AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 har noen her brukt lyrica for nervesmerter i underlivet(vestibulitt)? vil gjerne høre litt erfaringer, både gode og dårlige. leser at noen av bivirkningene er kognitiv svikt og vektøkning😓 Anonymkode: 86c9a...586
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Jeg har ikke brukt det selv men har hørt litt om i det siste at det er mer avhengighetsdannende enn man har visst. Anonymkode: 2b7ff...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Det er et helvette å slutte på Anonymkode: aab68...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Ærlig talt nei. Risikere bli rusavhengig da. De er farlige. Anonymkode: 033af...10d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 men når man har så mye smerter som ødelegger all livskvalitet, og det er mulighet for bedring så er jeg fristet til å begynne på de. blir mer og mer i kjelleren for hver dag. Anonymkode: 86c9a...586 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke brukt det selv men har hørt litt om i det siste at det er mer avhengighetsdannende enn man har visst. Anonymkode: 2b7ff...ee6 Har du noen kilde på det? Har alltid hørt det motsatte og opplever de på ingen måte som avhengighetsskapende selv, bortsett fra at det er et helvete å få tilbake alle gamle symptomer når man slutter eller tar pause, selvfølgelig, men det gjelder jo alle virksomme medisiner. Anonymkode: e32a8...8bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: har noen her brukt lyrica for nervesmerter i underlivet(vestibulitt)? vil gjerne høre litt erfaringer, både gode og dårlige. leser at noen av bivirkningene er kognitiv svikt og vektøkning😓 Anonymkode: 86c9a...586 Jeg får lyrica av andre årsaker, men har vestibulitt også. Lyrica hjelper veldig på det jeg får dem for, men jeg har ikke opplevd noen lindring av vestibulitten. Anonymkode: e32a8...8bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen kilde på det? Har alltid hørt det motsatte og opplever de på ingen måte som avhengighetsskapende selv, bortsett fra at det er et helvete å få tilbake alle gamle symptomer når man slutter eller tar pause, selvfølgelig, men det gjelder jo alle virksomme medisiner. Anonymkode: e32a8...8bf https://relis.no/bivirkninger/nytt_om_bivirkninger/2014/misbruk_avhengighet_og_seponeringsreaksjoner_ved_bruk_av_lyrica_norske_bivirkningsmeldinger/ Litt langt, men står allerede i første avsnitt om avhengighetsfaren. Er jo ikke sånn at man absolutt ikke skal bruke, men er jo viktig å vite om ihvertfall. Til Ts, har du forsøkt Neurontin eller Sarotex? Anonymkode: 2b7ff...ee6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 En venninne av meg gikk på dem. Hun gikk opp i vekt men turte ikke slutte på dem da hun følte at hun ikke hadde hud når hun ikke tok dem. Hun kjente også noen som tok livet sitt når de prøvde å slutte. Hun er selv død nå av pillemisbruk. Anonymkode: a7c0b...624
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://relis.no/bivirkninger/nytt_om_bivirkninger/2014/misbruk_avhengighet_og_seponeringsreaksjoner_ved_bruk_av_lyrica_norske_bivirkningsmeldinger/ Litt langt, men står allerede i første avsnitt om avhengighetsfaren. Er jo ikke sånn at man absolutt ikke skal bruke, men er jo viktig å vite om ihvertfall. Til Ts, har du forsøkt Neurontin eller Sarotex? Anonymkode: 2b7ff...ee6 Det er klart man bør være obs, men jeg er ikke så veldig bekymret over akkurat lyrica. Mulig jeg vurderer det annerledes dersom det kommer fram mere om det, men for min del har jeg uansett ikke noe valg annet enn å fortsette på det. Neurontin eller sarotex, derimot, prøver jeg aldri igjen. De er begge djevelens verk og jeg ville vært forsiktig med å anbefale to medisikamenter som er så avhengighetsskapende som alternativer for noe annet som kan være avhengighetsskapende. (Jeg antar faktisk at jeg kan finne på å være en av de som er rapportert inn, da jeg i perioder har hentet ut abnorme mengder lyrica fordi jeg har slitt med å finne en type (kapsler av ulike styrker eller mikstur) jeg tåler pga alvorlig allergi mot en rekke hjelpestoffer, uten at jeg noensinne har tatt mer enn jeg trenger og har fått foreskrevet.) Anonymkode: e32a8...8bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er klart man bør være obs, men jeg er ikke så veldig bekymret over akkurat lyrica. Mulig jeg vurderer det annerledes dersom det kommer fram mere om det, men for min del har jeg uansett ikke noe valg annet enn å fortsette på det. Neurontin eller sarotex, derimot, prøver jeg aldri igjen. De er begge djevelens verk og jeg ville vært forsiktig med å anbefale to medisikamenter som er så avhengighetsskapende som alternativer for noe annet som kan være avhengighetsskapende. (Jeg antar faktisk at jeg kan finne på å være en av de som er rapportert inn, da jeg i perioder har hentet ut abnorme mengder lyrica fordi jeg har slitt med å finne en type (kapsler av ulike styrker eller mikstur) jeg tåler pga alvorlig allergi mot en rekke hjelpestoffer, uten at jeg noensinne har tatt mer enn jeg trenger og har fått foreskrevet.) Anonymkode: e32a8...8bf Ok. Du har tydeligvis bestemt deg. Anonymkode: 2b7ff...ee6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du har tydeligvis bestemt deg. Anonymkode: 2b7ff...ee6 Bestemt meg for hva? Jeg sier at jeg muligens vil vurdere ting annerledes dersom det kommer fram mere informasjon. Jeg har prøvd å slutte på lyrica mange ganger for å sjekke om jeg er avhengig, bare sånn for å være sikker, uten å få et eneste seponeringssymptom. Jeg tar mindre doser i de periodene hvor jeg er friskere for å hindre toleranseutvikling. Og jeg er ikke dum, jeg vet at det ikke er sukkertøy jeg tar to ganger daglig. Men jeg går på lyrica av en grunn og kan uansett ikke slutte med den mer enn i korte perioder, og ser heller ingen grunn til å gå rundt og aktivt bekymre meg fordi det er blitt rapportert et fåtall tilfeller av misbruk. Jeg har jobbet med blant annet rusmisbrukere i mange år og vet at alt kan misbrukes, men helsevesenet kan ikke slutte å behandle alvorlige symptomer hos syke mennesker likevel. Og jeg står for det jeg sa om neurontin og sarotex. Jeg tviler ikke på at de kan være virksomme for mange, men de er også kjent for å ha utrolig mange bivirkninger, stort misbrukerpotensiale (de er svært populære i visse miljøer, for å si det sånn) og å være et helvete å slutte på. De er derfor neppe spesielt mye tryggere enn lyrica. (Forøvrig tror jeg neppe det er lov å anbefale medikamenter her inne, spesielt ikke sånn helt ut av det blå når ts ikke en gang har etterspurt det.) Anonymkode: e32a8...8bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 Hmm, kona bruker Neurontin og hun har null problemer med å slutte på de (annet enn at smertene kommer tilbake). Hun sluttet nylig en periode for å sjekke om de var grunnen til høyt prolaktin-nivå. Anonymkode: 04b82...ec0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 ts her. tror neppe jeg blir avhengig, da jeg er livende redd desse medisinene her i tråden. jeg brukte en liten dose sarotex for åtte år siden pga smerter og lite søvn, og det var ingen problem å kutte de ut. jeg har blitt forespeilet av ulike leger at det er lyrica eller neurotin som er riktig for denne tilstanden(nervesmerter i underliv). det er snakk om 6-12 mnd, for å bryte smertesirkelen jeg er inne i. men hvis jeg legger på meg og får kognitiv svikt, så synes jeg det er en stor pris for meg. da blir det vel antidepp og benzo neste stopp🙈 har hatt spiseforstyrrelse halve livet, men vært frisk(og fornøyd med min normalvekt)de siste 6 årene. ønsker meg ikke dit igjen😌 Anonymkode: 86c9a...586
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: ts her. tror neppe jeg blir avhengig, da jeg er livende redd desse medisinene her i tråden. jeg brukte en liten dose sarotex for åtte år siden pga smerter og lite søvn, og det var ingen problem å kutte de ut. jeg har blitt forespeilet av ulike leger at det er lyrica eller neurotin som er riktig for denne tilstanden(nervesmerter i underliv). det er snakk om 6-12 mnd, for å bryte smertesirkelen jeg er inne i. men hvis jeg legger på meg og får kognitiv svikt, så synes jeg det er en stor pris for meg. da blir det vel antidepp og benzo neste stopp🙈 har hatt spiseforstyrrelse halve livet, men vært frisk(og fornøyd med min normalvekt)de siste 6 årene. ønsker meg ikke dit igjen😌 Anonymkode: 86c9a...586 Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt av lyrica, for hva det er verdt. Det betyr ikke at ikke du ville fått noen, men det er slett ikke alle som får noen i det hele tatt. Anonymkode: e32a8...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå