Gå til innhold

Ekstremt dyre matvarer nå!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da har vi runda 1. Juli og prisene på enkelte varer har jo nærmest doblet seg. 

Skjønner at prisene må øke, men kan de ikke gjøre det gradvis gjennom året med en krone her og en krone der??

Anonymkode: e30a5...b0d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt grønnsaker. Helt sykt hvor dyrt det skal være å spise sunne matvarer. I dag var jeg så heldig å finne løk på tilbud i Coop Extra til 9,90 for en strømpe. Det ga en kg pris på ca 14 kr. På Rema kostet den 36 kr/kg. Jeg kjøpte 3 strømper. Eurospar hadde tydeligvis bestilt alt for mye first Price gulrot, så de hadde satt ned prisen til 4,90. Jeg kjøpte 4 poser. Gulrot og løk holder seg vel godt.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da har vi runda 1. Juli og prisene på enkelte varer har jo nærmest doblet seg. 

Skjønner at prisene må øke, men kan de ikke gjøre det gradvis gjennom året med en krone her og en krone der??

Anonymkode: e30a5...b0d

Hvilke varer er det snakk om? Har du eksempler? Det har ikke jeg fått med meg.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, male32 skrev:

Spesielt grønnsaker. Helt sykt hvor dyrt det skal være å spise sunne matvarer. I dag var jeg så heldig å finne løk på tilbud i Coop Extra til 9,90 for en strømpe. Det ga en kg pris på ca 14 kr. På Rema kostet den 36 kr/kg. Jeg kjøpte 3 strømper. Eurospar hadde tydeligvis bestilt alt for mye first Price gulrot, så de hadde satt ned prisen til 4,90. Jeg kjøpte 4 poser. Gulrot og løk holder seg vel godt.

Det er mye billigere å kjøpe løk i løsvekt enn i strømpe, litt mindre og kanskje ikke alle har samme form, men de smaker helt likt. 

Hva annet du sy ns er blitt så dyrt vet ikke jeg, ser ut som det meste har samme pris for mine øyne.

Anonymkode: 52535...630

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Juks skrev:

Hvilke varer er det snakk om? Har du eksempler? Det har ikke jeg fått med meg.

Nesten ALT er skrudd noen kroner opp fra normalen nå. Du ser det veldig godt på de butikkene som er dyre fra før av, siden de skrur opp mer. Joker f.eks, selger brokkoli og blomkål til 22 kr stykket for tiden. Mens du får en blomkål for 10 kr som tilbud på andre butikker. Men det er ALT. Selv tilbudene er tøys og tull og gjerne høyere enn prisen på samme vare før sommeren. Vannmelon er ca det eneste man kan finne skikkelig bra tilbud på om dagen..

Anonymkode: 15747...1d0

Skrevet

Sånn er det hvert år i februar og juli. Ting stiger med 5-30 kroner, også går det sakte ned igjen virker det som. Galskap at de har lov til å øke prisene med sånne summer.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten ALT er skrudd noen kroner opp fra normalen nå. Du ser det veldig godt på de butikkene som er dyre fra før av, siden de skrur opp mer. Joker f.eks, selger brokkoli og blomkål til 22 kr stykket for tiden. Mens du får en blomkål for 10 kr som tilbud på andre butikker. Men det er ALT. Selv tilbudene er tøys og tull og gjerne høyere enn prisen på samme vare før sommeren. Vannmelon er ca det eneste man kan finne skikkelig bra tilbud på om dagen..

Anonymkode: 15747...1d0

Synes du brokkoli og blomkål til 22 kr er dyrt? Hvor bor du, Latvia?

Her koster en brokkoli 25, og en blomkål 35, og det har det gjort i et par år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...