AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Sønnen min pø 1,5 år (blir 2 i oktober) maser, sutrer å klenge hele dagene. Jeg er alene med han og datteren min på 4 år. Er rett og slett utslitt. Han starter i barnehagen i august, så jeg har vært lenge i permisjon av diverse årsaker. Han har en kronisk sykdom, hadde kolikk i mange måneder og er høyt og lavt nå (som alle andre på 1,5 år..) men han står/sitter virkelig aldri stille. Ikke i 15 sekunder engang. I bilen hyler han, og i vogna er det bare mas. «Mamma! Mamma! Mamma!» jeg tar han med i åpen barnehage, vi leker på lekeplasser, biblioteket, drar på stranda osv. Så det er ikke slik at jeg setter han fra meg på gulvet, og forventer at han skal leke rolig på stuegulvet for seg selv. Hva kan jeg gjøre? Noen tips? Er det bare en periode jeg må gjennom? Datteren min var like aktiv, men sutret ikke slik. Har lyst å gå med hørselvern 😩 Anonymkode: 31727...aff
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Høres veldig kjent ut vår er 16 mnd. Han har vært klistremerke hele livet. Skal bæres hele tiden helst.. håpløst å lage middag når man er alene med ham, han prøver å klatre i buksebeinet og hyyyyler.. Anonymkode: 47f01...377
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig kjent ut vår er 16 mnd. Han har vært klistremerke hele livet. Skal bæres hele tiden helst.. håpløst å lage middag når man er alene med ham, han prøver å klatre i buksebeinet og hyyyyler.. Anonymkode: 47f01...377 Har bæretøy, og skulle med glede brukt det. Men han vil jo ikke bæres heller 😶 Anonymkode: 31727...aff
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Hold ut. Server en periode, ja! Er så glad jeg er ferdig med den perioden for alltid 😅 Nå er eldste 7 og yngste snart 4. Tror mange har vært der du er nå. Anonymkode: e0c36...b65
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 *Det er, ikke «server». Anonymkode: e0c36...b65
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bæretøy, og skulle med glede brukt det. Men han vil jo ikke bæres heller 😶 Anonymkode: 31727...aff Vi kjøpte inn 3 stk bæretøy, og han nektet plent å bruke noen av dem.. Så jeg gikk og bar ham i armene omtrent 24/7 :s Og sånn er det fremdeles; han skal sitte på armen og se på alt mulig.... Blir sterk i armene, da, om man skal prøve å se positivt på det. Anonymkode: 47f01...377 1
Vera Vinge Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bæretøy, og skulle med glede brukt det. Men han vil jo ikke bæres heller 😶 Anonymkode: 31727...aff Har du prøvd ulike varianter? Dvs også ryggbæring (der fins det også muligheter for å bære høyt på ryggen, så barnet kan se over skulderen, men det er vel helst med sjal) og ringslynge?
Gjest wildfig Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 Høres kjent ut. Begge mine var slik. Hold ut! 🙂
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Det som hjelper på vår er å være mye ute og mye med andre barn, da blir han roligere og mer sliten hjemme. Anonymkode: 0b482...03b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte inn 3 stk bæretøy, og han nektet plent å bruke noen av dem.. Så jeg gikk og bar ham i armene omtrent 24/7 :s Og sånn er det fremdeles; han skal sitte på armen og se på alt mulig.... Blir sterk i armene, da, om man skal prøve å se positivt på det. Anonymkode: 47f01...377 Haha! Ja, jeg kjenner faktisk forskjell på armene etter denne perioden.. 😅 Anonymkode: 31727...aff
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som hjelper på vår er å være mye ute og mye med andre barn, da blir han roligere og mer sliten hjemme. Anonymkode: 0b482...03b Er masse ute, også med andre barn. Det hjelper litt. Inne blir jeg helt gal.. Anonymkode: 31727...aff
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, Vera Vinge skrev: Har du prøvd ulike varianter? Dvs også ryggbæring (der fins det også muligheter for å bære høyt på ryggen, så barnet kan se over skulderen, men det er vel helst med sjal) og ringslynge? Har prøvd 3 stk. Nå har jeh kjøpt meg en ergobaby, og skal gå all in for ryggbæring. Vil gjerne kunne f.eks plukke litt bær eller andre aktiviteter med jenta mi å se ned i 10 sekunder, uten av han dør 😱 Den kommer visst i posten i morgen. Gleder meg til å prøve! Anonymkode: 31727...aff
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: se ned i 10 sekunder, uten av han dør 😱 😂 Fantastisk skrevet 😂 Mi var også litt slik en periode, hun skulle være med på alt jeg gjorde til enhver tid. Ryggbæring hjalp ikke heller, hun hadde ikke ro i ræva til å sitte stille på ryggen min lenger. Heldigvis gikk det over! Anonymkode: a3d05...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå