Gå til innhold

Mannen vil sterilisere seg mens jeg vil bli gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kom som et stort sjokk for meg og en engstelse da det tema kom frem.

Dette er mannen jeg vil tilbringe livet mitt med. I dag kom det frem at han ønsker å sterilisere seg, jeg kan i utgangspunktet ikke bli gravid uten videre...Jeg skal på grundige undersøkelse i høst i og med at noe er i veien med egglederne og at dem blir «åpnet».

Jeg har ikke gått på prevensjon på over 5 år, jeg har tidligere gått på P-piller, Sprøyte, Stav, P-plaster.Jeg er sterkt imot prevensjon.

Samboeren min ønsker at jeg skal gå på det eller at han steriliserer seg.. han har en sønn fra før av.

Jeg har mixet følelser nå, jeg begynner å føle meg klar for å slå meg til ro også sette i gang med en graviditet. Sterilisere han seg så kan det skape endel komplikasjon rundt dette.

Hva skal jeg gjøre her? Jeg føler meg ganske fortvilet og lei, men jeg forstår han også.

Anonymkode: eca30...b45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 5b0fe...522

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en annen mann som vil ha barn. Du kan ikke tvinge han til å få barn med deg hvis han ikke vil.

Anonymkode: 436c4...eae

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke tvinge han til å få barn med deg i hvertfall. Om du har et sterkt ønske om barn så kanskje du må gå videre og finne noen annen. 

Anonymkode: dc11e...d8d

• Liker 5
Skrevet

Vil du ha barn eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom som et stort sjokk for meg og en engstelse da det tema kom frem.

Dette er mannen jeg vil tilbringe livet mitt med. I dag kom det frem at han ønsker å sterilisere seg, jeg kan i utgangspunktet ikke bli gravid uten videre...Jeg skal på grundige undersøkelse i høst i og med at noe er i veien med egglederne og at dem blir «åpnet».

Jeg har ikke gått på prevensjon på over 5 år, jeg har tidligere gått på P-piller, Sprøyte, Stav, P-plaster.Jeg er sterkt imot prevensjon.

Samboeren min ønsker at jeg skal gå på det eller at han steriliserer seg.. han har en sønn fra før av.

Jeg har mixet følelser nå, jeg begynner å føle meg klar for å slå meg til ro også sette i gang med en graviditet. Sterilisere han seg så kan det skape endel komplikasjon rundt dette.

Hva skal jeg gjøre her? Jeg føler meg ganske fortvilet og lei, men jeg forstår han også.

Anonymkode: eca30...b45

Du må rett og slett være tydelig med han. Du ønsker barn. Si det til han. På forhånd bestem deg for hva som skal skje om han absolutt ikke ønsker barn. Du må velge om du vil leve med han eller finne en annen og få barn med. Dette må du fortelle han. 

Anonymkode: 90402...3df

• Liker 3
Skrevet

Da kræsjer dere jo.  Da er det ikke noe å bygge videre på for deg. Du kan ikke tvinge ham til å få barn. 

• Liker 4
Skrevet

Vil han ikke ha barn, ja da vil han ikke. Men har dere prøvd, iom at du ikke har brukt prevensjon de siste fem årene? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...