket hun sikter til, at om jeg virkelig elsker henne, så kommer jeg tilbake til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meldingen betyr : du må velge. Hun godtar at du vil bli hos kona, og vil ikke være tredje hjul på vogna. Dropper du kona blir elskerinnen selvsagt lykkelig. 

Menn er jammen tette..  (Og uten moral)

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har jo inndirekte sagt at hun ikke er verdt å være den eneste i ditt liv. At du ikke elsker henne slik hun fortjener å bli elsket. Så da tenker hun nok at du må elske hun du er sammen med. Og tenker at hun gjør det som et riktig for deg. At du får være sammen med den du elsker og vil være sammen med. For hva er grunnen til å holde på slik? Finnes jo ikke noe bra ved det? Det er bedre for henne også å slippe. Sånn jeg tolker det

Anonymkode: 7e878...ab6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det henger veldig på greip, det hun gjør.

Du har valgt kona di, åpenbart fordi du mener det er det beste valget totalt sett. Og fordi hun elsker deg vil hun at du skal ta det beste valget for deg. Så hun lar deg være der du hører hjemme, mens hun går videre.

Nå håper jeg du gjør det samme tilbake: Lar henne gå videre, fordi du elsker henne. Sett henne fri. Ikke la henne kaste bort år av livet med å vente på noe som aldri kommer.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ha noen " på vent" slik du har gjort med henne er faktisk ganske stygt gjort ovenfor henne. I tillegg til at du bedrar kona. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Det henger veldig på greip, det hun gjør.

Du har valgt kona di, åpenbart fordi du mener det er det beste valget totalt sett. Og fordi hun elsker deg vil hun at du skal ta det beste valget for deg. Så hun lar deg være der du hører hjemme, mens hun går videre.

Nå håper jeg du gjør det samme tilbake: Lar henne gå videre, fordi du elsker henne. Sett henne fri. Ikke la henne kaste bort år av livet med å vente på noe som aldri kommer.

Totalt sett er det det beste valget pga alt vi har sammen ja. Og da snakker jeg ikke om alt vi "har" av kjærlighet, men materielle goder, familien osv. 

Ok så henger det på greip. For meg gjør det bare vondt og jeg har ikke klart å respondere. Hva skal jeg svare? "Takk" blir feil. Jeg kan heller ikke si "nei ikke gjør det" og jeg kan ikke skrive at jeg elsker henne, for da vil hun tro det blir oss. Orker ikke tanken på at hun slipper meg og kanskje blir glad i en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å ha noen " på vent" slik du har gjort med henne er faktisk ganske stygt gjort ovenfor henne. I tillegg til at du bedrar kona. 

Har vært usikker da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Totalt sett er det det beste valget pga alt vi har sammen ja. Og da snakker jeg ikke om alt vi "har" av kjærlighet, men materielle goder, familien osv. 

Ok så henger det på greip. For meg gjør det bare vondt og jeg har ikke klart å respondere. Hva skal jeg svare? "Takk" blir feil. Jeg kan heller ikke si "nei ikke gjør det" og jeg kan ikke skrive at jeg elsker henne, for da vil hun tro det blir oss. Orker ikke tanken på at hun slipper meg og kanskje blir glad i en annen. 

Du må slutte å være så jævlig egoistisk. Sett henne fri så hun kan finne en som elsker henne og bare vil være med henne, ikke en som deg som bare har henne som et tidsfordriv.  

Anonymkode: 1afaa...97a

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Brølt av sorg?" Du har luksusproblemer du. Du har (trolig) TO kvinner som elsker deg og bes om å ta et valg om hvilken av dem du vil ha nå. Det er fair. Du kan ikke ri to hester. Bestem deg. 

Anonymkode: 21ca3...9f2

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da har du jo allerede tatt et valg? DU har valgt konen din foran elskerinnen, og hun har garantert kjent på den samme sorgen som du nå kjenner på. Du har bedt henne gi slipp, noe hun nå gjør.

Hva du skal svare? Hva med: "Jeg forstår valget ditt, det er til det beste for oss begge to. Jeg ønsker deg alt godt videre i livet?"

Nå må DU klare å gi slipp. Det er veldig stygt gjort mot henne å holde henne i limbo mens du får fylt opp tanken din på alle fronter.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går over. Det garanterer jeg. Finn noe annet å fylle livet med.

Anonymkode: fcdb4...c17

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må innse at valgene du tar har konsekvenser. Ved å velge kona har du valgt bort elskerinnen. Du kan ikke late som om du ikke velger og at alt vil være som det har vært for alltid. Du har vært en like aktivt handlende part i dette som elskerinnen din har vært, hun har bare uttrykt det mer direkte.

Endret av CamillaCollett
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke tanken på at hun slipper meg og kanskje blir glad i en annen. 

Alt i livet har konsekvenser. 

Anonymkode: 3fc5e...774

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...