Gå til innhold

Bordsetting i bryllup. Jente-Gutt-Jente-Gutt eller Jente-Jente-Gutt-Gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi diskuterer hvordan vi skal gjøre bordsetting av gjestene i bryllupet. Jeg har litt lyst itl å gjøre det annerledes enn det tradisjonelle jente-gutt-jente-gutt systemet. Ønsker da heller å ha jente-jente-gutt-gutt. Er det noen andre som har noen erfaringer, tips eller meninger om dette?

Vi har runde bord med åtte gjester per bord.

Endret av Energi-jenta
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare plassere folk som går (eller som du tror vil gå) greit sammen sammen? 

Anonymkode: 071b0...8aa

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det slik at dere ikke har noen homofile/lesbiske par blant gjestene?

Vi gjorde det noe a la det du beskriver i vårt bryllup, men det var litt på spøk fra min side (to menn hadde samme fornavn). Litt moro må man ha det. ;) Min mor er mer den tradisjonelle typen, så hun likte det ikke. Det er nok gjerne mer de eldre som er konservative.

Det viktigste er slik som person 1 svarer her. Plasser folk som du tror vil hygge seg sammen med hverandre. Bordplassering har utrolig mye å si i et bryllup. Det kan være fullstendig bom for den sosiale delen i selskapet, eller det kan være full klaff. Har man pratet med de man sitter i nærheten av før, så er det også mye lettere å sitte med dem nå. Så er det også en fordel om man har noen lunde lik barndom/oppvekst/erfaringer i livet med de man sitter ved. Min erfaring.

Anonymkode: 31f7f...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Energi-jenta skrev:

Vi diskuterer hvordan vi skal gjøre bordsetting av gjestene i bryllupet. Jeg har litt lyst itl å gjøre det annerledes enn det tradisjonelle jente-gutt-jente-gutt systemet. Ønsker da heller å ha jente-jente-gutt-gutt. Er det noen andre som har noen erfaringer, tips eller meninger om dette?

Var i et bryllup hvor vi var syv stykker fra samme familie (søsken, meg og samboeren og foreldre). Vertskapet plasserte seks av disse sammen på en rekke, og meg alene på en annen. Tidenes verste bryllup, ble satt siden av et nyforelsket par som knapt svarte når jeg spurte om noe. Det hele ble toppet ved at jeg måtte sitte å høre på latter og glede fra det bordet hele min familie satt på. 

god råd: IKKE Finn på noe «lurt,» men plasser folk så de har noen de kjenner ved siden av seg. Gjestenes trivsel er veldig viktig for et vellykket bryllup. 

Anonymkode: 7e93c...41a

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor ønsker du å endre på bordsettingen? Jeg ser liksom ikke helt poenget.

AnonymBruker
Skrevet

Man setter såklart par sammen - og resten fordeler man slik at de sitter med noen de kjenner og er trygge på.

Rett og slett ufint å splitte par, eller sette folk sammen med noen de absolutt ikke kjenner. Hvis dere splitter par, burde heller ikke brudeparret eller deres kjente sitte ilag.

Anonymkode: dbf7b...36c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det runde bord er det bare å la folk sette seg der de ønsker!  Er ju bare å fordele hvilket bord folk skal på, trenger ikke micromanaging!

Anonymkode: 5b541...961

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man setter såklart par sammen - og resten fordeler man slik at de sitter med noen de kjenner og er trygge på.

Rett og slett ufint å splitte par, eller sette folk sammen med noen de absolutt ikke kjenner. Hvis dere splitter par, burde heller ikke brudeparret eller deres kjente sitte ilag.

Anonymkode: dbf7b...36c

Par skal selvsagt sitte sammen, det har aldri vært en del av diskusjonen. Skjønner ikke hvor du har det fra eller hvorfor du er så krass i tonen her.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 hours ago, Eliza Doalot said:

Hvorfor ønsker du å endre på bordsettingen? Jeg ser liksom ikke helt poenget.

For at praten skal gå lettere.

Mange ganger har jeg ønsket å sitte ved siden av ei jente i andre bryllup siden jeg har enda mer til felles med andre jenter enn nødvendigvis kjærestene deres. Selv om det er veldig hyggelig å sitte ved siden av kjæresten til venninnen min, skulle jeg flere ganger ønske at jeg kunne sittet med venninnen og at kjæresten min kunne bonda litt mer med kompisen hennes.

Endret av Energi-jenta
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Energi-jenta skrev:

Par skal selvsagt sitte sammen, det har aldri vært en del av diskusjonen. Skjønner ikke hvor du har det fra eller hvorfor du er så krass i tonen her.

Ut i fra hovedinnlegget så virker det jo som om dere har tenkt å splitte opp alle par ved å ha folk sittende jente-jente og gutt-gutt... På det nyeste innlegget ditt nå så skjønner jeg imidlertid mer hva du mener! Og er ganske enig med deg:)

Anonymkode: b53a2...478

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ut i fra hovedinnlegget så virker det jo som om dere har tenkt å splitte opp alle par ved å ha folk sittende jente-jente og gutt-gutt... På det nyeste innlegget ditt nå så skjønner jeg imidlertid mer hva du mener! Og er ganske enig med deg:)

Anonymkode: b53a2...478

Så fint! :)

Jeg husker i forrigje bryllup jeg var gjest i så var det sju gutter på et bord, meg og ei annen jente. Men da satt det noen flere gutter i mellom oss. Jeg bare husker det som en litt kjip kveld og lurer på hvorfor man er nødt til å ha gutt - jente - gutt? Det hadde vært så mye bedre for oss begge om vi hadde kunnet sitte ved siden av hverandre.

Endret av Energi-jenta
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Energi-jenta skrev:

For at praten skal gå lettere.

Mange ganger har jeg ønsket å sitte ved siden av ei jente i andre bryllup siden jeg har enda mer til felles med andre jenter enn nødvendigvis kjærestene deres. Selv om det er veldig hyggelig å sitte ved siden av kjæresten til venninnen min, skulle jeg flere ganger ønske at jeg kunne sittet med venninnen og at kjæresten min kunne bonda litt mer med kompisen hennes.

Ok. Jeg er helt uenig med deg, da. Jeg synes "jenteprat" er gørrkjedelig, og synes praten glir mye lettere, og med mer interessante samtaler, når både menn og kvinner er representert. 

Må jeg velge hadde jeg mye heller tatt plass ved et rent herrebord enn et rent damebord.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 7/2/2019 at 4:20 PM, Energi-jenta said:

Jeg har ikke noe erfaring med dette, men det høres egentlig ganske koselig ut. Jeg ville satt folk sammen med noen de kjente litt fra før av da :)

Anonymkode: 6f111...08a

Skrevet

Når det er runde 8mannsbord, er det gull med fri plassering. 

• Liker 1
Skrevet
On 7/2/2019 at 5:06 PM, AnonymBruker said:

Var i et bryllup hvor vi var syv stykker fra samme familie (søsken, meg og samboeren og foreldre). Vertskapet plasserte seks av disse sammen på en rekke, og meg alene på en annen. Tidenes verste bryllup, ble satt siden av et nyforelsket par som knapt svarte når jeg spurte om noe. Det hele ble toppet ved at jeg måtte sitte å høre på latter og glede fra det bordet hele min familie satt på. 

god råd: IKKE Finn på noe «lurt,» men plasser folk så de har noen de kjenner ved siden av seg. Gjestenes trivsel er veldig viktig for et vellykket bryllup. 

Anonymkode: 7e93c...41a

Helt enig, bryllup er ikke alltid arenaen for å eksperimentere :)

• Liker 1
Skrevet
På 2.7.2019 den 16.20, Energi-jenta skrev:

Man setter selvsagt par sammen.  Du trenger ikke ødelegge dagen for gjestene dine, bare fordi du har fått en fiks ide. 

• Liker 1
Skrevet

Ved et rundt bord så skravler man med alle rundt og på tvers av bordet, så bare sett folk sammen som par du. Uansett lettere å prate med ei venninne du sitter ovenfor enn rett ved siden av. Jeg ville fulgt tradisjonell bordplassering, men du trenger ikke plassere enslige slavisk med motsatt kjønn av den grunn.

Skrevet
På 7.7.2019 den 2.03, SupaWoman skrev:

Man setter selvsagt par sammen.  Du trenger ikke ødelegge dagen for gjestene dine, bare fordi du har fått en fiks ide. 

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å konkludere med at par ikke får sitte sammen på denne måten. Kom korttenkthet med den sure tonen eller var den der fra før? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fint med en blanding av litt folk som kjenner hverandre og noen du tenker fint kan bli kjent, er i liknende situasjon i livet og vil komme godt overens. 

Anonymkode: 7167b...113

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må det være likt på alle bord? 

Jeg er singel og har alltid mislikt bryllup. Men heldigvis har de fleste tatt hensyn til meg, og jeg har blitt plassert ved siden av en venninne eller to. Og da har de heldigvis ikke brydd seg om jente-gutt-jente eller andre dumme ting. 

Anonymkode: 31738...195

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...