AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Hadde du latt 16 åringen din dra til Spania på en ukes ferie sammen med en venn du ikke kjenner, og aldri har snakket med foreldrene til? Mitt barn er forsåvidt ansvarlig, men mye kan skje på en slik tur.. Jeg har googlet litt, og ser at mange lar sine unge reise. Men det knyter seg i mammahjertet med tanke på hva som kan skje! Anonymkode: 911b9...ec2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Er du helt sprø? Selvfølgelig hadde jeg ikke det. Anonymkode: 964c2...21a 10
skruf Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Hadde aldri sendt avgårde ungen min på ferie med noen jeg ikke aner hvem er. Men det er jo fort gjort å gjøre noe med; bare ta initiativ til å møte foreldrene og bli kjent med de Vi fikk oss faktisk et nytt vennepar nettopp pga en lignende situasjon; tenåringen vår ble invitert med på utenlandsferie med venninna si og foreldrene. Ante ikke helt hvem folkene var, så vi kontaktet de og stakk på besøk. Trivelige folk som nå har blitt gode venner. Jenta vår ble med på ferie, og hadde tidenes sommerferie med venninna si 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Nei. Jeg hadde dog sluttet å snakke om "mammahjertet" når barnet er 16. Anonymkode: 513ee...fa1 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Nei, det hadde jeg ikke. Jeg er ganske nøye med å vite hvem mine tenåringer er sammen med her hjemme, og å ha klare avtaler på når de skal være hjemme i helgene. Så å la de dra til syden med noen jeg ikke visste hvem var, det hadde aldri skjedd. Anonymkode: 3878e...d54 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 3 minutter siden, skruf skrev: Hadde aldri sendt avgårde ungen min på ferie med noen jeg ikke aner hvem er. Men det er jo fort gjort å gjøre noe med; bare ta initiativ til å møte foreldrene og bli kjent med de Vi fikk oss faktisk et nytt vennepar nettopp pga en lignende situasjon; tenåringen vår ble invitert med på utenlandsferie med venninna si og foreldrene. Ante ikke helt hvem folkene var, så vi kontaktet de og stakk på besøk. Trivelige folk som nå har blitt gode venner. Jenta vår ble med på ferie, og hadde tidenes sommerferie med venninna si Var det ikke slik at spørsmålet gjaldt to 16-åringer alene på ferie ? Anonymkode: 3878e...d54 2
skruf Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det ikke slik at spørsmålet gjaldt to 16-åringer alene på ferie ? Anonymkode: 3878e...d54 Litt usikker, jeg tolket det dit hen at der var med foreldrene til den andre ungen. Men ser at HI kan tolkes begge veier Men, er det lov for to 16-åringer å dra alene på ferie? Må man ikke være 18 for å reise alene til f.eks «syden», og får 16-åringer bestille seg hotell alene? Ble litt usikker Jeg hadde glatt latt 16-åringen min reist alene på telttur med ei venninne på samme alder. Eller en hyttetur. Men ikke en tur alene som 16-åringer til f.eks aya napa og Ibiza 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 Vi dro aleine på fjellet da vi var 16-17, og sønnen og kompis har fått være aleine på hytta noen dager fra han var 16, men til utlandet aleine to 16-åringer? Tror ikke det, nei! Anonymkode: e8aab...2bd 3
mellomtomater67 Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 Aldri!! har vært for redd å bekymret for ungdommen til å tillate det altså. Men bare nei, nei! Veldig mye kan skje, spesielt i utlandet, om det er i Tyrkia, Spania, Ibiza, har ikke taklet tanken på at barnet har kunne blitt voldtatt, overfalt, eller fått i seg noe dop ufrivillig. 3
Brunello Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du latt 16 åringen din dra til Spania på en ukes ferie sammen med en venn du ikke kjenner, og aldri har snakket med foreldrene til? Mitt barn er forsåvidt ansvarlig, men mye kan skje på en slik tur.. Jeg har googlet litt, og ser at mange lar sine unge reise. Men det knyter seg i mammahjertet med tanke på hva som kan skje! Anonymkode: 911b9...ec2 Er det alene med en venn eller alene med en venn og dennes familie? I førstnevnte tilfelle et svaret blankt nei. I sistnevnte ville jeg ha møtt familien før jeg tok avgjørelsen. 3
solmåneogstjerner Skrevet 2. juli 2019 #13 Skrevet 2. juli 2019 Hadde latt ungdommen dra. Etter at jeg hadde blitt litt kjent med vennen og foreldrene. Har vært på slike turer på den alderen selv. Det gikk helt fint! Går ut fra at barnet ditt er noenlunde reisevant og ansvarlig, og at vennen er det samme. 2
solmåneogstjerner Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 23 minutter siden, skruf skrev: Litt usikker, jeg tolket det dit hen at der var med foreldrene til den andre ungen. Men ser at HI kan tolkes begge veier Men, er det lov for to 16-åringer å dra alene på ferie? Må man ikke være 18 for å reise alene til f.eks «syden», og får 16-åringer bestille seg hotell alene? Ble litt usikker Jeg hadde glatt latt 16-åringen min reist alene på telttur med ei venninne på samme alder. Eller en hyttetur. Men ikke en tur alene som 16-åringer til f.eks aya napa og Ibiza Mulig reglene er endret? For 20 år siden kunne man ihvertfall dra alene uten noen slags tillatelse. Det gjorde jeg selv. Men var ikke på Ibiza og slike steder. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 Ville innvitert ungdommen og dennes foreldre på middag, og utifra inntrykket jeg da fikk av dem siden vurdert å sende barnet mitt med dem på ferie eller ei. Anonymkode: 7481e...200 2
Nooni Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 Min datter hadde akkurat fylt 17 da hun flyttet utenlands for å studere i 1 år. Gikk helt fint det. Så jeg tenker at du må bare vurdere hvor moden din 16 åring er. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #17 Skrevet 18. juli 2019 På 2.7.2019 den 17.08, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg hadde dog sluttet å snakke om "mammahjertet" når barnet er 16. Anonymkode: 513ee...fa1 Det ble selvsagt ingen tur, ingen foreldre som skulle være med, med 16 åringen var helt oppi det for å få lov, da de andre foreldrene hadde gitt lov. Men når slutter man å si mammahjertet?? varer det ikke livet ut? Har barn på 25 også, og det gjør fortsatt vondt i mammahjertet når de går gjennom ting som går innpå dem 🤷🏻♀️ Anonymkode: 911b9...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå