AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Fikk selv en gammel seddel tilbake i veksel i dag. Den fikk jeg ikke bruke på kiwien. Den skal den frekke ekspeditrisen vær så god få ta tilbake igjen i morgen. Jeg gir ikke fra meg 200kr. Er trygdet, så det har jeg ikke råd til. Synes dette var rotten gjort av henne Anonymkode: d8a1d...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Kan legge til at hun hadde en haug av nye i bunken, så hun må ha lett fram den gamle for å gi den til meg. Anonymkode: d8a1d...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Skjønner ikke hvorfor du tok i mot en gammel seddel i utgangspunktet, de er jo utgått! Er ikke så veldig rart kiwi ikke tar de i mot.. Anonymkode: 3cc06...7b3 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk selv en gammel seddel tilbake i veksel i dag. Den fikk jeg ikke bruke på kiwien. Den skal den frekke ekspeditrisen vær så god få ta tilbake igjen i morgen. Jeg gir ikke fra meg 200kr. Er trygdet, så det har jeg ikke råd til. Synes dette var rotten gjort av henne Anonymkode: d8a1d...4fa Du må være påpasselig med hvilke sedeler du tar i mot, når du tar i mot sedler. Ugyldige/utgåtte sedler er tydeligvis i omløp flere steder. Jeg fikk en forleden dag og nektet å godta seddelen. Den er jo ikke verdt noe som helst som betalingsmiddel. Hun i butikken fikk store problemer med å løse saken fordi kassen var avbdet automatiske slaget. Til slutt, etter å ha engasjert tre personer, fikk hun puttet seddelen inn i maskinen og gitt med en mengde mynt. Hadde jeg gått og godtatt den ugyldige seddelen, så hadde jeg måttet ta tapet. Om du får levert tilbake og vekslet inn i gyldig betalingsmiddel vil jeg gjerne ha en oppdatering på i morgen. Anonymkode: 55905...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Bankene tar imot dem Anonymkode: 4eee2...47f 12
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du tok i mot en gammel seddel i utgangspunktet, de er jo utgått! Er ikke så veldig rart kiwi ikke tar de i mot.. Anonymkode: 3cc06...7b3 Studerer du alltid vekslepengene du får med lupe i kassakøen? Anonymkode: 55905...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bankene tar imot dem Anonymkode: 4eee2...47f Norges Bank tar i mot utgåtte pengesedler. Men da skal du ha en god grunn for å få dem vekslet i tillegg til at det koster mer enn kr. 200 å få vekslet inn. Anonymkode: 55905...fa7
FrodeF Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studerer du alltid vekslepengene du får med lupe i kassakøen? Anonymkode: 55905...fa7 En trygdet person som tydeligvis er ganske blakk burde iallfall ta en titt. Forøvrig skal du være ganske blind for å ikke se at en av max fire tohundrelapper man får tilbake som veksle ikke er gyldig. Mulig du trenger lupe... 4
FrodeF Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norges Bank tar i mot utgåtte pengesedler. Men da skal du ha en god grunn for å få dem vekslet i tillegg til at det koster mer enn kr. 200 å få vekslet inn. Anonymkode: 55905...fa7 Forbanna tøv. Det et IKKE NOE GEBYR NÅR MAN SENDER GAMLE SELDER TIL NORGES BANK med mindre de er fra før 1999...... Endret 2. juli 2019 av FrodeF 12
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 18 minutter siden, FrodeF skrev: Forbanna tøv. Det et IKKE NOE GEBYR NÅR MAN SENDER GAMLE SELDER TIL NORGES BANK med mindre de er fra før 1999...... Kanskje du med din skråsikkerhet skal ta en titt innom Norges Bank sine sider? https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-utgaatte-sedler-og-mynter/ Hvor gammel seddel ts fikk er, sier hi intet om. Anonymkode: 55905...fa7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje du med din skråsikkerhet skal ta en titt innom Norges Bank sine sider? https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-utgaatte-sedler-og-mynter/ Hvor gammel seddel ts fikk er, sier hi intet om. Anonymkode: 55905...fa7 I tillegg skal sedlene sendes rekommandert, noe som koster en del... Anonymkode: 55905...fa7
Camillapb Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 Jeg gikk just i min egen bank og leverte inn gamle sedler jeg hadde liggende. Alt de tok i mot satt de inn på konto uten å måtte betale noe gebyr 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #13 Skrevet 2. juli 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bankene tar imot dem Anonymkode: 4eee2...47f Jeg tok imot en gammel 200-lapp uten å tenke over det, fikk senere vekslet den på et postkontor. Anonymkode: f9fcf...76e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 Utgåtte 200, 100 og 50 lapper kan veksles uten problemer og gebyr i de fleste banker og også noen butikker frem til 1 oktober. Anonymkode: cbb26...9d3 1
FrodeF Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du med din skråsikkerhet skal ta en titt innom Norges Bank sine sider? https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-utgaatte-sedler-og-mynter/ Hvor gammel seddel ts fikk er, sier hi intet om. Anonymkode: 55905...fa7 Er du blind?????????????????? Det står akkurat det samme der som jeg skriver 4
Illuminatum Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Norges Bank tar i mot utgåtte pengesedler. Men da skal du ha en god grunn for å få dem vekslet i tillegg til at det koster mer enn kr. 200 å få vekslet inn. Anonymkode: 55905...fa7 Man trenger da ingen grunn. Endret 3. juli 2019 av Illuminatum endret 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 Jeg fikk en utgått 50-lapp på lørdag når jeg tok ut penger i butikken. Jeg sa at den er ikke gyldig så den ville jeg ikke ha. Måtte forklare frøkna i kassa om at den var like gyldig som monopol penger osv. Etter et kvarters tid fikk jeg endelig en ny og gyldig 🙄 Anonymkode: 304f7...230 2
Mt3 Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du med din skråsikkerhet skal ta en titt innom Norges Bank sine sider? https://www.norges-bank.no/tema/Sedler-og-mynter/Ugyldige-sedler-og-mynter/Retningslinjer-veksling-av-utgaatte-sedler-og-mynter/ Hvor gammel seddel ts fikk er, sier hi intet om. Anonymkode: 55905...fa7 Det står veksles gebyrfritt frem til mai 2028 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 Ikke gyldig betyr ikke at den har mistet sin verdi. Det betyr bare at den skal ut av sirkulasjon. Banker og postkontorer tar i mot slike sedler og sender de inn til Norges bank. Man får den verdien som står på de. Noen har som krav at det må settes inn på konto eller at du må vise legitimasjon. Det siste fordi eldre sedler er lettere å forfalske enn nye. Anonymkode: e4520...3cd 3
Mt3 Skrevet 3. juli 2019 #20 Skrevet 3. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en utgått 50-lapp på lørdag når jeg tok ut penger i butikken. Jeg sa at den er ikke gyldig så den ville jeg ikke ha. Måtte forklare frøkna i kassa om at den var like gyldig som monopol penger osv. Etter et kvarters tid fikk jeg endelig en ny og gyldig 🙄 Anonymkode: 304f7...230 50 og 500 lappene går ikke ut av handelen før oktober 2019, etter det kan de kun veksles i banken frem til okt-2029. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå