AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Min far har forespurt om jeg kan ta han med til banken for å bestille reisechecker. Jeg klarer ikke å finne noe om det. Hva slags fordeler har dette fremfor kort? Han sier det er mye tryggere å bruke 🧐 Anonymkode: 69854...a7d
Million Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Jeg trodde ikke reisesjekker fantes fremdeles? Det brukte jeg første gangen jeg var i syden i 1986..... Iflg Store Norske Leksikon på nett, er de "praktisk talt ikke lenger i bruk". Du bør råde din far til å bruke kredittkort på reisen. Det er det tryggeste man kan bruke. Be han om å IKKE bruke sitt eget vanlige bankkort når han betaler rundt omkring. Da står han i fare for å bli tappet direkte fra konto av svindlere. Han skal heller ikke la kelnere o.l. ta med seg kortet ut av syne, f.eks. inn på bakrommet, for å liksom lese det av. Kort blir skimmet på den måten. Kortet skal være i hans synsvidde hele tiden. Hvis noen prøver seg og sier de må ta det med seg på bakrommet "for å sjekke noe", så er det juks, og be straks om å få kortet tilbake, og forlat butikken uten å kjøpe noe, eller betal lunsjen med cash.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Jeg tror ikke reisesjekker er i bruk mer, det var på vei ut da jeg dro på interrail i -96. Nå er heldivis verden gått fremover og vi har kredittkort, mye enklere! Anonymkode: a98a2...fd9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå