Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger de bokbind allerede i 1. Klasse?

Gymsko? Innesko kan brukes som gymsko også? 🤔

Anonymkode: 3bafd...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva skolens regler.

Noen skoler vil ha bokbind, andre er ikke nøye på det.

Noen vil at barna skal bruke gymsko, andre vil at barna skal bruke gymsokker.

Anonymkode: 21c92...bc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bokbind måtte de ha allerede i 1.klasse ja å gymsokker,ikke sko.

Anonymkode: 0d496...a02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt bruk for bokbind før i 3. Klasse, men dette kan nok variere fra sted til sted.

Her vil de at de har joggesko som innesko, så kan de brukes i gym også. I første og andre klasse bruker de ikke tid på å skifte sko før gym. De har 20-30 min aktivitet i gymsalen 3-4 dager i uka.

Anonymkode: 43305...8b8

Skrevet

Vi har brukt turnsko de første to årene. Og bokbind fra førsteklasse, de i tekstil er geniale til bøker med hard perm👍

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke hatt bruk for bokbind før i 3. Klasse, men dette kan nok variere fra sted til sted.

Her vil de at de har joggesko som innesko, så kan de brukes i gym også. I første og andre klasse bruker de ikke tid på å skifte sko før gym. De har 20-30 min aktivitet i gymsalen 3-4 dager i uka.

Oi det var ofte deres barn hadde gym da. Her er det kun en dag i uken.

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn måtte ha bokbind på leseboka, den de lånte fra skolen. De ønsket innesko, som også kunne brukes i gymmen. De hadde  gym 1.x pr uke, mot sommeren var der svømming i stedet. Hun er nå ferdig i 1.klasse

Anonymkode: 058db...cf7

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi det var ofte deres barn hadde gym da. Her er det kun en dag i uken.

Det er ikke gym i den forstand. Bare 20-30 min lek i gymsalen for å få ut litt energi

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger ikke bokbind, ikke pensko og ikke gymtøy eller -sko. 

Anonymkode: a1d7a...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke brukt bokbind i 1klasse. De har knapt brukt bøker. 

Her skal de ha innesko på skolen, og disse blir brukt i gymsalen. Ikke gymtøy. 

Anonymkode: 63677...06b

AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun ipad, og ingen bøker, og utesko, sykkel og ski. Har utegym hele året. Er det under minus 25 går de på biblioteket istedenfor gym. Tror de får innegym i 5.klasse 

Anonymkode: 3d6dc...627

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig forskjellig fra skole til skole.Men innesko må nok alle ha!

Anonymkode: 4b6f4...170

• Liker 1
Skrevet

Her var det mange svar på hva som er rett. Det du spør om kan være forskjellig fra skole til skole. Er selv lærer og har hatt første klasse mange ganger. Alt det barnet ditt trenger får du vite ved skolestart. Så avvent heller. Du har jo god tid på deg. 

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at de er nøye på tøfler og bokbind. Vet ikke hvor viktig gymsko er, men det varierer sikkert fra skole til skole og lærer til lærer. Husker en gang vi hadde en skikkelig sær lærer som bare godtok gjennomsiktig bokbind... 🙄

• Liker 1
Skrevet

Hos oss så brukte de bokbind, da fortrinnsvis tøybokbind. Gymsko hadde de og, hadde gym to dager i uka. :)  Tøfler kjøpte jeg men ble aldri brukt, verken på skole eller SFO. Men det varierer nok hvor nøye de er på slikt. :P 

Skrevet

Hvor kjøper jeg gymsokker eller turnsko?

AnonymBruker
Skrevet

Førsteklasselærer her. 

Hos oss bruker vi flergangsbøker, lesehefter og iPad. Så ikke noe grunn for bokbind. 

Elevene har på innesko eller sokker når vi stiller opp og går i gymsalen. Innesko er viktigere om vinteren, ettersom det da kan være litt vått i gangene når vi går forbi. 

Hos oss har elevene lov til å ha med seg penal, men de får også utdelt blyanter og viskelær og har låneblyanter, fargeblyanter, viskelær og spisser på lånestasjonen i klasserommet. 

Skiftetøy er viktig! Mange som har litt uhell innimellom fordi de ikke husker å gå på do, og alltids noen som ikke får med seg beskjeden om at nå har vi på oss regntøy og som rekker en svømmetur i nærmeste sølepytt før han hankes inn. 

Og når du bestiller melk, så husk å bestill til riktig klasse. Alltid noen foreldre som surrer der, så igjennom hele året har jeg hatt elever fra andre klasser og trinn som kommer og henter melka si fra min klasses melkepose. 

Anonymkode: 8f5c0...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...