Gå til innhold

Skulle du ønske du hadde blitt sammen med en ONS?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nelley

Siden dere er single dere som leser her spør jeg:

Angrer du på at du ikke har blitt sammen med en du har hatt en one-night-stand med? Tenker du ikke at det kunne ha vært bedre å hatt noe hvertfall, framfor å være singel?

Da hadde du kunnet ha noen sånn som de skryter av på samliv og sexualforumene. At h*n ikke var den rette spiller jo ikke så stor rolle, dere trenger jo ikke være sammen for resten av livet, bare til det dukker opp noen bedre. Det er jo veldig mange som har det sånn! Selv om de har vanskelig for å innrømme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At h*n ikke var den rette spiller jo ikke så stor rolle, dere trenger jo ikke være sammen for resten av livet, bare til det dukker opp noen bedre.

Og det er her det begynner å skurre alvorlig for min del. Jeg kunne ikke tenkt meg å bli sammen med noen i påvente av noe bedre. Enten er man singel og leter (kan selvfølgelig ha det hyggelig under veis), eller så er det et helhjertet commitment. Jeg synes hele tanken er forkastelig faktisk. Dette blir jo nesten et like ille bedrag som utroskap. Snakk om lite respekt for motparten da. Ser for meg sluttscenen når man sitter der og forklarer en dame at joda, vet at du elsker meg, men jeg var egentlig aldri særlig glad i deg. For meg var du kun en "ventemus" og nå har det dukket opp noe bedre, ha det.

Nei ærlig talt, da må det jammen være bedre å ha en elskerinne og spille med åpne kort enn aktivt å føre noen bak lyset.

Jeg har vel hatt ONS som jeg godt kunne tenkt meg å blitt bedre kjent med. Jeg har ikke sex med kvinner jeg finner helt uinterresante heller, men aldri i verden om jeg hadde satset videre på et ONS uten å vite mer om personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Angrer du på at du ikke har blitt sammen med en du har hatt en one-night-stand med? Tenker du ikke at det kunne ha vært bedre å hatt noe hvertfall, framfor å være singel? ...

nei, mine ons (fra den tiden jeg hadde det) var akkurat det: ons!

hadde jeg ønsket noe mer med noen av dem, så hadde de aldri blit ons.

og nei, tenker ALDRI at det hadde vært bedre å "hatt noe" fremfor å være singel.

synes ikke det er noe problem å være singel, selv om jeg håper på å treffe en mann jeg skal dele livet med, så venter jeg til jeg treffer ham før jeg blir sammen med noen.

respekt for andres følelser og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

respekt for andres følelser og sånt.

:Nikke:

At man prøver helhjertet, for så å finne ut at man er i følelsesmessig utakt og avbryter, skjer jo. Derimot å "akseptere" forholdet fordi man ikke har noe bedre å ta seg til, og samtidlig aktivt prøve å finne noe bedre... Nei, det blir helt feil. En viss grad av selvrespekt og respekt for andre prøver i alle fall jeg å opprettholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt kan alle bomme, men man utnytter ikke andre mennesker!

ikke om man har fått med seg en liten smule oppdragelse underveis ihvertfall. :)

men tror kanskje innlegget er mest for å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tror kanskje innlegget er mest for å provosere.

Mulig det... Klarte det med meg i alle fall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest akkurat nå :-)

Jeg hadde en slik en i mine single dager. Vi var på ingen måte sammen, men kunne gjensidig ringe hverandre kl 0300 på natten når utesteden stengte. Ofte var vi vel på det samme utesstedet også. Vi ble gode venner, men aldri kjærester. Det hente vi gikk ut å delte enflaske vin eller så, men aldri hjem til hverandres foreldre eller i selskap hos venner. Eksklusiv KK (knullkompis) som vi kalte det.

Da jeg traff han som ble mannen min var det ingen sure miner. Det var en del av opplegget, som vi avsluttet der og da. Fungert helt strålende. Men for at det skal fungere er man nødt til å ha like forventninger.I det øyeblikket en av partene kunne tenke seg noe mer rakner hele greia.

Sånn i ettertid er jeg fornøyd med at jeg hadde en rekke ONS med en og samme person i stede for alle mulig rare beilere som kaver der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Helt enig. Går aldri inn i et forhold med mindre jeg har tenkt å satse på det! Respekt for både mine og andres følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var sammen med en fyr i over to år, selv om jeg visste fra første stund at han ikke var den rette.

MEN han var den rette for meg akkurat da! Han var den jeg begjærte og den jeg ville være sammen med fordi vi hadde det flott sammen og lærte mye av hverandre. Men på bakgrunn av våre verdier mm, visste jeg at det aldri kom til å bli oss. Jeg var ikke sammen med ham bare for å ha noen, jeg var sammen med han fordi jeg ville være sammen med ham. Selv om jeg ikke hadde noe lyst til å noensinne gifte meg med ham.

Selv om det aldri ble diskutert inngående, tror jeg vi begge delte dette synet på forholdet. Vi møtte hverandres venner, men gjorde aldri noe forsøk på å gjøre vennskap ut av det. Vi diskuterte aldri fremtiden sammen. Vi var aldri med hverandre i familieselskaper eller lignende.

Når det sluttet å være gøy, gjorde vi det slutt. Vi har ikke noe kontakt den dag i dag, men jeg ville selvsagt stoppet opp på gaten om jeg møtte ham.

Tror ikke vi manglet respekt for hverandre, og jeg synes det er utrolig sneversynt å komme med slike uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sammen med en fyr i over to år, selv om jeg visste fra første stund at han ikke var den rette.

MEN han var den rette for meg akkurat da! Han var den jeg begjærte og den jeg ville være sammen med fordi vi hadde det flott sammen og lærte mye av hverandre. Men på bakgrunn av våre verdier mm, visste jeg at det aldri kom til å bli oss. Jeg var ikke sammen med ham bare for å ha noen, jeg var sammen med han fordi jeg ville være sammen med ham. Selv om jeg ikke hadde noe lyst til å noensinne gifte meg med ham.

Selv om det aldri ble diskutert inngående, tror jeg vi begge delte dette synet på forholdet. Vi møtte hverandres venner, men gjorde aldri noe forsøk på å gjøre vennskap ut av det. Vi diskuterte aldri fremtiden sammen. Vi var aldri med hverandre i familieselskaper eller lignende.

Når det sluttet å være gøy, gjorde vi det slutt. Vi har ikke noe kontakt den dag i dag, men jeg ville selvsagt stoppet opp på gaten om jeg møtte ham.

Tror ikke vi manglet respekt for hverandre, og jeg synes det er utrolig sneversynt å komme med slike uttalelser.

Så lenge det var gjensidig var det sikkert ikke mangel på respekt. Men for meg ville det vært det om noen var sammen med meg på slikt grunnlag. Det samme ville det vært om jeg var sammen med noen på slikt grunnlag. Det har ingenting med å være sneversynt å gjøre. Det har med ens egne holdninger til ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Så lenge det var gjensidig var det sikkert ikke mangel på respekt. Men for meg ville det vært det om noen var sammen med meg på slikt grunnlag. Det samme ville det vært om jeg var sammen med noen på slikt grunnlag. Det har ingenting med å være sneversynt å gjøre. Det har med ens egne holdninger til ting å gjøre.

Så hvis man forelsker seg i noen som man ikke ønsker å leve livet sitt sammen med, så er det respektløst å leve ut forelskelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man forelsker seg i noen som man ikke ønsker å leve livet sitt sammen med, så er det respektløst å leve ut forelskelsen?

Ingenting er repektløst så lenge man spiller med helt åpne kort. Det jeg derimot sliter litt med å se er at noen kan si ja til å innlede et forhold, når man har fått vite at dette egentlig kun er til forelskelsen din gir seg, og ikke noe du har planer om å satse på for lengre tid. Hvis man ikke er åpen, og inngår et forhold på "falske premisser", så synes jeg det er utrolig respektløst. Hvor forelsket er man egentlig når man allerede i forelskelsesrusen vet at man ikke skal leve livet sammen ? Kall en spade en spade da, og etabler et elsker/elskerinne forhold istedet hvis du allerede vet at du kommer til å lete videre...

Høres nesten ut som du er mer forelsket i forelskelsen, enn han det gjelder.

Når dere sier dere er sammen/gift med ONS, mener dere da egentlig bare at forholdet startet med sex ? I såfall har jeg vært sammen med ONS jeg også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er repektløst så lenge man spiller med helt åpne kort. Det jeg derimot sliter litt med å se er at noen kan si ja til å innlede et forhold, når man har fått vite at dette egentlig kun er til forelskelsen din gir seg, og ikke noe du har planer om å satse på for lengre tid. Hvis man ikke er åpen, og inngår et forhold på "falske premisser", så synes jeg det er utrolig respektløst. Hvor forelsket er man egentlig når man allerede i forelskelsesrusen vet at man ikke skal leve livet sammen ? Kall en spade en spade da, og etabler et elsker/elskerinne forhold istedet hvis du allerede vet at du kommer til å lete videre...

Høres nesten ut som du er mer forelsket i forelskelsen, enn han det gjelder.

Når dere sier dere er sammen/gift med ONS, mener dere da egentlig bare at forholdet startet med sex ? I såfall har jeg vært sammen med ONS jeg også :ler:

Helt enig med deg igjen. Et forhold bygd på falske premisser blir helt feil...

Og... jeg har også vært sammen med en ONS. Men det var fordi jeg trodde han var mannen i mitt liv. Så feil man kan ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

hvis jeg skal bli sammen med en jente, vil jeg jo ha noe seriøst og varig. man går vel ikke inn i et forhold i den troen at det blir slutt, man håper jo og tror at det skal vare, selvom det er veldig vanskelig å få til et forhold som varer livet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...