Gå til innhold

Hva tenker dere butikkansatte om unge som ofte kjøper alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om en ung gutt eller jente som er innom annenhver dag for å kjøpe alkohol?

Anonymkode: c5d8c...7f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At han/hun har sommerferie og fester mye.

Anonymkode: dc515...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Tenker de butikkansatte ikke reagerer på hva folk kjøper.De treffer flere hundre hver dag, man skal være rimelig spesiell skal de huske akkurat deg.

Anonymkode: 03bc6...b27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han/hun har sommerferie og fester mye.

Anonymkode: dc515...fd0

Hva om det gjelder hele året?

AnonymBruker
Skrevet

Drit i hva butikkansatte tenker. Lat som om de er roboter. Syntes du at du drikker for mye så reduser forbruket for DIN egen del og ikke på grunn av hva kassadama måtte mene...  

Anonymkode: a99c9...3a9

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville nok tenkt mitt etterhvert. Da jeg var 18 jobbet jeg i butikk og der var det ett par som kom fast innom. De begynte med en 6-pack til helga. Dette økte etterhvert, til slutt kom mannen også innom midt i uka for å kjøpe øl.

Utseende hans endret seg veldig raskt fra å være en veldig kjekk mann til å bli pløsete og alt som hører med til alkoholisme.

Enden på visa var at kona gikk fra han, han mistet jobben sin og gudene vet hvor det ble av han til slutt. Siste gangene han vsr innom butikken var det ingen tvil i helvete om at han var hardbarka alkoholiker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg ville nok tenkt mitt etterhvert. Da jeg var 18 jobbet jeg i butikk og der var det ett par som kom fast innom. De begynte med en 6-pack til helga. Dette økte etterhvert, til slutt kom mannen også innom midt i uka for å kjøpe øl.

Utseende hans endret seg veldig raskt fra å være en veldig kjekk mann til å bli pløsete og alt som hører med til alkoholisme.

Enden på visa var at kona gikk fra han, han mistet jobben sin og gudene vet hvor det ble av han til slutt. Siste gangene han vsr innom butikken var det ingen tvil i helvete om at han var hardbarka alkoholiker.

Ts sin overtenking blir sikkert bedre av denne kommentaren...  

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe er bedre enn det, kanskje Ts slipper å ende opp som alkoholiker. Veien er faktisk veldig kort når folk føret begynner å drikke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, EvaLena skrev:

Så trist :( 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint, min livssituasjon finnes ikke lik hans.

11 minutter siden, EvaLena skrev:

Ikke noe er bedre enn det, kanskje Ts slipper å ende opp som alkoholiker. Veien er faktisk veldig kort når folk føret begynner å drikke.

Så enkelt er det dessverre ikke. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så trist :( 

Det går fint, min livssituasjon finnes ikke lik hans.

Så enkelt er det dessverre ikke. 

Jo, det er dessverre veldig fort gjort å bli avhengig. Jeg jobbet med en som var på guttetur i 14 dager. Denne unge mannen var ikke en som måtte drikke hver helg, men på denne gutteturen gikk det i alkohol døgnet rundt i alle 14 dagene. Da han kom hjem igjen og skulle begynne på jobb igjen så slet han fælt den første dagen og etter jobb dro han innom butikken for å kjøpe øl. Heldigvis skjønte han alvoret og stoppet med å drikke. Han innrømmet det selv at han hadde problemer i flere dager med at han savnet rusen. Så jo, det kan fort ende galt hvis personen ikke klarer å se faresignalene selv og stoppe i tide.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, EvaLena skrev:

Jo, det er dessverre veldig fort gjort å bli avhengig. Jeg jobbet med en som var på guttetur i 14 dager. Denne unge mannen var ikke en som måtte drikke hver helg, men på denne gutteturen gikk det i alkohol døgnet rundt i alle 14 dagene. Da han kom hjem igjen og skulle begynne på jobb igjen så slet han fælt den første dagen og etter jobb dro han innom butikken for å kjøpe øl. Heldigvis skjønte han alvoret og stoppet med å drikke. Han innrømmet det selv at han hadde problemer i flere dager med at han savnet rusen. Så jo, det kan fort ende galt hvis personen ikke klarer å se faresignalene selv og stoppe i tide.

Jeg mente at det ikke er så enkelt som at en historie kan endre noe for min del. At det  går fort er jeg enig i. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke stort over det egentlig. Husker folk og hva de kjøper veldig godt, men er jo ikke akkurat som om jeg har noe og si uansett..

Anonymkode: dbf5a...30c

AnonymBruker
Skrevet

At han/hun er alkis 

Anonymkode: baed8...7fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de er gamle nok driter jeg i det. Det er deres problem og deres penger som blir brukt. Hvis dere selv føler dere drikker for mye, gjør noe med det og ikke tenk på hva den ansatte tenker. Vi glemmer dere når dere forlater butikken uansett.

Gjorde hvertfall jeg, jeg ville bare hjem. 😂

Anonymkode: 38634...a7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk og har noen faste som kommer innom hver eneste dag for å kjøpe øl. Det bryr jeg meg ingenting om, det får de gjøre som de vil med. Det eneste som plager meg med faste kunder (og det har ingenting med alkoholkjøp å gjøre), er at jeg må late som om jeg er blid for å se dem hver jævla gang de kommer til kassa. Og smalltalk med disse kundene.. det er det verste jeg vet

Anonymkode: 34876...51f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...