Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kort fortalt uten å fortelle hele greia så taler overskriften for seg selv. 

Jeg fikk vite her om dagen at en jeg jobber med har voldtatt ei venninne av meg. Hendelsen skjedde for noen helger siden og jeg fikk vite det da, men ikke før i senere tid hvem som gjorde det. Hun kviet seg å fortelle meg fordi hun vet dette er en kollega av meg. Hun har ikke anmeldt han. 

Jeg bare synes det er ubehagelig å vite, hver gang jeg ser på han så tenker jeg jo voldtektsmann? I tillegg er denne gutten en type gutt jeg aldri hadde sett for meg kunne gjør noe sånt, og jeg kan ikke forstå det. Han er en typisk unnskyld at jeg er til og er spinkel som pokker og lav. Jeg bare fatter ikke åssen det her gikk seg til. Har lovt venninna mi og ikke si noe heller så kan ikke spørre han hva som skjedde...

Anonymkode: bca27...1d4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og du er sikker på at det er voldtekt og ikke venninnen din som angrer seg? Alt for mange som drikker seg snydens og gjør ting i fylla de ikke husker eller vil huske dagen etterpå, og så skylder de på voldtekt. 

Anonymkode: cc337...61d

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kort fortalt uten å fortelle hele greia så taler overskriften for seg selv. 

Jeg fikk vite her om dagen at en jeg jobber med har voldtatt ei venninne av meg. Hendelsen skjedde for noen helger siden og jeg fikk vite det da, men ikke før i senere tid hvem som gjorde det. Hun kviet seg å fortelle meg fordi hun vet dette er en kollega av meg. Hun har ikke anmeldt han. 

Jeg bare synes det er ubehagelig å vite, hver gang jeg ser på han så tenker jeg jo voldtektsmann? I tillegg er denne gutten en type gutt jeg aldri hadde sett for meg kunne gjør noe sånt, og jeg kan ikke forstå det. Han er en typisk unnskyld at jeg er til og er spinkel som pokker og lav. Jeg bare fatter ikke åssen det her gikk seg til. Har lovt venninna mi og ikke si noe heller så kan ikke spørre han hva som skjedde...

ok, greit å fortelle det til hele Norge i tillegg. 

Anonymkode: 26e91...380

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du er sikker på at det er voldtekt og ikke venninnen din som angrer seg? Alt for mange som drikker seg snydens og gjør ting i fylla de ikke husker eller vil huske dagen etterpå, og så skylder de på voldtekt. 

Når noen gråter og dytter deg vekk, du anser vel det som at personen ikke vil eller?? 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Når noen gråter og dytter deg vekk, du anser vel det som at personen ikke vil eller?? 

Da foreslår jeg at du konfronterer jyplingen med dette.

Anonymkode: 2fadd...1fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du VET at akkurat det skjedde?

Anonymkode: 3f88a...b13

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og folk lurer på hvorfor flere velger å ikke anmelde?

Anonymkode: f0552...2d3

Tror det er lurt å vært skeptisk til noe som ikke kan bevises i de aller fleste tilfeller. 

Anonymkode: 68ec4...cc3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg stoler på at det venninnen min sier er sant. Hun er ikke den type jente som lyver om sånt og aldri gjort det heller. 

Men når det er sagt, så ville jeg gjerne hørt hans «versjon» også selvom man skal stoppe når den andre parten ikke vil. Dette var ikke samtykket sex fra hennes side og føles som et overgrep. Når jeg ser på kollegaen min så bare fatter jeg ikke åssen han av alle har gjort noe sånt, jeg vet det var på nach det skjedde så kanskje han var jomfru og gutta hans hypa han opp osv. Jeg vet ikke. Jeg oppfører meg såklart normalt ovenfor han. For som sagt kan hans versjon være helt annerledes i hans øyne. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke hva som skjedde, du har kun fått en historie fra venninnen din. Dersom hun mener dette får hun anmelde, ikke anklage en potensielt uskyldig fyr for voldtekt uten at han har muligheten til å forsvare seg. 

• Liker 12
Skrevet

Man kan aldri se på en mann at han er en voldtektsmann. Det kan akkurat like gjerne være den spinkle fyren som utstråler "unnskyld at jeg er til". Jeg gikk på videregående med en som senere ble en av landets verste serievoldtektsmenn, og han var akkurat sånn. Så beskjeden at han knapt turte å se på kvinner. Hvis venninnen din ikke har en forhistorie med å dikte opp drama er det all grunn til å stole på at det hun sier faktisk er sant. Det er tross alt svært få som dikter opp noe sånt. Det er enormt mange flere voldtekter som aldri blir anmeldt enn det er falske anklager. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke hva som skjedde, du har kun fått en historie fra venninnen din. Dersom hun mener dette får hun anmelde, ikke anklage en potensielt uskyldig fyr for voldtekt uten at han har muligheten til å forsvare seg. 

Seriøst er du helt idiot. 

Anonymkode: 3dccd...cdf

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har du venninner? 

Jeg elsker og stoler på venninnene mine. Ville selvfølgelig stolt på dem hvis de fortalte at de hadde blitt voldtatt også, ikke kryssforhørt dem og tenkt at her var det en stakkars mann som ble uskyldig anklaget.

Ærlig talt altså!

Anonymkode: 376c0...565

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

De som har unnskyld jeg er til holdning har gjerne sterke problemer med andre mennesker. I noen tilfeller fører det til at de ser end på andre mennesker og kanskje er av den typen kjipe menn vi ser på kg. Tror nok mange bitre menn som poster på kg, ikke hadde turt seg deg i øynene på gata

Nå er ikke alle menn og kvinner med unnskyld jeg er til holdning egentlig onde, men det er heller ikke uvanlig eller uventet at de ser ned på mennesker og er ok med å såre dem, så lenge de føler seg trygge på at det ikke vil få konsekvenser. Eller der de har drukket et par øl, er kåte og sinte og voldtar kvinnen

Anonymkode: 8c255...e9e

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde 100% vert på venninna di sin side. Skjønner det er vanskelig å forholde seg til. Tror det hadde vert fare for at jeg ville konfrontert han med det. Ville det ha hjulpet venninna di om hun fikk noen type unnskyldning fra han? eller at de kunne ha snakka om det i ettertid? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han burde jo ikke føle seg tygg nå? 

Anonymkode: 4f0fb...f30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun må jo anmelde det da....

Anonymkode: df6a0...24c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Alt for mange"? Hvordan vet du det? Hvor mange? 
Her er det nok et større problem at de som har blitt voldtatt ikke blir trodd. Hverken av mannen i gata eller i retten. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp det, det er en grunn til at de ikke orker å anmelde. 

Hva skal liksom denne jenta få ut av å juge om dette til venninnen? Helt meningsløst. 

Anonymkode: 4f0fb...f30

• Liker 8
AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...