Edie Skrevet 4. mai 2005 #1 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei! Jeg sluttet på pillen i desember. Etter det fikk jeg tre normale mens. (32-35 dager mellom hver gang). I begynnelsen brukte vi kondom. Ingen konkrete planer om å bli gravide før etter bryllupet i slutten av juni. Men har slurva litt i det siste... Og derfor har vi bestemt oss for at vi skal slutte helt med prevensjon og begynne å prøve etter jeg får mensen nå. Og det er her jeg lurer. Det er nå 47 dager siden sist mens. (Tok graviditetstest for 1 uke siden, og var negativ, så er bare uregelmessig mens) Men hvordan skal jeg gå frem etter jeg har fått mensen nå? Hvis den kommer snart! (Fælt å vente på den..) Syklusene mine er tydeligvis rare, så hva vil dere anbefale for å finne ut når jeg har EL? Hvor lang tid tar det før syklusen normaliserer seg etter pilleslutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 5. mai 2005 #2 Del Skrevet 5. mai 2005 Det er veldig forskjellig fra person til person hvor fort syklusen er i orden etter pilleslutt. Jeg har alltid falt tilbake i en normal syklus rett etterpå. Et tips når dere nå prøveprøver, er å ta det hel med ro. Det er jo ingne krise om du ikke blir gravid før etter bryllupet? Dessuten blir damer mer lystne når det er mest gunstig i syklusen. Du Det blir som oftes barn av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mai 2005 Ingen hast her i gården! Tar det som det kommer. (Foreløpig i alle fall, skal prøve å ikke bli helt gæærn.. ) Men hadde allikevel vært kjekt å vite når jeg hadde eggløsning. Har jo ingen anelse med mine sykluser. Alt fra 30 - 48 dager... Får vente noen måneder, og ser hvor utålmodig jeg blir... Kanskje vurdere noen tester etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. mai 2005 #4 Del Skrevet 5. mai 2005 Begynn å tempe hver morgen. Når du merker et hopp på 3 tideler, hadde du EL dagen før. Greit, billig og ikke spesielt vanskelig. Termometer får du på apoteket til under hundrelappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 6. mai 2005 #5 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er vanskelig å finn eriktig tidspunkt når syklusen er ujevn. EL er normalt 14 dager før mens. Men det hjelper deg jo veldig lite å vite at den var for 14 dager siden... ;-) Temping er en god ide. Det må gjøres til samme tidspunkt hver dag. Gjerne tidlig om morgen. Du kan også følge med på utflod. Rett før EL vil el-slimet vise seg. For å gjøre det litt enklere i starten når du skal bli kjent med syklusen din ville jeg anbefale deg å kjøpe EL-tester på apoteket. Og så dobbelt sjekke både slim og temp mot disse testen en stund. Til slutt kjenner du kroppen din så godt at du merker selv når El nærmer seg, er, og har vært. Lykke til jakten på egget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå