Gå til innhold

Lei alt Aspergers pratet her inne!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tråd ut og tråd inn om denne diagnosen. Så fort noen sliter med noe og spør hva slags diagnose de har så skriver folk «mulig du har Asperger?» Asperger meg her og Asperger meg der. 

Anonymkode: ed5b2...b48

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner følelsen. Man kan vel si at autisme har blitt en såkalt "motediagnose" akkurat som ADHD/ADD.

Btw, ordet "motediagnose" lærte jeg her på KG

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråd ut og tråd inn om denne diagnosen. Så fort noen sliter med noe og spør hva slags diagnose de har så skriver folk «mulig du har Asperger?» Asperger meg her og Asperger meg der. 

Anonymkode: ed5b2...b48

Kan du peke?

Anonymkode: 805dd...e81

AnonymBruker
Skrevet

Folk er dumme, derfor diskuterer de diagnosen om og om igjen..

😂

Anonymkode: aa3ae...60d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser du måkene?

Anonymkode: 753ab...113

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryder meg over hver assberger tråd. Skal si h*n er utholden med trollingen 🤣

Sitat

Anonymkode: 2f33e...5f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter aldri tråder om Aspergers, men hvis noen andre tar støyten og starter en så bidrar jeg med det jeg kan, altså egne erfaringer og tips om hva man kan gjøre og hvor man får hjelp.

Så må det jo også nevnes at et, forholdsvis, anonymt forum er jo en flott arena for nettopp folk som oss å spørre om, lure på ting, som vi ikke enkelt kan spørre om ellers.

For skam er jo nettopp noe vi er god kjent med, det er vi blitt påført så lenge vi kan huske, skam over alt mulig, hvem vi er, hvordan vi gjør ting, hva vi føler, hva vi tenker.

Så at mange av oss bruker anonyme forum som en slags guide (ha ha, kvineGUIDEN), og for å spørre om ting vi ikke føler vi kan spørre andre om uten å "tape ansikt", det er vel ikke så veldig rart, eller...?

Anonymkode: cff13...39b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fryder meg over hver assberger tråd. Skal si h*n er utholden med trollingen 🤣

Anonymkode: 2f33e...5f9

Det er ikke bare en, tror jeg.

Gjest kulLama
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare en, tror jeg.

Det er en som starter de aller fleste , men det er flere som svarer. Det er  mange som bare sleger ut en diagnose . ha ha motediagnose var et bra ord  ..

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Ensomlama said:

Det er en som starter de aller fleste 

Er du moderator med tilgang til skjult info? For ellers vet du ikke det.

• Liker 2
Gjest kulLama
Skrevet

Nei men innholdet er det samme og mennesket har innrømmet det.  Samme problem om og om igjen.  

AnonymBruker
Skrevet

Asperger og angst er blitt de nye motediagnosene her inne. Til og med jeg ble fjerndiagnostisert med asperger her på kg, da jeg skrev at jeg slet litt med diverse ting.

Anonymkode: 796ea...3ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Ensomlama said:

Nei men innholdet er det samme og mennesket har innrømmet det.  Samme problem om og om igjen.  

Ja, det er i hvert fall en bruker som står bak svært mange av aspergertrådene. 

Anonymkode: f428c...3ee

• Liker 1
Skrevet

Altså, har personen asperger så er det ikke rart at trådene kommer igjen og igjen...

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 timer siden, Lexicon skrev:

Kjenner følelsen. Man kan vel si at autisme har blitt en såkalt "motediagnose" akkurat som ADHD/ADD.

Btw, ordet "motediagnose" lærte jeg her på KG

Det har blitt en "status"-diagnose også, i hvert fall på nettet. Folk ser på serier som big crap theory og the good doctor og tror at hvis man har asperger/autisme er man automatisk et misforstått geni. Tror heller det handler om at normal-vinduet både på skolen og samfunnet generelt har blitt så smalt at det er mer bekvemt å sykeliggjøre individuelle forskjeller. Klarer ikke ungen å sitte stille ved pulten i seks timer hver dag? Da er det ungen det er noe i veien med. ADHD-lapp i panna og dag ut og dag inn på farlige medisiner som gjør vondt verre.

En psykolog prøvde å prakke på meg den aspergergreia en gang. Han fikk så ørene flagra.

Endret av AmandaVI
Skrevet
On ‎7‎/‎3‎/‎2019 at 9:40 AM, Ensomlama said:

Da burde personen blitt vurdert utestengt

18 hours ago, Tøytigern said:

Altså, har personen asperger så er det ikke rart at trådene kommer igjen og igjen...

Jeg har Asperger selv. Jeg lager sjelden eller aldri slike tråder. Det ligger noe i det du sier, men da kan man jo vurdere å heller flette noen av de trådene sammen :daane:

AnonymBruker
Skrevet

Temmelig mange slike hobby-psykologer på Kvinneguiden ja!  

En person oppretter en tråd angående en person de kjenner, og det er selvfølgelig 100 % garantert at noen skriker ASBERGER med en gang. En liten kommentar på noen få setninger er tydeligvis mer enn nok til å sette en slik diagnose.  

Anonymkode: cc8ee...59a

Skrevet

Jeg ser det at folk fortsatt skriver Asberger istedet for Asperger, selv i dag i 2019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, Millimani said:

Da burde personen blitt vurdert utestengt

Jeg har Asperger selv. Jeg lager sjelden eller aldri slike tråder. Det ligger noe i det du sier, men da kan man jo vurdere å heller flette noen av de trådene sammen :daane:

Det er i hvert fall to brukere som lager veldig mange like aspergertråder. Ja, de burde samlet trådene i to tråder for det er to temaer som går igjen hele tiden. Men de ønsker jo mest mulig oppmerksomhet og det får man jo ved å lage mange tråder. 

Anonymkode: f428c...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...