Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei så jeg har nettop blitt ferdig utdannet som tannhelseskeretær.

på jobben forstår jeg ikke nesten noe av data systemet og dette skremmer meg.

jeg skal være alene fra med overimorgen siden folk skal ha feire. Så vil være meg og en annen på resepsjon. Kan spørre hun om hjelp, men dette er ikke mening. Da meningen er vi skal gjøre hver vår jobb.

Dette sier de mye «du er alene fra med to dager». Og jeg blir bare mer redd

Hva skal jeg gjøre? Bare slutte jobben?  Eller skal jeg spørre dem om hjelp hele tiden. Kan være irriterende.. forstår ikke.

gruer meg til jobben og tenker på det hele kvelden. 

Hvor dum jeg føler meg, og gruer meg er ikke til å beskrive!! Tenker på jobben fra jeg kommer hjem til jeg sover

Anonymkode: 38797...6e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke si opp jobben! Alle har vært nye engang og alle spør om hjelp når de er ny. Det viktige er at du følger med når du får hjelp. Ikke bare la den andre overta. Husk at skal du noen gang bli god i jobben din så må du lære deg det du skal gjøre. Og ingen er verdensmestere første dag på jobb.

Gå på jobb du. Det kommer til å gå helt fint. Og går du litt på trynet så er det ingen som skyter deg for det. Er det noe du ikke får til så noter på en lapp og ordne det senere når du får hjelp. Med er smil kommer du langt!

Lykke til!

Anonymkode: a9131...197

• Liker 5
Skrevet

Dette er nok situasjon som de fleste kan kjenne seg igjen i. Det er helt vanlig å være litt usikker i starten. Ting vil helt sikkert falle litt mer på plass etter hvert som du jobber mer. Inntil videre vil jeg anbefale deg å spørre om hjelp. Å stille spørsmål og å spørre om hjelp gjør deg ikke dum. Vi har alle vært der en gang selv, så kollegaene dine har sikkert full forståelse for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det verste som kan skje? Gjør så godt du kan. Ingen kan forvente at man kan alt i begynnelsen. 

Anonymkode: 2641e...b2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øv deg når du ikke har pasientkontakt. Øv, øv, øv. Kanskje jobbe litt overtid til du føler ting er mer på plass? Så får du konsentrert deg om en ting om gangen. Og noter ned om du føler noe er lett å glemme. 

Lykke til, dette går bra 🙌🏼🌟

Anonymkode: 81fa7...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så fine svar og motivasjon! 

Anonymkode: 38797...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid å komme inn i noe man er fersk på. Man må spørre. Og akseptere at man er ny. det gjør nok de andre. De skjønner situasjonen! Vær glad du er utdannet, det hjelper mye! Og er fu alene er det fordi det ikke er noe farlig der de har overlatt til deg. Det tar fem år å bli helt inn i den type jobb. Jobber som tannhelsesekretær selv. De kan ikke klage på ting du ikke har fått skikkelig opplæring i. 

Ta en ting av gangen, man kommer raskt inn k datasystemet :)

Anonymkode: 8f774...ea6

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Jeg måtte lære 3 datasystemer i en ny jobb og jeg er ikke datakyndig på noen som helst måte. Det gikk mest i koder med blanding av tall og bokstaver. Det gikk totalt trill rundt for meg i 5 uker hvor jeg vurderte å si opp hver eneste dag. Jeg følte meg som en komplett idiot, men plutselig løsnet det av seg selv. 

Huskelappene mine ble kastet en etter og og etter 3 mnd i jobben fikk jeg av alle ting ansvar for å lære opp nyansatte i nøyaktig det jeg slet med i begynnelsen. Helt ærlig så var jeg så stolt at jeg trur jeg fløy rundt resten av den dagen jeg fikk det ansvaret.

Vær ærlig og si du ikke skjønner alt ennå og be om hjelp. Jeg er 100% sikker på at du fikser dette fort bare du kommer over nervøsiteten.

Jeg er en komplett idiot i data den dag i dag, men klarer meg fint med den dataen jeg trenger i jobben og til hverdags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...